Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-19, 18:39
  #1
Medlem
Vad var det som hände egenligen? någon som sitter på mer info?

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/jon...stad-mot-bilen
Citera
2016-06-19, 18:39
  #2
Moderator
v50s avatar
Lite citat

Citat:
Det blev en tråkig avslutning på den veteranbilsträff som Axelborgs motorklubb i Nässjö arrangerade under lördagen. Efter cruisingen genom stan där över 400 bilar deltog samlades deltagarna vid sporthallen i Nässjö, men där utsattes flera av bilarna för stenkastning.
Citera
2016-06-19, 18:41
  #3
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbaseman
Vad var det som hände egenligen? någon som sitter på mer info?

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/jon...stad-mot-bilen


Gissar på att det är brist på fritidsgårdar och att dom bor väldigt trångt.
Citera
2016-06-19, 18:42
  #4
Medlem
Readyfreddies avatar
"– Jag och min mamma och pappa satt i bilen vid simhallen. Helt plötsligt kom det ett gäng och började kasta stenar på bilarna. Vi blev chockade. Det bara small till, säger Mattias Jonsson."

Alla vet vilka som älskar att kasta sten så det behöver man inte ens skriva ut. Det "roliga" är väl att till och med veteranbilar provocerar, det var väl för svenskt för att passa.
Citera
2016-06-19, 18:44
  #5
Medlem
SilentVictorys avatar
Ja inte är det några svenskar det handlar om i alla fall.

Citat:
Det förekom stenkastning mot dom hundratals bilar som visade upp sig vid bilträffen Nässjö cruising under lördagskvällen.

En person fick lindriga skador efter att ha blivit träffad och flera polisanmälningar om skadegörelse har gjorts.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6456655

Det är väl bara ren tur att det inte var Molotov-cocktails som kastades som de gjorde i Rissne.
Citera
2016-06-19, 18:47
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
"– Jag och min mamma och pappa satt i bilen vid simhallen. Helt plötsligt kom det ett gäng och började kasta stenar på bilarna. Vi blev chockade. Det bara small till, säger Mattias Jonsson."

Alla vet vilka som älskar att kasta sten så det behöver man inte ens skriva ut. Det "roliga" är väl att till och med veteranbilar provocerar, det var väl för svenskt för att passa.

Jag är rädd att jag tvingas hålla med dig, Tyvärr är de nog inga skidåkare direkt som har utfört detta!!
Säger bara det tur för dem att det inte var min bil det gällde!!
Jag vill ha belägg för mina misstankar är det som jag tror, så vill jag först ha det bekräftat.
Citera
2016-06-19, 18:49
  #7
Medlem
Då gäller det för cruisarna att vara på sin vakt i Landskrona. Där är en stor veteranbilträff varje sommar med tillhörande kortege genom stan dagen innan. Thulin heter visst mötet. Landskrona har gott om stenkastare. Att inte raggarna själva tog tag i problemet på plats?
Citera
2016-06-19, 18:49
  #8
Medlem
Ratads avatar
Så, kommer de medelålders bilägarna ge bort sina Buickar och Volvo P1800 till baaaarnen (som saknar fritidsgård)?

Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Då gäller det för cruisarna att vara på sin vakt i Landskrona. Där är en stor veteranbilträff varje sommar med tillhörande kortege genom stan dagen innan. Thulin heter visst mötet. Landskrona har gott om stenkastare. Att inte raggarna själva tog tag i problemet på plats?

Är skånska raggare extra tuffa eller bara dumma? Synd att medvetet riskera en bil man lagt ner tid och pengar på när vissa är så lättprovocerade.
__________________
Senast redigerad av Ratad 2016-06-19 kl. 18:52.
Citera
2016-06-19, 18:52
  #9
Medlem
hippilis avatar
Jahapp detta har jag varit orolig för i många år då jag själv har veteran bilar så hoppas att detta var en engångs grejj för det kan ju bli lite bråkigt på helg kvällarna om det blossar upp mer stenkastning
Citera
2016-06-19, 19:01
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Jahapp detta har jag varit orolig för i många år då jag själv har veteran bilar så hoppas att detta var en engångs grejj för det kan ju bli lite bråkigt på helg kvällarna om det blossar upp mer stenkastning

Håller med till fullo!! Hoppas detta var en engångs grej
Citera
2016-06-19, 19:08
  #11
Medlem
Laylahs avatar
Luktar avundsjuka och lågt IQ lång väg...
Jag begriper inte vad glädjen är i att förstöra bilar...
Citera
2016-06-19, 19:35
  #12
Medlem
Då kommer det säkert i en TV-soffa med en godhetsmänniska som förklarar att eftersom man inte identifierat eller gripit nån så är det rasistiskt att peka ut en grupp "unga pojkar" eller vad det är. Man kunde ju hoppas på att det var några Harleykillar där som kunnde agera. Men det var väl mest raggare och äldre gubbar.

Förvånande att SVT Småland gjort ett reportage om illdådet. Men det sprids väl inte utanför Smålandsnytt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback