2016-06-25, 08:57
Medlem
nickey89s avatar
Känner mig kränkt för att SVT tror att jag e efterbliven och inte kan tänka själv eller dra egna argument
Citera
2016-06-25, 08:59
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
SVT kl. 08:20 intervjuar en svenska som är pubägare i Skottland. Hon är blondin...

Pinsamma spekulationer från hennes sida är bara förnamnet. Programledaren bara hummar med och kommer inte med en enda relevant motfråga. Man intervjuar bara skottar som röstat nej till att lämna. Tja ...

Kl. 08:40 har reportern lyckats "hitta tre unga killar som röstat nej till att lämna". En av dem säger att han inte kommer att kunna resa utomlands fortsättningsvis. Reportrarna i studion låtsas som om detta kan kunna inträffa. Genant av SVT!
SVT intervjuar några studerande pojkar i innerstan; pojkar som är rädda för att bryta en nagel och nu gråter över att Bryssel inte längre kan bestämma över deras kött och blod. Socialt inkompetenta är de också, kan inte hantera intervjun, vilket säger ganska mycket om reportern Fannys usla omdöme.

Igår skrev jag att detta kommer vara journalisternas och politikernas största nederlag, men efter att ha sett hur det mediala och politiska etablissemanget reagerar till folkviljan verkar de inte ge sig så lätt. Att en majoritet av britterna vill lämna EU går SVT och resten av media helt över huvudet på dem, resultatet beror fortfarande på en liten grupp högerextremister och nationalister, de onda enligt SVT.
Detta är självklart ett nederlag för eliten, men de kommer att kämpa ända in i det sista för att ändra folks åsikter oavsett om 52% eller 99% av folket är emot dem.

Jag blir riktigt förbannad nu när jag har sett på SVT2 ett tag nu. Brexit vann och SVT beslutar sig för att intervjua britter i London som röstade på att stanna kvar i EU samtidigt som man målar upp skräckscenario efter skräckscenario.
Senast redigerad av Libertarismus 2016-06-25 kl. 09:07.
Citera
2016-06-25, 09:03
Medlem
MonaSvisas avatar
Jepp, nu går eliten bananaz rejält. Tänk bara de 50 000 tjänstemän i EU som gjort karriär genom EU. Nu skakar nog ett och annat knä som kan se sin egen karriär inom EU flyga bort i fjärran.

Nu går Svt fullständigt bananaz också...intervjuer enbart med stanna sidan hur fruktansvärd tillvaron kommer att bli efter Brexit. Intervjuar nu en kvinna som känner en stor ORO över de mänskliga rättigheterna och hur det nu kommer att bli i UK...det här är bara för mycket...en total skrämselpropaganda från Svt. Dom bryr sig inte ens om att låtsas vara opartiska längre.

Splittring. oro, invandring, ny folkomröstning ska hamras in i oss.

Nu går dom ut med att det kan bli så att UK kan bli kvar i EU. Ny omröstning eller osäkert med hela det politiska skiktet som befinner sig i ett "vacuum"...helt otroligt.

Vilken propaganda vi ser nu...var ska detta sluta?
Citera
2016-06-25, 09:05
Medlem
nickey89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonaSvisa
Jepp, nu går eliten bananaz rejält. Tänk bara de 50 000 tjänstemän i EU som gjort karriär genom EU. Nu skakar nog ett och annat knä som kan se sin egen karriär inom EU flyga bort i fjärran.

Nu går Svt fullständigt bananaz också...intervjuer enbart med stanna sidan hur fruktansvärd tillvaron kommer att bli efter Brexit. Intervjuar nu en kvinna som känner en stor ORO över de mänskliga rättigheterna och hur det nu kommer att bli i UK...det här är bara för mycket...en total skrämselpropaganda från Svt. Dom bryr sig inte ens om att låtsas vara opartiska längre.

Splittring. oro, invandring, ny folkomröstning ska hamras in i oss.

Nu går dom ut med att det kan bli så att UK kan bli kvar i EU. Ny omröstning eller osäkert med hela det politiska skiktet som befinner sig i ett "vacuum"...helt otroligt.

Vilken propaganda vi ser nu...var ska detta sluta?

Undear vad en norrman tänker när han ser detta på tv i Sverige han måste tro att dt e en komedi
Citera
2016-06-25, 09:05
Medlem
Libertarismuss avatar
SVT-reportern Fanny börjar diskutera entusiastiskt att inget är hugget i sten och att Storbritannien kanske visst kommer vara kvar i EU, läkaren som blir intervjuad nickar instämmande.
De tröstar varandra, vilket ser ganska patetiskt ut. Men det som skrämmer mig mest är att media nu kommer att föra fram ståndpunkten att det inte är för sent att stanna kvar i EU. Indirekt ser de ned på folkomröstningar och folkviljan, ett fruktansvärt folkförakt helt enkelt.
Citera
2016-06-25, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson

Kl. 08:40 har reportern lyckats "hitta tre unga killar som röstat nej till att lämna". En av dem säger att han inte kommer att kunna resa utomlands fortsättningsvis. Reportrarna i studion låtsas som om detta kan kunna inträffa. Genant av SVT!
Reagerade också just på det. De viktigaste resor du gör i livet är :

1. Till jobbet varje dag. Sällan utomlands varje dag.

2. Till Ica eller Coop för att fylla på matförrådet.

3. Till bensinmacken för att tanka bilen.

Låter som en inskränkt och fantasilös tillvaro men sådan ser verkligheten ut. De övriga resor du gör är i princip nöjesresor eller resor som i stort sett går att rationalisera bort i vår nya IT-värld.

