Citat:
Ursprungligen postat av
Tillsson
SVT kl. 08:20 intervjuar en svenska som är pubägare i Skottland. Hon är blondin...
Pinsamma spekulationer från hennes sida är bara förnamnet. Programledaren bara hummar med och kommer inte med en enda relevant motfråga. Man intervjuar bara skottar som röstat nej till att lämna. Tja ...
Kl. 08:40 har reportern lyckats "hitta tre unga killar som röstat nej till att lämna". En av dem säger att han inte kommer att kunna resa utomlands fortsättningsvis. Reportrarna i studion låtsas som om detta kan kunna inträffa. Genant av SVT!
SVT intervjuar några studerande pojkar i innerstan; pojkar som är rädda för att bryta en nagel och nu gråter över att Bryssel inte längre kan bestämma över deras kött och blod. Socialt inkompetenta är de också, kan inte hantera intervjun, vilket säger ganska mycket om reportern Fannys usla omdöme.
Igår skrev jag att detta kommer vara journalisternas och politikernas största nederlag, men efter att ha sett hur det mediala och politiska etablissemanget reagerar till folkviljan verkar de inte ge sig så lätt. Att en majoritet av britterna vill lämna EU går SVT och resten av media helt över huvudet på dem, resultatet beror fortfarande på en liten grupp högerextremister och nationalister, de onda enligt SVT.
Detta är självklart ett nederlag för eliten, men de kommer att kämpa ända in i det sista för att ändra folks åsikter oavsett om 52% eller 99% av folket är emot dem.
Jag blir riktigt förbannad nu när jag har sett på SVT2 ett tag nu. Brexit vann och SVT beslutar sig för att intervjua britter i London som röstade på att stanna kvar i EU samtidigt som man målar upp skräckscenario efter skräckscenario.