Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-25, 20:46
  #157
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraes
Vad är det för prat om att den inte funkar nasalt? Jag har en helt sinnessjuk ketatolerans, tar 0.5 IM, hålar inte. Fick utmärkt effekt på desklorot nasalt, medans standardketa inte funkar alls - näsan slammar igen innan jag fått i mig tillräckligt. Är det olika salter i olika batchar eller what? Min var från ZH.

Skulle gissa att dom drar för hårt eller har mer sårskorpor än slemhinnor pga andra substanser som dragits. Ibland kan man ha uttorkade slemhinnor pga väder och annat. Att snorta en mindre mängd varmt vatten brukar dock råda märkbar bot på såna problem. Sen när man väl är ketad finns ingen finkänsla för hur hårt man drar, så det är oftast en dålig idé att refilla nasalt.
Citera
2017-04-25, 21:50
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
Skulle gissa att dom drar för hårt eller har mer sårskorpor än slemhinnor pga andra substanser som dragits. Ibland kan man ha uttorkade slemhinnor pga väder och annat. Att snorta en mindre mängd varmt vatten brukar dock råda märkbar bot på såna problem. Sen när man väl är ketad finns ingen finkänsla för hur hårt man drar, så det är oftast en dålig idé att refilla nasalt.


Gjorde som ni sa, ska testa om ett tag

EDIT: Nu har jag kört igen och jag måste säga att nu funkar det igen - måste ha varit en kombination av tolerans, för mycket DCK i kroppen för tillfället, sniffat för hårt samt det när med torra slemhinnor.
__________________
Senast redigerad av doublelow 2017-04-25 kl. 22:28.
Citera
2017-05-18, 23:32
  #159
Medlem
Kockistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuckenGris
Med tanke på dom doseringar jag sett här och på andra ställen så känns 200mg som att det helt klart är i överkant men vad vet jag, jag har ju inte provat. Ja det kommer helt klart bli ett allergitest innan jag kör i gång med den riktiga forskningen.

Något som jag är intresserad av med är hur långt påslag det är vid IM administrering.

Jag hittade en rapport utav intresse på erowid. Han hade kört IM, 2 doser och nått hålet. Första dosen va 63mg efter 25 min tog han ytterligare 128mg så totalt 191. Han vägde ca 92kg vilket ger en dos om 2,07mg per kg för en resa i hyperspace =)

Jag är 99 på att det är min resa du refererar till som gjordes någon gång under 2016 har jag för mig.
Jag började givetvis inte med att smacka in 200mg i en muskel och hålla tummarna.

Faktum är att det var första gången jag någonsin hade provat någon dissociativ öht, så jag var väldigt försiktig till en början.
Vägde upp 20mg som första dos och intog det nasalt och jag märkte direkt att detta är en substans jag kommer ha enorm nytta av i större doser mot min depression.

Eftersom att jag var sprutnarkoman vid tillfället så bestämde jag mig för att prova en IM på 50mg efter att ha läst online lite mer. "Har pangat värre saker" tänkte jag typ under tiden jag löste upp och filtrerade.

Den första dosen var iaf det bästa jag någonsin har varit med om. Satt och pratade med min tripsitter om våra gamla minnen som hemlösa, vart våra liv var påväg osv. Fick mig att bearbeta en hel del som jag gick och grubblade över under den perioden.

Experimenterade en del med olika doseringar och ROA's och kom till slut fram till att IM is the way to go och att doseringen behöver ökas en del.

Då bestämde jag mig för att ta vad jag hade kvar, vilter var ca 200mg, kanske 210.
Satte igång musik i mina lurar, gjorde mig till rätta i sängen, satte den och bara la unden pumpen medans jag säckade ihop. Har inte mycket klara bilder av det, men jag kommer ihåg att när jag vaknade till igen så låg jag och blundade och åkte på en jävla resa genom något hyperspace i väldigt mörka färger.

