• 1
  • 2
2018-08-14, 08:46
Medlem
Tjena!

Lånar tråden lite...

Rätt nyexaminerad teknisk fastighetsförvaltare här (juni i år) och fick jobb direkt efter utbildningen hos företaget jag senast praktiserade samt gjorde exjobb hos (kommunalt). Jag har enligt avtal hand om energi-, drift- och miljöfrågor.

Nu är det så att jag fick 30k i ingångslön, då jag har bred erfarenhet bakom mig som bl.a drifttekniker. Detta godtog jag, då det kändes som just vad det var, dvs en bra INGÅNGSlön.

Men under tiden jag har varit här (ca 2 månader) har jag utöver mina arbetsuppgifter fått mer på mig. Två viktiga delar där jag bl.a varit ansvarig för ett projekt plus nyanställda (som jag var med och rekryterade) samt blivit systemadministratör för två viktiga system med en annan kollega, som ironiskt går i pension nästa år. Vilket gör mig väldigt viktigt, så att säga...

Nästa år kommer jag vara (vad jag vet so far) den enda med min kompetens, då den som hade det övergripande ansvaret över mitt område, innan jag anställdes, går i pension (han har egentligen bara hand om lås och larm). En annan viktig del är också då att chefen önskar att jag blir den som är sakkunnig över lås och larm, vilket självfallet kommer innebära mer ansvar.

Mina frågor är då:
- Vad vore en rimlig lön för detta?
- Vad bör jag minst gå med på vid nästa lönesamtal?

Good day!
Citera
2020-01-24, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PokeAndHuntAss
Tjena!

Lånar tråden lite...

Rätt nyexaminerad teknisk fastighetsförvaltare här (juni i år) och fick jobb direkt efter utbildningen hos företaget jag senast praktiserade samt gjorde exjobb hos (kommunalt). Jag har enligt avtal hand om energi-, drift- och miljöfrågor.

Nu är det så att jag fick 30k i ingångslön, då jag har bred erfarenhet bakom mig som bl.a drifttekniker. Detta godtog jag, då det kändes som just vad det var, dvs en bra INGÅNGSlön.

Men under tiden jag har varit här (ca 2 månader) har jag utöver mina arbetsuppgifter fått mer på mig. Två viktiga delar där jag bl.a varit ansvarig för ett projekt plus nyanställda (som jag var med och rekryterade) samt blivit systemadministratör för två viktiga system med en annan kollega, som ironiskt går i pension nästa år. Vilket gör mig väldigt viktigt, så att säga...

Nästa år kommer jag vara (vad jag vet so far) den enda med min kompetens, då den som hade det övergripande ansvaret över mitt område, innan jag anställdes, går i pension (han har egentligen bara hand om lås och larm). En annan viktig del är också då att chefen önskar att jag blir den som är sakkunnig över lås och larm, vilket självfallet kommer innebära mer ansvar.

Mina frågor är då:
- Vad vore en rimlig lön för detta?
- Vad bör jag minst gå med på vid nästa lönesamtal?

Good day!

Hur gick det för dig om man får fråga?
Citera
2020-01-24, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyZvenne
Hur gick det för dig om man får fråga?

Han gick in i väggen i fjol hörde jag, sjukskriven och ligger hemma och rimmar ord på spanska.

Lika bra det med den dåliga lönen, får väl mer som sjukskriven eller spärrvakt..
Citera
2021-09-20, 06:38
Så! Hur gick det? Jobbar du med detta nu? Samt vilken lön har du
Citera
2021-11-09, 18:41
Medlem
På ett kommunalt fastighetsbolag där jag praktiserar (studerar till fastighetsförvaltare) har min handledare Ca 40'000kr brutto.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in