Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-28, 18:42
  #1
Medlem
Sambon var där nyligen, och trodde att jag skulle trivas där.
Aldrig i livet, av Google Maps att döma.
Jag hatar såna där second handställen. Med trasiga stolar och med massa skräp som pynt.
Utanför har de rena sophögen, med bråte, som ska vara något "byta prylar-ställe".
Får ju känslan av att befinna mig i ett flyktingläger när jag kollar miljön lite runt det, på Google Map.
Vad säger ni som har varit där?
Citera
2016-06-28, 19:51
  #2
Medlem
abborrmasters avatar
Utanför Södertälje? Minns det som ett vanligt kafė där folk brukar stanna o fika under sina landsvägscykel- eller motorcykelturer.
Citera
2016-06-28, 19:56
  #3
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Utanför Södertälje? Minns det som ett vanligt kafė där folk brukar stanna o fika under sina landsvägscykel- eller motorcykelturer.
Populärt mc- och cyklistfik ja. Jag har inte varit där på säkert 10 år men minns det som ett ganska ordinärt vischanfik.
Citera
2016-06-28, 19:56
  #4
Medlem
SnakePlissskens avatar
Det är ett övervidrigt ställe på Ekerö med valsång, maskrosjuice och gratisloppis (dvs de försöker få folk att rensa deras gamla lada från trasiga serietidningar, trebenta stolar och annat skit).
Men de som gillar sånt älskar tydligen stället...
Stället med samma namn i Södertälje verkar helt ok men jag tror inte det är det som TS avser..
Citera
2016-06-28, 20:11
  #5
Medlem
sommarlovs avatar
Jag gillar det stället.
Äppelmust i 20 liters dunkar!
Citera
2016-06-28, 20:12
  #6
Medlem
Swe1227s avatar
Rosehill café i Ljusdal är rätt trevligt iaf.
Citera
2016-06-28, 20:57
  #7
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är ett övervidrigt ställe på Ekerö med valsång, maskrosjuice och gratisloppis (dvs de försöker få folk att rensa deras gamla lada från trasiga serietidningar, trebenta stolar och annat skit).
Men de som gillar sånt älskar tydligen stället...
Stället med samma namn i Södertälje verkar helt ok men jag tror inte det är det som TS avser..

Just det. Tippar på att det är antroposofer och liknande på Ekeröplacet.
Citera
2016-06-28, 22:31
  #8
Medlem
Mycket populärt MC-fik, där man samlas innan man drar iväg på Länsväg 257 (slingerbulten). Många dödsolyckor på den vägen, så var försiktiga.
Citera
2016-06-28, 23:04
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reedValveFlash
Mycket populärt MC-fik, där man samlas innan man drar iväg på Länsväg 257 (slingerbulten). Många dödsolyckor på den vägen, så var försiktiga.

nej, ett hippie-ställe på ekerö norr om stockholm.
besökare kan spottas i såväl mocka-jacka med fransar som pärlband runt skallen.
Citera
2016-06-28, 23:20
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är ett övervidrigt ställe på Ekerö med valsång, maskrosjuice och gratisloppis (dvs de försöker få folk att rensa deras gamla lada från trasiga serietidningar, trebenta stolar och annat skit).
Men de som gillar sånt älskar tydligen stället...
Stället med samma namn i Södertälje verkar helt ok men jag tror inte det är det som TS avser..

Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
nej, ett hippie-ställe på ekerö norr om stockholm.
besökare kan spottas i såväl mocka-jacka med fransar som pärlband runt skallen.

Ja, det var stället ute på Ekerö jag menade. Som jag misstänkte då. Hur kunde min sambo få för sig att jag skulle trivas där Tror han att jag är sån?
Han erkände att det såg ut som en soptipp då han gick ut i en buske. (Han fixade inte torrdassen.)
Alltså det finns något osmakligt i det där med för starka antroposofmiljöer. Avskyr det där sopsamleriet de har för sig. Jag avskyr att sitta på caféer med trasiga secondhand-stolar. Och jag tillhör inte den sorten som trivs med att föda barn under en sten.
Hi, hi, ändå blir det att jag delvis umgås med "sånt folk" eftersom jag är lite "folklore" av mig och diggar folkmusik och sånt.
Men den där livsstilen de har kan ju stå en upp i halsen. Ungarna kläs i vidrigt fula kläder och tillåts inte utveckla sina egna stilar heller. Det gillar inte jag.
I hemmahos-reportage hos antroposofer så brukar de ha satans stökigt också, istället för en skön allmoge-stil som kan vara lite romantisk och lockande att bo i. De bevarar skräp helt enkelt och allt får zigenartältläger-prägel. Supermysigt. Verkligen.
Citera
2016-06-29, 23:48
  #11
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Ja, det var stället ute på Ekerö jag menade. Som jag misstänkte då. Hur kunde min sambo få för sig att jag skulle trivas där Tror han att jag är sån?
Han erkände att det såg ut som en soptipp då han gick ut i en buske. (Han fixade inte torrdassen.)
Alltså det finns något osmakligt i det där med för starka antroposofmiljöer. Avskyr det där sopsamleriet de har för sig. Jag avskyr att sitta på caféer med trasiga secondhand-stolar. Och jag tillhör inte den sorten som trivs med att föda barn under en sten.
Hi, hi, ändå blir det att jag delvis umgås med "sånt folk" eftersom jag är lite "folklore" av mig och diggar folkmusik och sånt.
Men den där livsstilen de har kan ju stå en upp i halsen. Ungarna kläs i vidrigt fula kläder och tillåts inte utveckla sina egna stilar heller. Det gillar inte jag.
I hemmahos-reportage hos antroposofer så brukar de ha satans stökigt också, istället för en skön allmoge-stil som kan vara lite romantisk och lockande att bo i. De bevarar skräp helt enkelt och allt får zigenartältläger-prägel. Supermysigt. Verkligen.
Antroposofer är inte så, tvärt om.
Besök deras lokaler i Järna, speciellt fiket eller affären Robygge!
Citera
2016-07-01, 16:13
  #12
Moderator
rotadents avatar
Jag har också varit på det där caféet på Ekerö en gång, det gör jag aldrig om. Gillar inte heller den där stilen där det ska kännas som att de har hittat hela möblemanget på soptippen, eller ståendes på gatan i väntan på grovsopbilen. Men många är sjukt förtjusta i det där stället, har flera gånger blivit tipsad om att åka dit eftersom "det är så mysigt"...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback