• 4
  • 5
2016-09-12, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
ptsss, nej. Det gr dem inte. De innehller ingen olivlja.

Sklart r det basen av en pizzasallad fast med olja i ocks, s helt fel har du ju inte. Men som sagt.
Vad svamlar du om, googla recept p pizzasallad s ser du att de flesta innehller valfri olja tex. oliv, raps, solros eller vad man behagar.
Citera
2016-09-12, 16:08
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Vad svamlar du om, googla recept p pizzasallad s ser du att de flesta innehller valfri olja tex. oliv, raps, solros eller vad man behagar.
Aldrig sett olja i pizzasalladen p pizzerian, vilket r den sallad som diskuteras, sledes r mitt svar fortfarande nej, det anvnds inte olja. t pizzasallad fr ngra veckor sedan senast och den var inte oljig eller ens antydan av olja.
Citera
2016-09-12, 16:12
Medlem
Citat:
Aldrig sett olja i pizzasalladen p pizzerian, vilket r den sallad som diskuteras, sledes r mitt svar fortfarande nej, det anvnds inte olja. t pizzasallad fr ngra veckor sedan senast och den var inte oljig eller ens antydan av olja.

Du har allts inte ens googlat! https://www.google.se/search?q=pizza...hrome&ie=UTF-8
Sen r det inga hutlsa mngder olja man anvnder, det gr varje restaurang som de vill, en del sallader ser torra ut medan andra fr ett lager olja p botten av sklen salladen ligger i.
S ditt svar r fel!
Citera
2016-09-12, 16:16
Medlem
SadEyess avatar
Citat:

Trams. Det r i princip olja i all pizzasallad. Du kan ju kika i botten av plastbehllaren efter att du tit upp salladen. Du kommer definitivt se olja flyta p vtskan som blir kvar i botten. Sedan s r det som tidigare nmnts inga jttemngder med olja.
Citera
2016-09-13, 01:00
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Trams. Det r i princip olja i all pizzasallad. Du kan ju kika i botten av plastbehllaren efter att du tit upp salladen. Du kommer definitivt se olja flyta p vtskan som blir kvar i botten. Sedan s r det som tidigare nmnts inga jttemngder med olja.
Man tycker ju att det borde finnas en antydan till olja ifall den ska ha varit dr, det har det inte varit. Sledes kan jag inte beskriva hur pizzasallader haft olja i sig. Mitt pstende kvarstr...

Ananas-spa, r det ngon som ftt det i sin sallad? Den syrliga vtskan ger salladen en fermenterande knck om majs finns med.
Citera
2016-09-13, 01:31
Medlem
Citat:
Man tycker ju att det borde finnas en antydan till olja ifall den ska ha varit dr, det har det inte varit. Sledes kan jag inte beskriva hur pizzasallader haft olja i sig. Mitt pstende kvarstr...

Ananas-spa, r det ngon som ftt det i sin sallad? Den syrliga vtskan ger salladen en fermenterande knck om majs finns med.

Men jsses, om du inte tror p alla googleresultat med recept p pizzasallad s frga din lokala pizzabagare sjlv om de har olja i sin sallad. Har de inte det s r det ovanligt, du kan inte heller tit pizza p ngon annan restaurang n den du gr till, jag kan sga att de otal ggr. genom livet jag tit pizzasallad har de alltid varit olja i dem. r du medveten om att pizzabagare gr sin sallad sjlv och att de har full rtt att anvnda vilka recept de vill s recepten kan ha vissa variationer.
Citera
2016-09-13, 02:02
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Jag har aldrig sett en oljig yta p en pizzasallad. Det du listade lter mer som brjan av en coleslaw.

Approp pizzasalladens suvernitet s hade jag ngra USA-are p besk frra veckan och de bermde och frundrades ver pizzasalladen! Deras stt att ta den var vldigt fin. De bad om en stor skl ifrn kket och flera sm varp de lastade upp sallad och passade runt till bordets gster, kndes mer trevligt n att lasta upp p kaffeservis och slafsa i sig

En stor skl med sallad mitt p bordet och sen mindre serveringssklar r vl rtt standard p mnga pizzerior, i alla fall om man r ett strre sllskap.

Givetvis r det olja i pizzasallad, dremot tror jag inte olivolja r speciellt vanligt (vilket r konstigt med tanke hur jvla veranvnt och hypat det varit de senaste 15 ren).
Citera
2016-09-13, 08:00
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Men jsses, om du inte tror p alla googleresultat med recept p pizzasallad s frga din lokala pizzabagare sjlv om de har olja i sin sallad. Har de inte det s r det ovanligt, du kan inte heller tit pizza p ngon annan restaurang n den du gr till, jag kan sga att de otal ggr. genom livet jag tit pizzasallad har de alltid varit olja i dem. r du medveten om att pizzabagare gr sin sallad sjlv och att de har full rtt att anvnda vilka recept de vill s recepten kan ha vissa variationer.
Tror faktiskt inte jag tit pizzasallad p mer n tv eller tre andra pizzerior n de jag har i staden jag bor i de senaste 25 ren, s dr har du en pong, jag vidhller dock mitt pstende om att det inte innehller olja.
Citat:
En stor skl med sallad mitt p bordet och sen mindre serveringssklar r vl rtt standard p mnga pizzerior, i alla fall om man r ett strre sllskap.

Givetvis r det olja i pizzasallad, dremot tror jag inte olivolja r speciellt vanligt (vilket r konstigt med tanke hur jvla veranvnt och hypat det varit de senaste 15 ren).
Jaha, dr ser jag. Jag misstolkade nog situationen i s fall!

Det r inte givet med olja, visst kan det bli bttre men det tror jag faktiskt inte frekommer. Ska frga nsta gng jag ter i lurendrejeri-butiken.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in