• 4
  • 5
2016-09-12, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
ptsss, nej. Det gör dem inte. De innehåller ingen olivålja.

Såklart är det basen av en pizzasallad fast med olja i också, så helt fel har du ju inte. Men som sagt.
Vad svamlar du om, googla recept på pizzasallad så ser du att de flesta innehåller valfri olja tex. oliv, raps, solros eller vad man behagar.
Citera
2016-09-12, 16:08
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Vad svamlar du om, googla recept på pizzasallad så ser du att de flesta innehåller valfri olja tex. oliv, raps, solros eller vad man behagar.
Aldrig sett olja i pizzasalladen på pizzerian, vilket är den sallad som diskuteras, således är mitt svar fortfarande nej, det används inte olja. Åt pizzasallad för några veckor sedan senast och den var inte oljig eller ens antydan av olja.
Citera
2016-09-12, 16:12
Medlem
Citat:
Aldrig sett olja i pizzasalladen på pizzerian, vilket är den sallad som diskuteras, således är mitt svar fortfarande nej, det används inte olja. Åt pizzasallad för några veckor sedan senast och den var inte oljig eller ens antydan av olja.

Du har alltså inte ens googlat! https://www.google.se/search?q=pizza...hrome&ie=UTF-8
Sen är det inga hutlösa mängder olja man använder, det gör varje restaurang som de vill, en del sallader ser torra ut medan andra får ett lager olja på botten av skålen salladen ligger i.
Så ditt svar är fel!
Citera
2016-09-12, 16:16
Medlem
SadEyess avatar
Citat:

Trams. Det är i princip olja i all pizzasallad. Du kan ju kika i botten av plastbehållaren efter att du ätit upp salladen. Du kommer definitivt se olja flyta på vätskan som blir kvar i botten. Sedan så är det som tidigare nämnts inga jättemängder med olja.
Citera
2016-09-13, 01:00
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Trams. Det är i princip olja i all pizzasallad. Du kan ju kika i botten av plastbehållaren efter att du ätit upp salladen. Du kommer definitivt se olja flyta på vätskan som blir kvar i botten. Sedan så är det som tidigare nämnts inga jättemängder med olja.
Man tycker ju att det borde finnas en antydan till olja ifall den ska ha varit där, det har det inte varit. Således kan jag inte beskriva hur pizzasallader haft olja i sig. Mitt påstående kvarstår...

Ananas-spa, är det någon som fått det i sin sallad? Den syrliga vätskan ger salladen en fermenterande knäck om majs finns med.
Citera
2016-09-13, 01:31
Medlem
Citat:
Man tycker ju att det borde finnas en antydan till olja ifall den ska ha varit där, det har det inte varit. Således kan jag inte beskriva hur pizzasallader haft olja i sig. Mitt påstående kvarstår...

Ananas-spa, är det någon som fått det i sin sallad? Den syrliga vätskan ger salladen en fermenterande knäck om majs finns med.

Men jösses, om du inte tror på alla googleresultat med recept på pizzasallad så fråga din lokala pizzabagare själv om de har olja i sin sallad. Har de inte det så är det ovanligt, du kan inte heller ätit pizza på någon annan restaurang än den du går till, jag kan säga att de otal ggr. genom livet jag ätit pizzasallad har de alltid varit olja i dem. Är du medveten om att pizzabagare gör sin sallad själv och att de har full rätt att använda vilka recept de vill så recepten kan ha vissa variationer.
Citera
2016-09-13, 02:02
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Jag har aldrig sett en oljig yta på en pizzasallad. Det du listade låter mer som början av en coleslaw.

Appropå pizzasalladens suveränitet så hade jag några USA-are på besök förra veckan och de berömde och förundrades över pizzasalladen! Deras sätt att äta den var väldigt fin. De bad om en stor skål ifrån köket och flera små varpå de lastade upp sallad och passade runt till bordets gäster, kändes mer trevligt än att lasta upp på kaffeservis och slafsa i sig

En stor skål med sallad mitt på bordet och sen mindre serveringsskålar är väl rätt standard på många pizzerior, i alla fall om man är ett större sällskap.

Givetvis är det olja i pizzasallad, däremot tror jag inte olivolja är speciellt vanligt (vilket är konstigt med tanke hur jävla överanvänt och hypat det varit de senaste 15 åren).
Citera
2016-09-13, 08:00
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Men jösses, om du inte tror på alla googleresultat med recept på pizzasallad så fråga din lokala pizzabagare själv om de har olja i sin sallad. Har de inte det så är det ovanligt, du kan inte heller ätit pizza på någon annan restaurang än den du går till, jag kan säga att de otal ggr. genom livet jag ätit pizzasallad har de alltid varit olja i dem. Är du medveten om att pizzabagare gör sin sallad själv och att de har full rätt att använda vilka recept de vill så recepten kan ha vissa variationer.
Tror faktiskt inte jag ätit pizzasallad på mer än två eller tre andra pizzerior än de jag har i staden jag bor i de senaste 25 åren, så där har du en poäng, jag vidhåller dock mitt påstående om att det inte innehåller olja.
Citat:
En stor skål med sallad mitt på bordet och sen mindre serveringsskålar är väl rätt standard på många pizzerior, i alla fall om man är ett större sällskap.

Givetvis är det olja i pizzasallad, däremot tror jag inte olivolja är speciellt vanligt (vilket är konstigt med tanke hur jävla överanvänt och hypat det varit de senaste 15 åren).
Jaha, där ser jag. Jag misstolkade nog situationen i så fall!

Det är inte givet med olja, visst kan det bli bättre men det tror jag faktiskt inte förekommer. Ska fråga nästa gång jag äter i lurendrejeri-butiken.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in