Kommer inte ihåg exakta detaljer tyvärr, det har hänt för mycket på sistone.

Kan tillägga att jag vägde 100kg at the time, så Erowid källan på 2mg/kg låter rimligt!

Edit: gick tillbaka och såg att det är min rapport du syftar på. Har ni frågor så fråga på.
__________________
Senast redigerad av Kockisten 2017-05-18 kl. 23:40.
Citera
2017-05-20, 00:00
  #160
Medlem
Har säkert varit uppe, men jag frågar iaf. Jag tycker mig läst typ överallt att 2-FK är bättre på alla sätt än DCK, skulle vara intressant höra nån som anser att DCK är bättre, och förstås har prövat båda. Det kan ju vara en smaksak förstås, skulle iaf intressant om nån vill redogöra för skillnader mellan de två.
Citera
2017-05-21, 10:36
  #161
Medlem
Reactants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Har säkert varit uppe, men jag frågar iaf. Jag tycker mig läst typ överallt att 2-FK är bättre på alla sätt än DCK, skulle vara intressant höra nån som anser att DCK är bättre, och förstås har prövat båda. Det kan ju vara en smaksak förstås, skulle iaf intressant om nån vill redogöra för skillnader mellan de två.

Jag har bara haft en vända med DCK, 500mg under 2 dagars intensivt bruk. 2FK har jag fått i mig ca 10-15G sedan den lanserades för att sedan tröttna på den.
Min helhetsbild säger mig att 2FK är en bättre substans i allmänhet, man är beredd på vad som är att komma när man får ett streck i snoken, det är lätt att håla, den känns mild mot kropp och hälsa, men när (iaf för mig så blev det så) det magiska i hålet börjar blekna så har jag fått nog och traskar vidare till mer spännande saker.
Jag vill dock säga att jag har haft MYCKET mer intressanta resor på DCK, mer mystik, mer spännande syner och en allmänt kraftigare dissociation. Det som drar ner poängen på DCK är det obehag som drabbar iaf mig, under och efter ruset. Det handlar mest om trötthet och utmattning, orolig mage (framförallt oralt, denna intresserar mig bara rektalt). Kan nästintill känna mig lite febrig i efterhand.

Är det någon som tar denna som även kastar i sig mängder probiotika? Läst på utländska forum att det ska lösa mycket av den potentiella fara som denna som antibiotika för med sig.
Citera
2017-05-31, 13:31
  #162
Medlem
HappyHours avatar
Även jag kan nu gröna Zerohole, måste även påpeka att det var oerhörd trevlig support och snabb leverans. Helt okej paketering. Ska bli mycket spännande att pröva denna substans, måste bara utföra dagens plikter först så kör jag igång..

Såååå, för en som är lite seg i bollen idag och inte orkar läsa hela tråden, vilket är bästa administrering? Nasalt? Rövpump? Vill helst ha lite kick än något som smyger sig på.. Gärna dosskillnader med om någon orkar skriv/länka ner dem med.

Dank je wel på förhand!
Citera
2017-06-02, 01:55
  #163
Medlem
HappyHours avatar
Kort summering av gångna nattens experimenterande. Tog en allergidos på ca 15mg runt halv ett på natten, kände något vagt men inte direkt dissociativt vid den graden, mest som cannabis indica typ. Väntade en halvtimme och tog ca 30 mg till, visst kände jag mer men inte något speciellt märkvärdigt. Jämfört med vanligt keta och 2-fluoro så kändes detta tyngre och lite mer förvirrande även om jag tidvis fick goda insikter och "bra idéer" likt denna typ av substans oftast ger. Började spontant utan någon särskilt tanke kring det plocka, städa och dekorera om i mitt sovrum (vilket blev riktigt nice dock), men lustigt på denna typ av drog, kändes väldigt stimulerande/halvmaniskt till och från snarare än opiodkänslan vissa jämfört med (även om man såklart var duktigt avslappnad o välmående osv). Definitivt en humörhöjare även om jag vid någon kort stund kände mig lite för stissig för min smak, men i sin helhet en mycket god upplevelse.

