2016-06-28, 18:40
Avslutad
Undrar hur mycket pengar och gåvor sverige gett bort för att få röster från genomkorrupta sydländska negerländer.
För ingen tror väl på att negerländer röstat genom diplomatiska samtal, inte ens margot wallström tror på det.. ge negrer fina smycken och pengar, och smicker, och rösten är din.
vilken illussion denna organisation är.
Citera
2016-06-28, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Inte ett dugg. Det är enbart en fjäder i hatten, den som tror något annat är mer naiv än Löfven. Världen blir inte en bättre plats för att Sverige sitter där. I realiteten kostar det här de svenska skattebetalarna mångmiljonbelopp i mutor och de länder som på riktigt behöver våra biståndspengar får mindre än de skulle fått om Sverige inte valts in.

1. De kommer säkert på något sätt att visa vikten av Svenskt säkerhetsrådstänkande.

2. Det är väl lite som att Sverige tilldelats typ nobelpriset i utrikespolitik för nästa år. Eller något liknande.
Citera
2016-06-28, 18:41
Medlem
Det är skrämmande intressant - här har man bränt 1000 tals miljoner i kampanj tom Miljarder 10 tals Miljarder . man har mutat varenda neger och kinaman man har kunnat hitta.

INGA av dessa pengar kommer någonsin tillbaka till Sverige igen. Skattebetalaren fick ingenting.
Citera
2016-06-28, 18:43
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. De kommer säkert på något sätt att visa vikten av Svenskt säkerhetsrådstänkande.

2. Det är väl lite som att Sverige tilldelats typ nobelpriset i utrikespolitik för nästa år. Eller något liknande.
Svårt att avgöra om du är ironisk eller ej. Om inte, får du gärna utveckla båda påståendena.
Citera
2016-06-28, 18:47
Avslutad
varför pratar margot wallström med en boer/africaans-brytning?
Citera
2016-06-28, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
varför pratar margot wallström med en boer/africaans-brytning?

Gör hon det, det har jag inte lagt märke till.
Citera
2016-06-28, 18:51
Medlem
Christopher.s avatar
Verka diplomatiskt för att inte stormakterna ska skjuta kärnvapen på varandra, skicka dit Romson vet jag så kan vi få ett tidigt nyår.
Citera
2016-06-28, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Gör hon det, det har jag inte lagt märke till.
lyssna på hennes presskonferans på svt. i vissa ord bryter hon på boer/africaans.
Kanske hon har varit på mut-middag med nåt afrikanskt land, och tagit till sig brytningen.
Det är väldigt vanligt att man börjar prata, som de man pratar med. Har själv märkt det när jag umgåtts med folk i utlandet och samtalat på enegelska
Citera
2016-06-28, 18:57
Medlem
Citat:
Det är ju verkligen väl investerade pengar, då en inte obetydlig del av de länder där krig rasar har en så förlegad kvinnosyn att krigsherrarna inte kommer sätta sig vid samma bord som kvinnor.

Jag tror t.o.m att vi har lagar mot könsdiskriminering. Men det är ett lite pris för världsfreden. Kvinnor har alldeles särskilda och outtalade kvaliteter för att sköta sådant. Då kan inte könsdiskriminering stå i vägen.
Citera
2016-06-28, 19:01
Medlem
Politice-Rectams avatar
Sverige kommer att vara mån om HBTQ-rättigheter i länder där de förtrycks.

Edit: Åj, jag glömde att det är muslimer och negrer som förtrycker HBTQ-personer.
Senast redigerad av Politice-Rectam 2016-06-28 kl. 19:05.
Citera
2016-06-28, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
lyssna på hennes presskonferans på svt. i vissa ord bryter hon på boer/africaans.
Kanske hon har varit på mut-middag med nåt afrikanskt land, och tagit till sig brytningen.
Det är väldigt vanligt att man börjar prata, som de man pratar med. Har själv märkt det när jag umgåtts med folk i utlandet och samtalat på enegelska

Jag har själv Boer kontakter och jag har inte lagt märke till det.

Dock vet vi ju att det försvann EXTREMT många svenska skattepengar till ANC som dödade vita originalbefolkning. 1/3 dels av ANCs budget var svenska skattepengar -

Hon är förmodligen en kafferlover och har snappat upp dialektal engelska
Citera
2016-06-28, 19:03
Medlem
Citat:
Svårt att avgöra om du är ironisk eller ej. Om inte, får du gärna utveckla båda påståendena.

1. Sådant kan vara svårt på det här forumet. Men det var ingen ironi alls. Givetvis kommer massvis med tidningsartiklar att produceras i ämnet, vilka med stor trolighet kommer att visa att Sverige gjorde en betydande insats för världen, under sin tid i säkerhetsrådet.

2. För regeringen är det som att vunnit nobelpriset i utrikespolitik. Platsen bevisar att Sverige har inflytande, kan påverka och har förtroende i omvärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in