Citat:
Ursprungligen postat av
TheRageInsideMe
hade liknande för ungefär där 6-7 år sen. sket och hade mig i tid och otid, och till sist kom det även blod. först va det rött, men dagen efter va det mörk-"aktigt" vilket tydligen skulle vara väldigt allvarligt enligt experterna på bla flashback. cancer, chrons och fan och hans moster av alla sjukdomar kunde vara boven. fick värsta dödsångesten som bara gjorde det hela ännu värre.
ringde vc direkt och fick akuttid. väl där fick jag en genomgående undersökning, men inget konstigt upptäcktes. fick med mig ett gäng provrör hem som de ville att jag skulle lämna min avföring i som jag kunde lämna vid senare tillfälle.
men det gjorde jag aldrig. kom fram till att mina magbesvär orsakades av stress, så till sist lugnande jag ner mig och i och med det så blev även magen bättre och de "allvarliga" symtomen försvann.
jag tycker du ska gå tillbaka till doktorn om du känner dig orolig. men tänk även på att stress och dålig kost kan orsaka sådana besvär. det behöver alltså inte vara något farligt alls.
men om du börjar få väldigt ont i magen, och även feber osv så är det extra viktigt att du går till sjukan.
fokusera dock på att äta bra, sov ordentligt och stressa inte.
det finns en poäng i detta, fokus på hälsa och välmående. och att det behöver inte vara farligt.
MEN.
du ska utesluta att det inte kan vara något allvarligare så som ovan skribenter skriver - iväg med dig till doktorn igen.