• 1
  • 2
2016-06-21, 10:43
Medlem
Detta ska tydligen ha skett på adressen Hammarbyvägen 22 i alla fall.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23040342.ab

Citat:
En man knivhöggs i Upplands Väsby i natt. Han har körts i ambulans till sjukhus med svåra skador.
– Han har fått skador på överkroppen och huvudet, säger Kjell Lindgren, presstalesperson på polisen i Stockholm.
En gärningsman har gripits misstänkt för mordförsök.

Någon som vet vad det kan ha handlat om? Svartsjukedrama? Åldern har ett väldigt stort spann så det är svårt att kika på Ratsit också.
Citera
2016-06-21, 11:13
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Husseini vs Shabani, eller möjligen Zaeri vs Keita? Så fort det är knivdåd så luktar det pensionsräddare.
Citera
2016-06-21, 11:25
Medlem
Jag hoppas någon har något att berätta i ärendet. Boende i området får gärna höra av sig. Upplands Väsby är ett jävla ställe milt sagt. Det här kan bli intressant.
Citera
2016-06-21, 13:40
Medlem
Nu var det alltså dags igen. Dessa hus är nyrenoverade och kostar en hel del att bo i. Så slum är det inte.

Ska ha varit en granne som larmade polis.
Ca 5 ambulanser och helikopter
Senast redigerad av Liza1979 2016-06-21 kl. 13:46.
Citera
2016-06-21, 13:54
Medlem
zipfils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Nu var det alltså dags igen. Dessa hus är nyrenoverade och kostar en hel del att bo i. Så slum är det inte.

Ska ha varit en granne som larmade polis.
Ca 5 ambulanser och helikopter

Det är absolut slum. Dom som inte har råd att bo där flyttar ihop med tillräckligt många andra för att få råd eller så går kommunen in med bidrag. Jag har flera bekanta i området och det är inte ovanligt att du ser en 3-4 olika efternamn på brevlådorna till de större lägenheterna.

Man har försökt att rusta upp området men bara den senaste tiden har det skett flertalet misshandlar och de jag känner som bor där tittar helt klart på andra alternativ.
Citera
2016-06-21, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zipfil
Det är absolut slum. Dom som inte har råd att bo där flyttar ihop med tillräckligt många andra för att få råd eller så går kommunen in med bidrag. Jag har flera bekanta i området och det är inte ovanligt att du ser en 3-4 olika efternamn på brevlådorna till de större lägenheterna.

Man har försökt att rusta upp området men bara den senaste tiden har det skett flertalet misshandlar och de jag känner som bor där tittar helt klart på andra alternativ.
Du vet inte vad du pratar om. Slum! Nej inte alls
Citera
2016-06-21, 15:29
Medlem
zipfils avatar
Citat:
Du vet inte vad du pratar om. Slum! Nej inte alls

Vad är din definition av slum?
Min är ett område där vanligt folk är rädda för att gå till ICA nära på kvällen eller där pensionärer råkar ut för hotfulla situationer där gäng omringar dom. Områden där alkisar sitter inne i centrumlokalen och kissar på sig samt där sopor finns längst varenda gångväg. Ett område där skottlossningar, knivslagsmål, stölder och rån händer mer och mer frekvent.

Visst, husen är nyrenoverade och nybyggda i stor utsträckning så ifall det är fasaden du grundar din åsikt på så kan jag till viss del hålla med men tittar du på allt det andra så undrar jag ifall du besökt området ens de senaste åren
Citera
2016-06-21, 16:33
Medlem
Citat:
Min är ett område där vanligt folk är rädda för att gå till ICA nära på kvällen eller där pensionärer råkar ut för hotfulla situationer där gäng omringar dom. Områden där alkisar sitter inne i centrumlokalen och kissar på sig samt där sopor finns längst varenda gångväg. Ett område där skottlossningar, knivslagsmål, stölder och rån händer mer och mer frekvent.

Visst, husen är nyrenoverade och nybyggda i stor utsträckning så ifall det är fasaden du grundar din åsikt på så kan jag till viss del hålla med men tittar du på allt det andra så undrar jag ifall du besökt området ens de senaste åren
Utan att ens varit i området så beskriver du definitivt ett 'slum' område med mina mått sett.
Är det någon som vet något om vad detta handlade om eller vilka som är inblandade?
Citera
2016-06-21, 20:13
Medlem
Citat:

Att folk inte vågar gå till Ica är rent BS.
Alkisarna på pizzerian, ja visst. Detta problem har iofs dom flesta pizza hak som får servera alkohol.
Sopor överallt?! Nej inte direkt...
Frågan är om du varit där senaste tiden?

