Jag har förvisso försökt steka den, dock inte med panering - kan bli ett testskott!
Citat:
När jag pratar om zucchini så menar jag de ljusgröngula (mörkgröna i sverige) grönsakerna med form av gurka som smakar omogen (än omognare) grön paprika. Exakt det du beskriver har jag gjort men med aubergine.
Citat:
Soppa skulle kunna funka!
Citat:
Edit: Glömde skriva citron. Det är viktigt.
Detta kanske inte är någonting för dig. Jag är ett fan av zucchini. Jag har upptäckt att flytande honung, salt, citron och olivolja tar fram det bästa hos zucchinin, som är lite lätt besk.
(Olivolja som har citronsmak är det jag föredrar)
Detta kanske inte är någonting för dig. Jag är ett fan av zucchini. Jag har upptäckt att flytande honung, salt, citron och olivolja tar fram det bästa hos zucchinin, som är lite lätt besk.
(Olivolja som har citronsmak är det jag föredrar)
Ja, här är vi något på spåret, skall skaffa lite honung idag.
Citat:
Låter faktiskt gott, och hittar man rätt korvar så kan man noga stoppa i det mesta oätliga i matväg, såsom zucchini och grön paprika. :-)
Citat:
Jag har för mig att jag saltade skivor av den (drar ut vattnet och jag gillar att leka lite med osmos) och sen bara steka den skivad ganska tunt, runt en halv cm så använd inte mandolinen om den inte går att ställa upp lite. Annars faller den isär, men sen gjorde jag nån sallad på den till grillat. Vad jag kommer ihåg så smakade den inte ett skit.
Men det kan ha varit nåt annat jag använde åxå, minnet är kort.
Men det kan ha varit nåt annat jag använde åxå, minnet är kort.
Det är inte aubergine du tänker på?