Citat:
Ursprungligen postat av
tzj
http://www.hn.se/nyheter/falkenberg/...knad-1.3527887
Journalist mer eller mindre påhoppad på marknad av Mobilins försäljare. Verkar vara riktiga nötter, precis som många andra inom mobilbranschen.
Litet utdrag från artikeln:
Citat:
Killarna som sålde för företaget Mobilin på Långås marknad var inte alls pigga på att bli intervjuade av Jan Söderlind. När han sedan tog en bild på marknadsgatan där de befann sig så blev de förbannade och tillkallade ansvariga för marknaden.
– Jag förklarade att jag stod på en allmän plats där jag har rätt att fotografera och att jag jobbat som journalist i många år och kände till de etiska reglerna. Men de blev som galna och krävde att bilderna skulle raderas. Stämningen blev så uppskruvad att jag bestämde mig för att radera bilderna för att det skulle bli lugnt, berättar Jan Söderlind.
Han trodde att saken var utagerad när han och sonen Carl-Leo gick därifrån mot parkeringsplatsen. Men plötsligt blev de omringade av fyra eller fem av Mobilins säljare som misstänkte att bilderna trots allt fanns kvar i kameran.
– De rev och slet i min skjorta och försökte ta kameran ifrån mig. De var fruktansvärt aggressiva och hotade med att vi inte skulle komma därifrån om de inte fick kameran. I tumultet lyckades en av dem få tag i den. Efteråt upptäckte jag att han raderat varenda bild, även bilder från två jobb i Norrland som jag inte hunnit tanka över till min dator.
Sonen Carl-Leo, som är 20 år, blev också påhoppad. "Om du öppnar munnen igen så slår jag sönder käken på dig", sade en av killarna medan en annan tryckte sin panna mot Carl-Leo och hotade med att skalla ner honom.