Frågan nu är: vem är BO? Och vem är GM?

Låg en rejält nerblodad ambulansfilt vid gångvägen i morse, så BO har förmodligen rejäla skador.
Citera
2016-06-21, 20:42
Medlem
zipfils avatar
Citat:
Att folk inte vågar gå till Ica är rent BS.
Alkisarna på pizzerian, ja visst. Detta problem har iofs dom flesta pizza hak som får servera alkohol.
Sopor överallt?! Nej inte direkt...
Frågan är om du varit där senaste tiden?

Frågan nu är: vem är BO? Och vem är GM?

Låg en rejält nerblodad ambulansfilt vid gångvägen i morse, så BO har förmodligen rejäla skador.

Senast för någon vecka sedan så var det en misshandel och iallafall två rån(försök) innepå centrum och i en grupp på facebook så var det flera som skrev att man undvek att gå till Sigma C efter 19.00. ICA ligger i Sigma C.

Alkisarna sitter inte bara på pizzan, har personligen bevittnat en gammal gubbe med skägg och rullator som pissade ner en hel bänk och sig själv på en bänk mitt emot kemtvätten.

Ifall du går i Sigmaområdet så ser du sopor, speciellt runt centrum och gårdarnas soprum, även detta finns det flera inlägg om i olika facebookgrupper om Väsby.

http://forumbilder.se/FA5L8/sopor - Utanför de nybyggda lägenheterna
http://forumbilder.se/FA5L8/sopor1 - Vanlig syn vid soprummen
http://forumbilder.se/FA5L8/sopor2 - Visseligen nere på den stora åkern men kan lika gärna vara "parken" strax bakom Sigma.

Jag har ingen ide om brottsoffer och gärningsman men tycker att bilden du försökte påvisa inte stämmer med den verklighet som mina bekanta berättar om och som jag ser när jag besöker dem.
Citera
2016-06-21, 21:25
Medlem
Citat:
Senast för någon vecka sedan så var det en misshandel och iallafall två rån(försök) innepå centrum och i en grupp på facebook så var det flera som skrev att man undvek att gå till Sigma C efter 19.00. ICA ligger i Sigma C.

Alkisarna sitter inte bara på pizzan, har personligen bevittnat en gammal gubbe med skägg och rullator som pissade ner en hel bänk och sig själv på en bänk mitt emot kemtvätten.

Ifall du går i Sigmaområdet så ser du sopor, speciellt runt centrum och gårdarnas soprum, även detta finns det flera inlägg om i olika facebookgrupper om Väsby.

http://forumbilder.se/FA5L8/sopor2 - Visseligen nere på den stora åkern men kan lika gärna vara "parken" strax bakom Sigma.

Jag har ingen ide om brottsoffer och gärningsman men tycker att bilden du försökte påvisa inte stämmer med den verklighet som mina bekanta berättar om och som jag ser när jag besöker dem.
Nu är ju inte denna tråd om sophämtningen i sigma, men de två första bilderna är gamla.

Sen är det inte folket som bor där som är problemet vad det gäller sopor, utan hyresvärden som inte gjort rätt bedömning om hur ofta dessa sopor ska hämtas/tömmas.
Sista bilden som är från ängen är inte relevant alls, då det åker folk dit från hela kommunen och grillar mm.
Så slum? Nej.. Återigen.

Skönt att man har rätten att tycka så olika 😊
Citera
2016-06-21, 21:47
Medlem
Citat:

Citat:
Nu är ju inte denna tråd om sophämtningen i sigma, men de två första bilderna är gamla.

Sen är det inte folket som bor där som är problemet vad det gäller sopor, utan hyresvärden som inte gjort rätt bedömning om hur ofta dessa sopor ska hämtas/tömmas.
Sista bilden som är från ängen är inte relevant alls, då det åker folk dit från hela kommunen och grillar mm.
Så slum? Nej.. Återigen.

Skönt att man har rätten att tycka så olika 😊

Ha ha...nog om slumoch sopor...myntet har alltid två sidor... ⚄
Är det ingen som ännu vet vilka det är⁉
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem