2016-06-19, 17:33
Medlem
Troubleholders avatar
Hej! Ska nu ta ett lån på 30 till en grej som jag inte tänker gå ut med här. Oavsett är den behövlig.

Ringer lendo upp arbetsgivaren? Man måste skriva anställningsdatum osv, samt nummer. Och om dom ringer upp, vad säger dom då?

Pinsamt om dom berättar att man ska låna 30k.
Citera
2016-06-19, 17:37
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Dom ringer nog bara och kollar att du jobbar där du skriver att du gör.
Citera
2016-06-19, 21:16
Vad jag förstår så är Lendo enbart en lånförmedlare, den som eventuellt skulle ringa upp vore då den bank där lånet placeras.
Citera
2016-06-20, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Vad jag förstår så är Lendo enbart en lånförmedlare, den som eventuellt skulle ringa upp vore då den bank där lånet placeras.

Går väl under banksekretessen? Banken kan inte ringa din arbetsgivare och berätta om dina kommande bankärenden såvida du inte givit ditt medgivande om det? Och det har du inte gjort om du bara lämnat din arbetsgivares nummer.

Eller har jag fel?
Citera
2016-06-20, 08:29
Citat:
Ursprungligen postat av booja
Går väl under banksekretessen? Banken kan inte ringa din arbetsgivare och berätta om dina kommande bankärenden såvida du inte givit ditt medgivande om det? Och det har du inte gjort om du bara lämnat din arbetsgivares nummer.

Eller har jag fel?
Jag tror inte banken ringer alls de har andra verktyg för att kolla upp en eventuell framtida låntagare, och Lendo ringer absolut inte för att kolla upp,Lendo är endast en låneförmedlare till olika banker.
Citera
2016-06-20, 10:20
Medlem
KlopFers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Dom ringer nog bara och kollar att du jobbar där du skriver att du gör.

Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in