• 1
  • 2
2016-06-27, 00:02
Medlem
S.Kandals avatar
Samtliga ekonomiska experter tror på kraftigt ras, inte jag. Väntat dipp på kanske 5-6% inledningsvis såklart. Framåt lunch minus 2-3% men efter att New York-börsen öppnar positivt kl 15:30 återhämtar vi oss starkt och landar på +-0.

Ser således med tillförsikt fram emot denna börsdag. Dagen när expertisen får sig en välbehövlig knäpp på näsan....eller har jag fel?
Senast redigerad av S.Kandal 2016-06-27 kl. 00:07.
Citera
2016-06-27, 00:17
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Samtliga ekonomiska experter tror på kraftigt ras, inte jag. Väntat dipp på kanske 5-6% inledningsvis såklart. Framåt lunch minus 2-3% men efter att New York-börsen öppnar positivt kl 15:30 återhämtar vi oss starkt och landar på +-0.

Ser således med tillförsikt fram emot denna börsdag. Dagen när expertisen får sig en välbehövlig knäpp på näsan....eller har jag fel?

Nä, inte hamnar börsen på 0, den går ner. Skulle tippa på -5%. Börsen har ju gått ner med mer än 0 för betydligt mindre problem än BREXIT. Hoppas att det blir ett fint köpläge!
Citera
2016-06-27, 02:57
Medlem
autismus-maximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Nä, inte hamnar börsen på 0, den går ner. Skulle tippa på -5%. Börsen har ju gått ner med mer än 0 för betydligt mindre problem än BREXIT. Hoppas att det blir ett fint köpläge!
Detta är förmodligen sanningen... Jag tror jag ska köpa lite själv. Men uppskattningsvis drar det nog iväg ganska fort tror jag, borta på två-tre dar med möjligt återfall när själva brexit verkställs. Vad tror ni?
Citera
2016-06-27, 03:50
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autismus-maximus
Detta är förmodligen sanningen... Jag tror jag ska köpa lite själv. Men uppskattningsvis drar det nog iväg ganska fort tror jag, borta på två-tre dar med möjligt återfall när själva brexit verkställs. Vad tror ni?
Risken finns helt klart.
Citera
2016-06-27, 07:39
Medlem
S.Kandals avatar
Allt är inte svart så här på morgonkvisten. Japan Nikkei 225 15.183 +1,6%.

Får en känsla av att de svarta rubrikerna inte alls stått i proportion till vad utfallet kommer att bli.
Citera
2016-06-27, 08:01
Medlem
Zaphod-Beeblebroxs avatar
Citat:
Allt är inte svart så här på morgonkvisten. Japan Nikkei 225 15.183 +1,6%.

Får en känsla av att de svarta rubrikerna inte alls stått i proportion till vad utfallet kommer att bli.
Hur många tror du vill sälja på 0% jämfört med köpa på 0%?
Citera
2016-06-27, 08:11
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaphod-Beeblebrox
Hur många tror du vill sälja på 0% jämfört med köpa på 0%?

Jag tror det är guldläge att handla på sig lite nu på morgonkvisten, det lär falla över hela linjen. Min övertygelse är att media överreagerat något oerhört och att detta kommer visa sig framöver, kanske redan i em. Om inte annars senare i veckan.
Citera
2016-06-27, 08:15
Medlem
Zaphod-Beeblebroxs avatar
Citat:
Jag tror det är guldläge att handla på sig lite nu på morgonkvisten, det lär falla över hela linjen. Min övertygelse är att media överreagerat något oerhört och att detta kommer visa sig framöver, kanske redan i em. Om inte annars senare i veckan.
Okej, vi får se om alla andra är lika övertygade som du att 1360 är rimligt att handla för i eftermiddag. Vad tror du att det öppnar på då?
Citera
2016-06-27, 08:26
Medlem
ormbitens avatar
Många lär drabbas av panik och det ger förmodligen ett fint köpläge för den som har kapital.

Det blir alltid en överreaktion. Hoppar en nedför stupet så följer dom andra efter.

Jag gissar att dagen slutar på -2,2 procent.
Citera
2016-06-27, 09:55
Medlem
S.Kandals avatar
Man frågar sig vilken agenda media har egentligen, stora svarta bokstäver men utfallet hittills är inte av katastrofkaraktär direkt.

Kursen följer ungefär det mönster som var förväntat. 5% ned i öppningen, snart vänder det svagt uppåt tippar jag på.
Citera
2016-06-27, 11:37
Medlem
Citat:
Man frågar sig vilken agenda media har egentligen, stora svarta bokstäver men utfallet hittills är inte av katastrofkaraktär direkt.

Kursen följer ungefär det mönster som var förväntat. 5% ned i öppningen, snart vänder det svagt uppåt tippar jag på.
Agenda? De vill sälja tidningar, det är det de lever av.
Citera
2016-06-27, 11:59
Medlem
Citat:

Nu är det "framåt lunch" och börsens generalindex står på -5,2%.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in