Med det sagt så tror jag nog inte att de unga herrarna i inslaget behöver oroa sig över att kanalbåtarna ställer in sina turer i framtiden.
Senast redigerad av Konrad 2016-06-25 kl. 09:10.
Citera
2016-06-25, 09:11
Medlem
nickey89s avatar
Dkäjag kanske kommer gripas och spärrar in på mentalsjukhus och få elektriska stöttar till jag tänker rätt och måste skriva under att jag inte säger ett ord om dt dt här hände i Sovjet på riktigt för några decennier sen
Citera
2016-06-25, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
SVT intervjuar några studerande pojkar i innerstan; pojkar som är rädda för att bryta en nagel och nu gråter över att Bryssel inte längre kan bestämma över deras kött och blod. Socialt inkompetenta är de också, kan inte hantera intervjun, vilket säger ganska mycket om reportern Fannys usla omdöme.

Igår skrev jag att detta kommer vara journalisternas och politikernas största nederlag, men efter att ha sett hur det mediala och politiska etablissemanget reagerar till folkviljan verkar de inte ge sig så lätt. Att en majoritet av britterna vill lämna EU går SVT och resten av media helt över huvudet på dem, resultatet beror fortfarande på en liten grupp högerextremister och nationalister, de onda enligt SVT.
Detta är självklart ett nederlag för eliten, men de kommer att kämpa ända in i det sista för att ändra folks åsikter oavsett om 52% eller 99% av folket är emot dem.

Jag blir riktigt förbannad nu när jag har sett på SVT2 ett tag nu. Brexit vann och SVT beslutar sig för att intervjua britter i London som röstade på att stanna kvar i EU samtidigt som man målar upp skräckscenario efter skräckscenario.

Jag tycker du sammanfattar väldigt väl mina tankar också.

Det är skrattretande att folk som röstat på lämna EU klassas som fascister och nationalister och annat skit.
Citera
2016-06-25, 09:13
Medlem
Joe Blows avatar
Man kan ju undra var alla dessa genier befann sig förra veckan. Alla de som nu målar upp en bild av ett land som just begått kollektivt självmord varför berättade man inte det innan valet? Det vi ser är en psykos av några hundra stollar som föder varandras vettlösa funderingar. Man måste övertrumfa varandra med överdrifter och grundlösa påståenden. Fråga någon av dessa hysterikor hur det går för Norge och Schweiz. Hur kan dom klara sig utanför den stora trygga famnen EU?

Inte oväntat har propagandan för ett nyval redan inletts. Den klassiska repliken "Jag hade inte fått någon information" kommer att ångestvrålas av B-skådespelare i alla statsägda kanaler.

Glöm heller aldrig Mark Twains insiktsfulla citat:
“If voting made any difference they wouldn't let us do it.”
Citera
2016-06-25, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Man kan ju undra var alla dessa genier befann sig förra veckan. Alla de som nu målar upp en bild av ett land som just begått kollektivt självmord varför berättade man inte det innan valet? Det vi ser är en psykos av några hundra stollar som föder varandras vettlösa funderingar. Man måste övertrumfa varandra med överdrifter och grundlösa påståenden. Fråga någon av dessa hysterikor hur det går för Norge och Schweiz. Hur kan dom klara sig utanför den stora trygga famnen EU?

Inte oväntat har propagandan för ett nyval redan inletts. Den klassiska repliken "Jag hade inte fått någon information" kommer att ångestvrålas av B-skådespelare i alla statsägda kanaler.

Glöm heller aldrig Mark Twains insiktsfulla citat:
“If voting made any difference they wouldn't let us do it.”
Det gjorde man visst. Man använde så mycket pengar till remain kampanjen men ändå valde folk att lämna EU.

Det mest intressanta är att i stort sett, utanför stor London , Brexit har röstat till lämna EU. Vilka bor i London då? JPM och alla kapitalister.
Citera
2016-06-25, 09:20
Medlem
Mikojans avatar
Inrikesreportern Silberstein tror inte på en svensk EU-omröstning på överskådlig tid. Hon klarade inte av att problematisera frågan som förstås är väldigt aktuell igen. En inrikesreporter borde kunna avläsa stämningen bland folket men är troligen politikerskadad.

När kommer en gallup att göras om frågan? Kanske inget institut törs? Frågan borde diskuteras nu i SVT. Allt är bättre än pinsamma på-platsen-intervjuer i London
Citera
2016-06-25, 09:21
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sailing.brand
Det gjorde man visst. Man använde så mycket pengar till remain kampanjen men ändå valde folk att lämna EU.

Det mest intressanta är att i stort sett, utanför stor London , Brexit har röstat till lämna EU. Vilka bor i London då? JPM och alla kapitalister.
Jag avsåg i första hand den svenska tyckareliten. Dom var långt ifrån så här "insiktsfulla" innan valresultatet låg på bordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in