2016-06-29, 15:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenskribent
Ber om ursäkt om detta tagits upp och jag missat det, men kan någon skicka en lista på vilka länder som röstade på Sverige respektive inte gjorde det? Intressant att se vilka länder som gillar och ogillar oss.

Tack på förhand.

Jo det skulle vara intressant. Tror dock det är en sluten omröstning.
http://www.un.org/press/en/2016/ga11796.doc.htm

Dock lite intressant. Sverige fick 134, Kazakhstan som är en diktatur 138... Boliva och Etiopen 183 röster.
Citera
2016-06-29, 15:56
Medlem
Inget mer än att vi riskerar att få andra länders och galningar vrede över oss då Margot Wallström ska vara duktig och rösta med USA om olika sanktioner och vilka länder man ska invadera.

Margot Wallström personligen är det nog kul för vårt land duger inte för hennes ambitioner på den globala marknaden. Makten smakar sött, generalsekreterare för FN nästa där hon försvinner i bruset som alla andra före.
Citera
2016-06-29, 16:30
Medlem
Jag tycker det är bra, för att Sverige kan vara Den där Benjamin Syrsa som vädjar till förnuftets röst i den globala galenskapen.
Trots att vi oftast framstår som Bror Duktig, så är det faktiskt inget fel på nationens moraliska kompass, den är alltid lite före alla andra och nu har vi fått en plats där våran röst faktiskt hörs, det är en moralisk seger även om Wallström blir rövknullad av nationella veton!
Citera
2016-06-29, 17:03
Avslutad
Såg på Svt i morse att Sverige lanserades som "en oberoende röst" tills ngn av dessa svenska diplomaternas Zlatan kom på att sverige faktiskt måste representera EUs röst i frågor då EU är inblandat.
Citera
2016-06-29, 17:17
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom iskalle'n
Jag tycker det är bra, för att Sverige kan vara Den där Benjamin Syrsa som vädjar till förnuftets röst i den globala galenskapen.
Trots att vi oftast framstår som Bror Duktig, så är det faktiskt inget fel på nationens moraliska kompass, den är alltid lite före alla andra och nu har vi fått en plats där våran röst faktiskt hörs, det är en moralisk seger även om Wallström blir rövknullad av nationella veton!

Det är ju synd att våra ledare består av helgalna "kommunister" och fullständiga psykopater.

Det saknas liksom en moralisk kompass bland våra ledare, annars hade de inte låtit det svenska folket lida för deras vansinniga politik som ska genomföras till varje pris.
Citera
2016-06-29, 17:20
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Såg på Svt i morse att Sverige lanserades som "en oberoende röst" tills ngn av dessa svenska diplomaternas Zlatan kom på att sverige faktiskt måste representera EUs röst i frågor då EU är inblandat.
Sverige är lika oberoende som SVT.

Innan Sverige får en ny svenskvänlig regim så anser jag att det är fel av andra länder att överhuvudtaget ge den svenska staten något erkännande. Varför inte betrakta Sverige och dess politik med samma ögon som man ser IS?
Citera
2016-06-29, 17:28
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0psh0tta
hahahah
Vad menar du?

Sverige har ingenting att lära världen när det kommer till politik. Vår röst i FN är totalt överflödig och irrelevant och vi har absolut ingenting av värde att tillföra. Ärligt talat så skulle säkerhetsrådet ha större behållning av en papegoja som sitter och helt slumpmässigt spyr ur sig meningslösa floskler.
Citera
2016-06-29, 17:37
Medlem
Jag tror Margot är rejält sugen på att dela ut lite feministiska kängor åt arabvärlden och ruinera vårt redan usla anseende.
Det finns folk som varnar för det...
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/741131?programid=4058
24 minuter in i programmet.
Senast redigerad av martinator 2016-06-29 kl. 17:39.
Citera
2016-06-29, 18:42
Medlem
Utrikes ministern har redan förklarat att Sverige ej ska tillföra nånting av värde.
Citera
2016-06-29, 19:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jag tror Margot är rejält sugen på att dela ut lite feministiska kängor åt arabvärlden och ruinera vårt redan usla anseende.
Det finns folk som varnar för det...
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/741131?programid=4058
24 minuter in i programmet.

Tänk om färre araber vill komma hit?
Citera
2016-06-29, 19:03
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Vad fan? FN? Håller de på än? Trodde de kursade på 70-talet.

Vad sysslar deras säkerhetsråd med för grejor?
FN är väl sedan länge en politiskt korrekt påtryckningsorganisation.
Citera
2016-06-29, 19:22
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ett PK-feministiskt land som genom sin totala naivitet skulle kunna starta ett världskrig.

Det tror jag också. Risk finns för att tredje världskriget blir feministiskt. Och startat av Sverige.

Intressant nog är det omöjligt att få svenska feminister att ta avstånd från SCUM-manifestet, enligt vilket halva mänskligheten ska mördas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in