Citat:
Ursprungligen postat av
conny-kaka
Det är så underbart med flashback. Frågor jag aldrig funderat på har jag äntligen fått svar på.
Japp, det är som barnprogrammet Hajk
Helfestligt
Allmänbildande
Jätteintressant
Kunskapsorienterande.
Lite märkligt dock fortfarande att det inte spridit sig, salladen är ju trevlig att mumsa på medan man väntar på 15minuter/en kvart pizzan. Men jag måste erkänna att om jag har sallad kvar så slänger jag den på pizzan åxå. Kanske därför det inte spridit sig, en Italiensk pizzabagare skulle väl mörda mig om jag kastade på nåt extra på "hans" pizza.
Kanske inte så många Svenska pizzabagare som tagit sig ut i världen helt enkelt. Men försök få tag på en kebabpizza utomlands, samma sak där. Ingen sallad och ingen kebabpizza med sås på.
Vi är nog unika i norden ändå. Skriver norden då det verkar finnas i Finland åxå och annars hade jag väl skrivit skandinavien.
Det känns faktiskt lite roligt att vi i lilla Sverige har lyckats hitta på nåt till en Italiensk rätt. Och tack till TS som fick mig att fundera på det. Ibland försvinner sådana självklara saker som varför man inte kan få pizzasallad i utlandet ur skallen.