Citat:
Ursprungligen postat av
TheFinal
Detta är snarare ett hinder hos dig än hos andra.
Fokusera på att lära dig själv acceptera aktuell situation istället för hur du ska försöka få de du är intresserade av, intresserade av dig.
Självsäkerhet väger upp vilket fysiskt handikapp som helst, allraminst i en situation du själv inte kan rå för eller förhindra.
"this is me", acceptera det, om de du möter inte kan acceptera det så är det ett problem hos dem, inte dig.
Har själv div. fysiska skavanker, men det är inget jag bryr mig om för fem öre för jag har landat i situationen, jag kan inte göra så mycket åt det och har inga som helst problem med damer, nästan lite trött på dem snarare.
Hör vare sig till de som hade tur i genlotteriet eller hamnar på topplistan av Sveriges vackraste män.
Något jag lärde mig tidigt är kompensation, att man inte kan tävla på samma villkor som andra vilket gör att man får ta i lite extra för att passera tröskeln som tyvärr sitter i utseéndet i dagens samhälle.
Det finns olika sätt att ta sig över ett staket - hitta din väg!
Inte förrän du kan acceptera dig själv så kan du inte räkna med att någon annan kan eller ska göra det heller.
+1
Detta är kanske lättare sagt än gjort, men detta är sanningen. Acceptera dig själv för den du är TS så ska du se att omgivningen börjar göra detsamma. Och dem som inte gör det kan fuck off!