Tog cirka 30-60 mg i timmen, mer eller mindre. Slutade med att jag spenderade en timme sittandes i en yoga-asana mantrandes Om Mani Padme Hum och massa annat meditativt flummeri. Satt även en stund bara på en filt på golvet och rökte bong under ett break i mitt mantrande, vilket kändes mysigt i stunden. Var vaken tidigt in på morgonen (8-9), hjärnan var alldeles för vaken för att sova fast jag tog sista dosen runt 4-5. Var helt svängd hela förmiddagen när jag vaknade (efter någon timme) och har mått lite lustigt hela dagen, känt mig helt slut i huvudet och nästan sluddrande och nästan dålig nu på kvällen (men knappt ätit så kanske därför). Summa summarum, ingen substans jag tänker forska vidare nå vidare än det gram jag beställt, till skillnad från andra ketaanaloger och äkta keta då jag mår som en kung flera dagar efter utan bieffekter så kändes denna på något hum mindre hälsosamt även om helt okej disso-rus i sig. Gillar verkligen inte heller den antibakteriella effekten som beskrivs och varnas för överallt, känns inte säkert att pyssla med när man vet om såna risker.. Folk som snackar om AID-syndrom osv vid regelbundet bruk, inte frestande. Särskilt då såna här substanser dock är så frestande att använda/återdosera pga behaget. Luktar också verkligen typ tvättmedel/simhall/klor eller liknande när man snortar det, inte så nice.

Med det sagt ska jag ändå ta 60 mg nu och försöka pricka hålet idag, var inte ens nära igår. Kan dock vara pga en mindre korstolerans av 2-fluoro för några dar sen.
Är det någon som har prövat att blanda detta med tjack förresten? Bra eller anus-idé, främst hälsomässigt? Tänkte på festival eller liknande evenemang nu i dagarna..
__________________
Senast redigerad av HappyHour 2017-06-02 kl. 01:57.
Citera
2017-06-10, 15:50
  #164
Medlem
HappyHours avatar
Intressant o leka med men återigen inget jag tänker köpa mer av. På bara detta känner jag närmast ingenting, men med lite cannabis snurrar det på fort. Detta tillsammans med mycket kokain på psytranceevent är en helt duglig kombo även om det finns roligare blandningar kan nämnas. Hade dock tagit det väldigt försiktigt med röka efter detta i offentligheten då jag totalt förlorar kontroll över kroppen på detta som inte går att jämföra med keta och dess andra derivat. Har slungats in i ett par hål på sena skogspromenader där jag gått ut relativt "nykter" (trots 100-150mg intaget under kvällen) och kommer tillbaka efter en jolle och känner mig som mitt i en pågående circus de solei föreställning i lustiga huset. Blir helt väck av blandningen och har mer än ett tillfälle bara fått lägga mig ner på första bästa ställe hemma en halvtimme för att hämta krafterna, nästan vart osäker på om jag klarat av att gå sista minuterna hem osv. Inte så psykedeliskt som ett typ maniskt bedövningsmedel för zombies..

