2016-06-20, 18:31
Medlem
Tja

För två veckor sedan rakade Jag mitt underliv. Ganska kort efter blev det ett utslag av rödaprickar/finnar. Nu har det börjat klias och huden är allmänt torr och irriterad. Vad har jag drabbats av?
Citera
2016-06-20, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natediaz
Tja

För två veckor sedan rakade Jag mitt underliv. Ganska kort efter blev det ett utslag av rödaprickar/finnar. Nu har det börjat klias och huden är allmänt torr och irriterad. Vad har jag drabbats av?

Allergi mot metall/silver?
Citera
2016-06-20, 18:41
Medlem
Antagligen ingenting speciellt utan en fullt vanlig irritation efter rakning. Huden där är mycket känslig. Smörj in med en mild återfuktande och oparfymerad kräm går det antagligen över.

Nästa gång du ska göra något med din könsbehåring rekommenderar jag att du vaxar dig hos en professionell vaxare. Finns säkerligen en handfull om du bor i en större stad. Om inte, då har du dem en bilresa bort! Den stubben som drabbar en efter rakning är sällan till ens fördel. Utöver att det kliar för en själv ser det ju fruktansvärt amatörmässigt ut.
Citera
2016-06-20, 18:44
Medlem
enkeltulipans avatar
Väldigt vanligt att det blir så.
Man ska väl egentligen inte hålla på och raka där nere, finns ju hår av en anledning.
Men jag gör det också..
Använder en intim "after shave" som jag köpt på apoteket, funkar bra.
Citera
2016-06-20, 19:58
Medlem
Ryggradsluss avatar
Sluta raka dig det ser barnsligt ut och håret finns där av en anledning.
Trimma istället.
Citera
2016-06-24, 00:46
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natediaz
Tja

Blir ofta så.

Vilken typ av rakhyvel använder du? Rakblad kan ofta bli som rena bakterieodlingarna så bra att köra engångs eller åtminstone byta blad ofta. Även skaftet till rakbladet samlar på sig bakterier så bra att göra rent det, jag kör mina i diskmaskinen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in