2005-11-29, 21:31
Medlem
mjohanssons avatar
Jag har en sproilans ny LG U880 och har idag fått problem med att ansluta den till datorn

(Felmeddelande: "Fail to connect the mobile handset, plz check the COM port and connect in idle screen. Due to the multifunction, despite idle screen, it can be failed to connect").

Igår fungerade det smärtfritt och jag kunde smidigt flytta filer mellan dator och telefon med hjälp av LG Phone Manager, men idag vill det verkligen inte.

Jag har omstinallerat de 3 programvarorna som krävs (LGPCSync, LGPhoneManager, USBDriver) säkerligen 10 gånger med ett gäng reboots hit och dit. Jag har provat den engelska versionen av dessa program, jag har även installerat programmen och kopplat in mobilen hos en kompis men ingenting vill fungera idag..

EDIT:
När luckan är stängd får jag felmeddelandet "I konflikt med IdleSubDisplay" på den yttre displayen.
När luckan är öppen får jag felmeddelandet "I konflikt med PC Sync (Räknare)" på huvuddisplayen.

What to do..? Tacksam för alla hjälpsamma svar.
Citera
2005-11-30, 14:26
Medlem
mjohanssons avatar
jag fann lösningen; starta om telefonen.
Citera
2005-11-30, 20:06
Medlem
Hur gillar du telefonen i övrigt?
Citera
2005-11-30, 20:44
Medlem
tufftNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hkkla

Jag har den oxå. Asfräck mobil, men kanske lite dåligt ljud med orginallurarna. Riktigt dåligt att det inte går att köpa en adapter till 3,5 plugg löst. Får väl slakta ett headset och göra mig en egen istället.
Citera
2005-11-30, 20:44
Medlem
tufftNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohansson
jag fann lösningen; starta om telefonen.
Hur lång tid tar det att flytta en låt till mobilen för dig?
Citera
2005-11-30, 22:54
Medlem
mjohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hkkla
Jag är klart nöjd med mitt köp, men bara haft den i 3 dagar ännu.
Kan nämna lite småsaker
(+)
* Du kan göra om flera bilder till en .gif-animation
* Det går att lägga in bilder till kontakterna i telefonboken, bilden visas i telefonboken och när man ringer/blir uppringd av personen.
* Eftersom du kan använda mp3 som ringsignal kan du göra helt egna om du har en vanlig mp3->wav/wav->mp3 converter.
* Går snabbt att ladda batteriet
(-)
* Skulle vilja ha en lampa, speciellt till kameran då nattläget som vanligt inte riktigt är nattläge :P.
* Ringsignalen fadas uppåt, vilket innebär att du enbart hör vibratorn i ca 2 sekunder innan ringsignalen drar igång ordentligt.
* Telefonen blir mustigt het av ett längre samtal.
* Kameran går inte att "gömma" helt, så man får passa sig för vad man har i samma ficka som mobilen.
Citat:
Ursprungligen postat av tufftNick
Hur lång tid tar det att flytta en låt till mobilen för dig?
1 minut på ett ungefär
Citera
2005-12-18, 11:11
Medlem
u880

hej fixade mej en u880 i går trevlig lur.men kan inte hitta en comport som funkar mellan datan o tel vad gör man för att lösa detta
Citera
2005-12-18, 23:37
Medlem
Har också en U880 sen ett par dagar, men jag måste nog byta den för jag får skitont i tumleden när jag skriver sms eller annat pga av att den är så tunn. Blir ansträngande vinkel när man skriver.

Någon med samma problem?
Citera
2005-12-20, 19:14
Medlem
tufftNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Har också en U880 sen ett par dagar, men jag måste nog byta den för jag får skitont i tumleden när jag skriver sms eller annat pga av att den är så tunn. Blir ansträngande vinkel när man skriver.

Någon med samma problem?
Jo jag fattar hur du menar, men jag tror att du får lära dig att hålla den på ett annat sätt än du är van. Håll den "ute i fingrarna och kläm ned den med pekfingret". Sen kommer det att gå bättre!
Citera
2005-12-25, 19:53
Medlem
jag funderar också på att köpa den, men jag vet inte hur mycket det kostar osv...om man köper med musickit så blir det 995, om man tar 3 mini. sen sa en i treaffären att det kostade 250 kronor att starta abbonemanget också...och att de 200 minuterna bara gäller mellan tremobiler, och att till andra abbonemang kostar det 59/minut eller nåt.
Citera
2005-12-25, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vejmar
jag funderar också på att köpa den, men jag vet inte hur mycket det kostar osv...om man köper med musickit så blir det 995, om man tar 3 mini. sen sa en i treaffären att det kostade 250 kronor att starta abbonemanget också...och att de 200 minuterna bara gäller mellan tremobiler, och att till andra abbonemang kostar det 59/minut eller nåt.
Bli vän men nån som jobbar på tre. Gå in i butiken prata lite med försäljaren, så fixar han mobilen billigare åt dig. En kille som jag känner jobbar på tre kan ta bort startavgiften, + öka minuterna och han kan minska månadskostnaden,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in