Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Men jösses, om du inte tror på alla googleresultat med recept på pizzasallad så fråga din lokala pizzabagare själv om de har olja i sin sallad. Har de inte det så är det ovanligt, du kan inte heller ätit pizza på någon annan restaurang än den du går till, jag kan säga att de otal ggr. genom livet jag ätit pizzasallad har de alltid varit olja i dem. Är du medveten om att pizzabagare gör sin sallad själv och att de har full rätt att använda vilka recept de vill så recepten kan ha vissa variationer.
Tror faktiskt inte jag ätit pizzasallad på mer än två eller tre andra pizzerior än de jag har i staden jag bor i de senaste 25 åren, så där har du en poäng, jag vidhåller dock mitt påstående om att det inte innehåller olja.
Citat:
En stor skål med sallad mitt på bordet och sen mindre serveringsskålar är väl rätt standard på många pizzerior, i alla fall om man är ett större sällskap.
Givetvis är det olja i pizzasallad, däremot tror jag inte olivolja är speciellt vanligt (vilket är konstigt med tanke hur jävla överanvänt och hypat det varit de senaste 15 åren).
Jaha, där ser jag. Jag misstolkade nog situationen i så fall!
Det är inte givet med olja, visst kan det bli bättre men det tror jag faktiskt inte förekommer. Ska fråga nästa gång jag äter i lurendrejeri-butiken.