Hej,
för något år sedan ungefär träffade jag en ny vän och vi började umgås. Problemet är att vi är som en berg och dalbana, ibland har vi svinkul tillsammans och ibland är det mest stelt, vi har ingenting att göra och då känns det inte ens som om hon anstränger sig till att försöka hålla en konversation.
Jag har andra närmre vänner som jag kan snacka om allt med och känner att jag kan vara mig själv, vi har ändå känt varandra rätt så länge nu och får inte riktigt den känslan än. Vi träffas inte så super ofta och när vi gör så slutar det oftast med att efter en timmes sittande blandat med prat, tystnad så slutar det med att vi kollar på någon film. Som person är jag lite blyg tills man lär känna mig, men jag känner mig öppnare med andra människor jag känt i en månad än med henne. Känner mig ibland väldigt avslappnad med henne och ibland som om hon är en främling.
Jag vill vara nära med den här personen men jag vet inte vad jag ska göra, hjälp mig har ni några tips om i varit i en liknande situation?
Hatar stela konversationer och har därför tagit lite avstånd och inte velats träffats lika mycket, för att jag är rädd att behöva gå igenom det igen.