Måste dock säga att detta känns orent/smutsigt i jämförelse med andra ketaderivat, mer åt 3-meo-pcp hållet, vilket jag inte var något fan av. Är alltid så sanslöst trött och slow-mo i huvudet dagen efter med trots mer än tillräcklig sömn, inte alls som på keta eller 2 fl där jag mår kungligt och aldrig vill sluta ta det. Även ruset känns mer tungt och förvirrande än vanligt k. Snart är ettgrams-påsen slut och det var väl kul att pröva. Nu återgår jakten efter bättre och billiga NMDA antagonister.
Citera
2017-06-11, 01:03
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Intressant o leka med men återigen inget jag tänker köpa mer av. På bara detta känner jag närmast ingenting, men med lite cannabis snurrar det på fort. Detta tillsammans med mycket kokain på psytranceevent är en helt duglig kombo även om det finns roligare blandningar kan nämnas. Hade dock tagit det väldigt försiktigt med röka efter detta i offentligheten då jag totalt förlorar kontroll över kroppen på detta som inte går att jämföra med keta och dess andra derivat. Har slungats in i ett par hål på sena skogspromenader där jag gått ut relativt "nykter" (trots 100-150mg intaget under kvällen) och kommer tillbaka efter en jolle och känner mig som mitt i en pågående circus de solei föreställning i lustiga huset. Blir helt väck av blandningen och har mer än ett tillfälle bara fått lägga mig ner på första bästa ställe hemma en halvtimme för att hämta krafterna, nästan vart osäker på om jag klarat av att gå sista minuterna hem osv. Inte så psykedeliskt som ett typ maniskt bedövningsmedel för zombies..

Måste dock säga att detta känns orent/smutsigt i jämförelse med andra ketaderivat, mer åt 3-meo-pcp hållet, vilket jag inte var något fan av. Är alltid så sanslöst trött och slow-mo i huvudet dagen efter med trots mer än tillräcklig sömn, inte alls som på keta eller 2 fl där jag mår kungligt och aldrig vill sluta ta det. Även ruset känns mer tungt och förvirrande än vanligt k. Snart är ettgrams-påsen slut och det var väl kul att pröva. Nu återgår jakten efter bättre och billiga NMDA antagonister.

Glöm inte att dela med dig av dina fynd!
Citera
2017-06-18, 19:10
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Intressant o leka med men återigen inget jag tänker köpa mer av. På bara detta känner jag närmast ingenting, men med lite cannabis snurrar det på fort. Detta tillsammans med mycket kokain på psytranceevent är en helt duglig kombo även om det finns roligare blandningar kan nämnas. Hade dock tagit det väldigt försiktigt med röka efter detta i offentligheten då jag totalt förlorar kontroll över kroppen på detta som inte går att jämföra med keta och dess andra derivat. Har slungats in i ett par hål på sena skogspromenader där jag gått ut relativt "nykter" (trots 100-150mg intaget under kvällen) och kommer tillbaka efter en jolle och känner mig som mitt i en pågående circus de solei föreställning i lustiga huset. Blir helt väck av blandningen och har mer än ett tillfälle bara fått lägga mig ner på första bästa ställe hemma en halvtimme för att hämta krafterna, nästan vart osäker på om jag klarat av att gå sista minuterna hem osv. Inte så psykedeliskt som ett typ maniskt bedövningsmedel för zombies..

Måste dock säga att detta känns orent/smutsigt i jämförelse med andra ketaderivat, mer åt 3-meo-pcp hållet, vilket jag inte var något fan av. Är alltid så sanslöst trött och slow-mo i huvudet dagen efter med trots mer än tillräcklig sömn, inte alls som på keta eller 2 fl där jag mår kungligt och aldrig vill sluta ta det. Även ruset känns mer tungt och förvirrande än vanligt k. Snart är ettgrams-påsen slut och det var väl kul att pröva. Nu återgår jakten efter bättre och billiga NMDA antagonister.
Får hoppas på att 2-Oxo-PCE (O-PCE) dyker upp inrikes .
Citera
2017-07-13, 18:48
  #167
Medlem
duochjagitrafikens avatar
Fuck justja, klassning den 28e... dags att bunkra innan dom säljer slut lagret...
Citera
2017-07-14, 01:06
  #168
Medlem
Allwayz0ntops avatar
Vad tror ni om att kombinera denna med 4-aco-met. Eller rättare sagt: tror ni att det finns några risker med kombinationen?

Dissociativ + tryptamin har aldrig svikit mig innan så kombinationen teoretiskt sett är nog alldeles ypperlig!

Däremot vill man ju inte sluta som en kvaddad apelsin..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback