Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Men jsses, om du inte tror p alla googleresultat med recept p pizzasallad s frga din lokala pizzabagare sjlv om de har olja i sin sallad. Har de inte det s r det ovanligt, du kan inte heller tit pizza p ngon annan restaurang n den du gr till, jag kan sga att de otal ggr. genom livet jag tit pizzasallad har de alltid varit olja i dem. r du medveten om att pizzabagare gr sin sallad sjlv och att de har full rtt att anvnda vilka recept de vill s recepten kan ha vissa variationer.
Tror faktiskt inte jag tit pizzasallad p mer n tv eller tre andra pizzerior n de jag har i staden jag bor i de senaste 25 ren, s dr har du en pong, jag vidhller dock mitt pstende om att det inte innehller olja.
Citat:
En stor skl med sallad mitt p bordet och sen mindre serveringssklar r vl rtt standard p mnga pizzerior, i alla fall om man r ett strre sllskap.
Givetvis r det olja i pizzasallad, dremot tror jag inte olivolja r speciellt vanligt (vilket r konstigt med tanke hur jvla veranvnt och hypat det varit de senaste 15 ren).
Jaha, dr ser jag. Jag misstolkade nog situationen i s fall!
Det r inte givet med olja, visst kan det bli bttre men det tror jag faktiskt inte frekommer. Ska frga nsta gng jag ter i lurendrejeri-butiken.