Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-26, 20:07
  #13
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Satt i strömkablarna i grafikkortet?

Utan strömkablar funkar det väl inte alls? Jag skulle tippa på att det är dåliga drivrutiner.
Citera
2016-06-27, 16:20
  #14
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Utan strömkablar funkar det väl inte alls? Jag skulle tippa på att det är dåliga drivrutiner.

Det finns kort som klarar sig med de cirka 80 Watt som finns i PCI-e kontakten. Kraftfullare kort behöver en extra kraftanslutning.
Citera
2016-06-27, 16:39
  #15
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det finns kort som klarar sig med de cirka 80 Watt som finns i PCI-e kontakten. Kraftfullare kort behöver en extra kraftanslutning.
Jo, jag vet. Men jag syftade på kort med extra anslutning. Dessa funkar väl inte utan att sladden är i?
Har aldrig testat att köra sådana kort med sladden ur.
Citera
2016-06-27, 23:53
  #16
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jo, jag vet. Men jag syftade på kort med extra anslutning. Dessa funkar väl inte utan att sladden är i?
Har aldrig testat att köra sådana kort med sladden ur.

Beror väl på hur mycket det drar t.ex vid idle. Drar det mindre än 80 då så funkar det väl.
Citera
2016-06-28, 01:26
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Beror väl på hur mycket det drar t.ex vid idle. Drar det mindre än 80 då så funkar det väl.

Mitt gtx 950 vägrar att boota iaf.
Citera
2016-06-28, 08:38
  #18
Medlem
Halinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphoppucko1337
Mitt gtx 950 vägrar att boota iaf.

Installera om drivrutinerna. Såg du att det finns en kryssruta för att rensa gamla drivrutiner? Pröva att installera ENBART drivrutinen och skit i allt krimskrams som är förvalt.
Citera
2016-06-28, 14:37
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halinder
Installera om drivrutinerna. Såg du att det finns en kryssruta för att rensa gamla drivrutiner? Pröva att installera ENBART drivrutinen och skit i allt krimskrams som är förvalt.

Ja jag vet, men jag menade utan pci-e kablarna!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback