2016-06-26, 08:30
Medlem
dr kavorkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caballero
Förstår inte varför svensk media är så jävla uppspelta över detta..
Vem försöker dom övertyga? Att dom inte skickar egna insändare till UK och driver sin agenda där. Det är inte vi svenskar som röstat utan britterna. Bespara oss dyngan, vi är bakis från midsommarfirande..
Det handlar om att psykologiskt nöta ner den svenska folkviljan.
Att forma svenskarna till att förstå att ens andas huruvida vi ska ha en omröstning i Sverige är kört.
Mediernas agenda ska hårt knäcka folket.

Nu är det inte längre politiskt korrekt att vara emot EU.
Och snart är det fritt fram för Expo och Researchgruppen att hacka datorer för att dra fram EU-motståndare i ljuset.
Fritt fram för hembesök och svenska kyrkan ringer i klockorna för att varna för fara när det sista motståndet demonstrerar mot EU.
Senast redigerad av dr kavorkin 2016-06-26 kl. 08:32.
Citera
2016-06-26, 09:00
Medlem
Nää, det handlar om krisreaktion där man befinner sig växelvis i de första två faserna; förnekelse och ilska, sedan efter ett tag kommer man sannolikt in i accepterande fasen. Le och skratta åt det hela. Jag tycker att SVT Nyheter är tragikomiska i sin brist på god journalistik om det hela.

Jag är överlycklig över utgången av folkomröstningen. Vi ska ta Sverige ut ur EU!
Senast redigerad av slovju 2016-06-26 kl. 09:12.
Citera
2016-06-26, 09:19
Medlem
Såg precis SVT:s tidiga rapport för dagen. Går inte att neka att det har en tydlig slagsida. Jag antar att det är sånt som händer när de kvoterar in vänsterextremister som Hanna Stjärne på chefspositioner.

Deras agerande är dock ett stort kvitto på det demokratiska underskottet i Sverige. Ett tydligt förakt för folkets vilja. Och nu ska svensken skrämmas till att aldrig våga rösta emot EU. Precis som svensken skulle skrämmas att aldrig våga rösta emot massinvandring. Det finns inte heller några krav på att ens statlig media ska vara opartisk. Det är verkligen DDR-esque.
Citera
2016-06-26, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caballero
Förstår inte varför svensk media är så jävla uppspelta över detta..
Vem försöker dom övertyga? Att dom inte skickar egna insändare till UK och driver sin agenda där. Det är inte vi svenskar som röstat utan britterna. Bespara oss dyngan, vi är bakis från midsommarfirande..

Det är statliga direktiv från högsta ort att inte prata illa om EU, byråkraternas bästa syltburk
Citera
2016-06-26, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
2 miljoner som vill ha en ny folkomröstning? Låter lite tycker jag; borde ju vara minst 14 miljoner?

Kanske är det så att det engelska folket, till skillnad från svensk patrask-media, faktiskt RESPEKTERAR folkviljan och hyllar demokratin.

Svensk media = ett horhus deluxe! Kräk!

Problemet med dessa två miljoner är att vem som helst kan rösta.. Klicka, skriv namn och adress, klart! Repeat...

Som du säkert förstår så är det en uppblåst siffra, kanske en bott som står och tuggar?

SVT äcklar mig med, nu vet vi alla tack vare SVT att 52% av britterna är rasister och bor på landsbygden i nedgångna hyreshus.. 52% är arbetslösa.. 52% saknar utbildning.. 52% har inte fattat hur förträffligt det är med EU..

Eller så är det bara SVT som ljugit och den största lögnaren på SVT Helena Zackariasson som vittnat om alla dessa nazister och obildade bondjävlar som kommer rösta mot.
Citera
2016-06-26, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Det ska väl räcka med att man läser texten för att de ska framgå att "svensk media HATAR svenskar"?
Jag är rädd att det är bortkastad tid att diskutera med mediefientligt folk på Flashback. De har sedan länge bestämt sig att medier som inte torgför deras käpphästar och propaganda därmed per definition själva tillhör motståndarsidan. Jag har gett dem allt som de har efterfrågat men hånas bara. De som dessutom läser in saker som inte finns, ja, där är det nog bättre att tipsa om 1177. Fast sjukdomsinsikten är liten hos de som har vanföreställningar.
Citera
2016-06-26, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slovju
Nää, det handlar om krisreaktion där man befinner sig växelvis i de första två faserna; förnekelse och ilska, sedan efter ett tag kommer man sannolikt in i accepterande fasen. Le och skratta åt det hela. Jag tycker att SVT Nyheter är tragikomiska i sin brist på god journalistik om det hela.

Jag är överlycklig över utgången av folkomröstningen. Vi ska ta Sverige ut ur EU!

Jag bestämde mig precis för att jag är för ett svenskt urträde.. Just tack vare SVT.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/borelius-orolig-for-sverige-kan-tvingas-till-euron

Om vi kan tvingas in i en valuta mot vår vilja kan man fråga sig vad det är för typ av gemenskap vi är med i? Är det pastor Helge Fosmo från Knutby som leder hela projektet EU?
Om vi i Sverige har frånsagt oss rätten att bestämma vilken valuta vi ska ha i vårat eget land genom ett EU medlemskap så är det inte valutan som ska ändras, då är det medlemskapet som ska väck..

Kronan ska vara kvar!

Swexit!!
Citera
2016-06-26, 09:41
Medlem
Om Island skulle vinna över England i fotbolls EM , så får väl England begära att få spela om matchen.
De kan väl åberopa en liten regeländring i efterhand som motiv.
Sen kan ju media rapportera om hur bra engelsmän tycker om förslaget.
Citera
2016-06-26, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Är du dum på riktigt. Med en liten dos av eget tänkande så framgår det VÄLDIGT tydligt.

Läs texten och TÄNK ett par sekunder. Eller är analys inte din starka sida?

Jag välkomnar en redogörelse av din analys med tanke på alla de som inte kan analysera lika bra som du.
Citera
2016-06-26, 10:11
Medlem
Tillssons avatar
TV4 Nyheterna kl. 10 kommer med uppgifter om att antalet som Googlat på Brexit ökat med 250%. Alla som Googlade var enligt TV4 sådana som ångrat sig. Hur de vet det framgår inte.

Enligt ngn undersökning är det 55 % för Bremain och 45 % för Brexit. Man intervjuar en skotte som röstade för att stanna i EU.

TV4 verkar nu uppgivna. Inget större krut i den rapporteringen.
Citera
2016-06-26, 10:16
Medlem
Merwinnas avatar
Ja, det är som när Sd kom in i Riksdagen, och även nu vid senaste valet när de gått starkt framåt. Media skrev som att det skulle vara något dåligt, de beskrev väljarna i negativa termer o.s.v.. Nu med Brexit är det ännu värre: 52 procent av Storbritanniens befolkning kan ju knappast vara lågutbildade, arbetslösa, lättmanipulerade IDIOTER, eller alternativt onda, ONDA fascister och nazister. Det blir så fånigt, man kan väl försöka tänka lite även om man jobbar på PK-media..? Försöka se proportioner och rimlighet i det man påstår.
Citera
2016-06-26, 10:21
Medlem
Sperssons avatar
.
Även idag, tre dagar efter det brittiska valresultatet, råder begravningsstämning på SVT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in