Flashback bygger pepparkakshus!
2016-06-20, 23:32
Medlem
Vet inte om detta är rätt forumsdel, mod får gärna flytta till mer lämplig om det inte är.

Ni som har adhd/får adhd-medicin utskrivna, hur ofta råkar ni ut för spontan drogtest/urinprov ? efter hur lång tid sen ni började få adhd-medicin utskriven fick ni lämna urinprov igen utan förvarning?
Citera
2016-06-20, 23:55
Medlem
Drumedarens avatar
Har en morsa som får ADHD medicin utskrivet, och vad jag vet har hon aldrig fått åka in på pisseprov. Är det tvång på att lämna prov? Och vad kollar dom efter?
Citera
2016-06-20, 23:56
Medlem
kiddolols avatar
jag fick min medicin för 4 år sen. Jag har aldrig behövt pissa efter det
Citera
2016-06-20, 23:59
Medlem
En av gubbarna jag träffade på en sån där drop-in mottagning första veckan sa att det var bra att jag var ren under adhd-utredningen (lämnade pisseprov då) men att dom brukar köra pisstester lite random ibland.. så ja, jag har ju rökt lite cannabis då och då, ska lägga av med det annars blir jag väl av med medicinen omedelbart om jag pissar positivt så
Citera
2016-06-21, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Har en morsa som får ADHD medicin utskrivet, och vad jag vet har hon aldrig fått åka in på pisseprov. Är det tvång på att lämna prov? Och vad kollar dom efter?

man åker inte in på pisseprov då, men jag tar för givet att hon är tvungen att gå på sån där drop-in mottagning nån gång varje månad? det är där spontana pissprov sker, och att du inte vet om det är väl för att det inte är något man skriker ut till familjen "idag fick jag lämna pissprov!"
Citera
2016-06-21, 00:03
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
man åker inte in på pisseprov då, men jag tar för givet att hon är tvungen att gå på sån där drop-in mottagning nån gång varje månad? det är där spontana pissprov sker, och att du inte vet om det är väl för att det inte är något man skriker ut till familjen "idag fick jag lämna pissprov!"

Ärligt talat så röker jag Cannabis med min morsa, så jag hade ANTAGLIGEN fått reda på om hon åkte in på prov. Vad jag vet så har aldrig tanten fått pissa.

Är du känd inom vården för missbruk? Isåfall kan jag tänka mig att det blir piss.
Citera
2016-06-21, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Ärligt talat så röker jag Cannabis med min morsa, så jag hade ANTAGLIGEN fått reda på om hon åkte in på prov. Vad jag vet så har aldrig tanten fått pissa.

Är du känd inom vården för missbruk? Isåfall kan jag tänka mig att det blir piss.

Känd och känd, en incident en gång, det var mest alkoholrelaterat, och dom misstänker mycket starkare alkoholmissbruk än drogmissbruk när det gäller mig, har tagit blodprov för o visa hur mkt alkohol jag druckit o så, misstänker att dom hellre gör såna tester på mig då?
Citera
2016-06-21, 00:10
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Känd och känd, en incident en gång, det var mest alkoholrelaterat, och dom misstänker mycket starkare alkoholmissbruk än drogmissbruk när det gäller mig, har tagit blodprov för o visa hur mkt alkohol jag druckit o så, misstänker att dom hellre gör såna tester på mig då?

Yes! Har en vän som käkar Ritalin, och hon har aldrig fått ta prover. Hon har å andra sidan inte haft något missbruk, varken droger eller alkohol. Och morsan käkar concerta, och hon har inte heller något missbruk i bagaget. Så jag antar att dom gör sådana tester på dig på grund av din lilla incident. Men jag kan ha fel!
Citera
2016-06-22, 22:13
Medlem
Man får göra kissprov under utredningen. Om man har haft drog problem så får man göra det oftare. Annars är 1 gång under utredningen normalt.
Citera
2021-08-29, 16:45
Medlem
Nja det beror på vilken tomte du har som läkare jag får pissa varje gång jag träffar ssk
och lämna blod ganska ofta för alkotes
Har ingen historik med drogmissbruk men tyvär talade jag om att jag åker hoj och är aktiv i lokal mc förening...
Inte 1% klubb
Men ADHD och MC då knarkar man skjuter folk och står utanför samhälet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in