Flashback bygger pepparkakshus!
2016-06-28, 02:26
Medlem
BuddyBuildas avatar
Hjälp, vet inte vad fan som hänt... Upplösningen var bra tidigare idag men när jag startade datorn nu är den mycket sämre. När jag går till skärmupplösningsinställningarna så står det att den redan är på det högsta 1920 x 1080. Är inte särskilt insatt i datorer, är det någon som vet vad som har hänt?
Citera
2016-06-28, 02:41
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuddyBuilda
Hjälp, vet inte vad fan som hänt... Upplösningen var bra tidigare idag men när jag startade datorn nu är den mycket sämre. När jag går till skärmupplösningsinställningarna så står det att den redan är på det högsta 1920 x 1080. Är inte särskilt insatt i datorer, är det någon som vet vad som har hänt?

På vilket sätt är den "dålig"?
Citera
2016-06-28, 02:46
Medlem
BuddyBuildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkyonios
På vilket sätt är den "dålig"?

Vet inte riktigt hur man ska förklara.
Den är inte i närheten av lika slät, mycket sämre kvalité. Tänk typ ett youtube klipp, vi säger att min skärm var 1080p innan och nu känns den som 480p.
Citera
2016-06-28, 06:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du nämner inget om operativsystemet eller om hårdvaran. Men gör en ominstallation som avser grafikkortets drivrutin.
Citera
2016-06-28, 07:58
Medlem
Mer information tack.

Gick tillbaka till Windows efter ett par år på andra operativsystem. Första starten på Win10 såg allt bra, men efter en omstart och utan att ha aktiverat Windows fick man skräp-upplösning. Kan det vara något sådant? Då fick jag dock 768*1024 eller nåt helt värdelöst på 24".
Citera
2016-06-28, 08:12
Medlem
Halinders avatar
Citat:

Egenskaper för den här datorn och under någon av tabbarna så kan du stänga av automatisk drivrutinsinstallation. Ladda ner drivrutinerna för ditt GPU och installera om dom. Annars så är det kanske skärmen som börjar ge upp. Hur gammal är den?
Senast redigerad av Halinder 2016-06-28 kl. 08:22.
Citera
2016-06-28, 13:33
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Vet inte riktigt hur man ska förklara.
Den är inte i närheten av lika slät, mycket sämre kvalité. Tänk typ ett youtube klipp, vi säger att min skärm var 1080p innan och nu känns den som 480p.

Vad är det du tittar på? Skivbordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in