2016-06-28, 19:07
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Sådant kan vara svårt på det här forumet. Men det var ingen ironi alls. Givetvis kommer massvis med tidningsartiklar att produceras i ämnet, vilka med stor trolighet kommer att visa att Sverige gjorde en betydande insats för världen, under sin tid i säkerhetsrådet.

2. För regeringen är det som att vunnit nobelpriset i utrikespolitik. Platsen bevisar att Sverige har inflytande, kan påverka och har förtroende i omvärlden.
Du låter fortfarande ironisk, men okej. Jag håller i vilket fall inte med dig alls.
Citera
2016-06-28, 19:09
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Sverige kommer att vara mån om HBTQ-rättigheter i länder där de förtrycks.

Edit: Åj, jag glömde att det är muslimer och negrer som förtrycker HBTQ-personer.
Du glömde också att inte alla medlemmar i säkerhetsrådet värnar om HBTQ-personer. Inte ens alla ständiga medlemmar gör det. Men lite käbbel kan det ju kanske bli. Och det är väl värt ett par hundra miljoner?
Citera
2016-06-28, 19:11
Medlem
Jag har för mig att det var Litauen som var "västeuropas representant" före Sverige.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Litauen

Sverige skall ersätta en 2 kronors stat - haha det klarar vi inte. Ety vi har ingen moral.
Citera
2016-06-28, 19:16
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Sverige skall ersätta en 2 kronors stat
En vad?
Citera
2016-06-28, 19:17
Medlem
Vintergrisens avatar
Vad Sverige skall kunna åstadkomma? Ptja, min gissning är rätt och slätt, inte ett piss.

Förvisso kan man säkert komma med några helt okontroversiella förslag som man redan innan vet att de övriga medlemmarna kommer att rösta för, men utan vetorätt är det ganska lönlöst att försöka sig på några större utsvävningar, vilket förvisso känns ganska bra i mitt tycke med tanke på vika politiker vi har i det här landet.
Citera
2016-06-28, 19:20
Medlem
Sveriges regering har förrått allt vad godhet heter i världen för den här platsen. Sugit av skurkstater och vurmat för dödsälskande jihadister. Spottat på godhet och demokrati. Allt för att Wallström och c/o skall få personlig makt att sitta i möten och peta i vilken riktning världen skall röra sig.

Jag är inte religiös men ibland hoppas jag det finns ett helvete för denna absoluta ondska att hamna i
Citera
2016-06-28, 19:24
Medlem
Torasts avatar
Det enda jag kan se komma ut av detta är att regeringen nu får ännu större möjligheter att skämma ut sig och sin befolkning internationellt. Att man ens skulle försöka åstadkomma någonting som vanligt folk har nytta av finns inte på kartan.
Citera
2016-06-28, 19:26
Medlem
Inte ett dyfft, det handlar bara om prestige.
Citera
2016-06-28, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Jag har för mig att det var Litauen som var "västeuropas representant" före Sverige.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Litauen

Sverige skall ersätta en 2 kronors stat - haha det klarar vi inte. Ety vi har ingen moral.

FEL ! Litauen har visat moralisk styrka att stå emot Sovjetunionen och frigöra sig från kommunistiskt förtryck. Litauen har en ekonomi som växer och har en växande ordning i landet.

Detta senare till skillnad från Sverige där det mesta pekar i fel riktning. Undrar hur många PUT det kostat att få detta tillfälliga medlemsskap i Säkerhetsrådet ? (PUT=Permanenta Uppehålls Tillstånd)
Vårt tillfälliga medlemsskap kommer att ge permanenta kostnader och otrygghet i många små kommuner.
Till detta kommer vårt styrda bistånd, som nu är ännu mer styrt till de länder som röstade på Sverige.

Tror inte Sverige kommer att bidra med något bestående i FN;s Säkerhetsråd. Dagens korrupta svenska politiker tänker bara på sin egen plånbok. Men Stefan Löfvén hoppas väl att alla misstag vår utrikesminister gjort nu skall glömmas bort.
Senast redigerad av eviva 2016-06-28 kl. 19:40. Anledning: komplettering
Citera
2016-06-28, 19:27
Medlem
På vilket sätt är det bra för oss vanliga medborgare och skattebetalare att vi är med i säkerhetsrådet? Till vilket pris?

Rent spontant tror jag det mest handlar om personlig makt och prestige.
Citera
2016-06-28, 19:31
Medlem
HC47s avatar
Nej. Det är enbart de permanenta medlemmarna som kan åstadkomma något. Allt annat är bara en fars.
Citera
2016-06-28, 19:32
Medlem
Mosbulles avatar
Larv. Säkerhetsrådet och FN uträttar inget kostar bara pengar.
FN är en skitorganisation som är till för att skydda skurkstater som israel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in