• 1
  • 2
2016-06-19, 11:00
Medlem
Delat från Facebook
Följande har hänt, en ung pojk, blott 32 år, från vår by gick hastigt bort för ett par veckor sedan och det är en enorm förlust och en fruktansvärd tragedi för anhöriga, oss alla som kände honom o s v. Till saken, natten mot fredagen den 17/6 så har några satans jävlar varit och tömt/plundrat hans hus. De satans förbannade svinasen har stulit en Lynx, åkgräsklipparen, timmervagnen till skotern, fyrhjulingen och mer därtill från garaget. Allt lastat på hans släp som de också stal. Huset är plundrat och totalt upp och ner, bestulet på storbildsTV, dreambox, dvd,Lasse Åberg Muggar (samlingar), Lampor o s v, o s v. Hjälp gärna till och sprid detta vidare i folkmun till bekanta och vänner, rätt var det är så kanske någon snappar upp någonting och de satans asen "får stå till svars". Så förbannat jävla vidrigt, detta är ta mig satan likskändning mot en snäll människa som inte ens har kommit i jorden än. Vi försöker att sprida detta så gott det går i hopp om att grishalsarna åker dit. Mvh/Lugnet
Citera
2016-06-19, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blondieman
Så vad ska vi diskutera?
Luktar försäkringsbedrägeri det e väl det man kan säga
Citera
2016-06-19, 11:12
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Ja det låter som ett oerhört respektlöst brott. Men....

Spontana känslan efter ha läst din TS är att det förmodligen är en bekant till den avlidne som ligger bakom och således också en bekant till dig. Så mitt tips är att du kollar runt bland din egna bekantskapskrets innan du frågar här. Här kommer du inte få ut så mycket tror jag.

Vem skulle annars veta att han gått bort tänker jag? Det borde vara en person som hört det via närstående till den döde alternativt, Facebook-vänner som sett vila i frid-meddelanden och kondoleanser till anhöriga på hans vägg..
Senast redigerad av VoldsamKnarkare 2016-06-19 kl. 11:14.
Citera
2016-06-19, 11:14
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungCharles2
Luktar försäkringsbedrägeri det e väl det man kan säga

Det låter också mycket möjligt..
Citera
2016-06-19, 11:14
Medlem
whaks avatar
Antingen är det ett försäkringsbedrägeri eller så var han en riktig fitta.
Citera
2016-06-19, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare

Spontana känslan efter ha läst din TS är att det förmodligen är en bekant till den avlidne som ligger bakom och således också en bekant till dig.

ja annars hade man ju inte målmedvetet stulit tex Lasse åberg muggar. hur skall man veta att dessa har ett värde om man ej känner den man stjäl från. Antingen försäkringsbedrägeri av en släkting eller en närstående vän. Hade bara skotern stulits hade det kunnat vara en utomstående brottsling
Citera
2016-06-19, 11:18
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fingers11
Delat från Facebook
Följande har hänt, en ung pojk, blott 32 år, från vår by gick hastigt bort för ett par veckor sedan och det är en enorm förlust och en fruktansvärd tragedi för anhöriga, oss alla som kände honom o s v. Till saken, natten mot fredagen den 17/6 så har några satans jävlar varit och tömt/plundrat hans hus. De satans förbannade svinasen har stulit en Lynx, åkgräsklipparen, timmervagnen till skotern, fyrhjulingen och mer därtill från garaget. Allt lastat på hans släp som de också stal. Huset är plundrat och totalt upp och ner, bestulet på storbildsTV, dreambox, dvd,Lasse Åberg Muggar (samlingar), Lampor o s v, o s v. Hjälp gärna till och sprid detta vidare i folkmun till bekanta och vänner, rätt var det är så kanske någon snappar upp någonting och de satans asen "får stå till svars". Så förbannat jävla vidrigt, detta är ta mig satan likskändning mot en snäll människa som inte ens har kommit i jorden än. Vi försöker att sprida detta så gott det går i hopp om att grishalsarna åker dit. Mvh/Lugnet

Ett namn, en adress och lite detaljer kanske kan vara av hjälp?
Citera
2016-06-19, 13:34
Medlem
Iselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Antingen är det ett försäkringsbedrägeri eller så var han en riktig fitta.

Ska den avlidne stå för själva bedrägeriet eller hur menar ni?!

.
Citera
2016-06-19, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iseld
Ska den avlidne stå för själva bedrägeriet eller hur menar ni?!

.
den eller de som ärver
Citera
2016-06-19, 13:48
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungCharles2
den eller de som ärver

Jepp, visst lutar det åt att det är den avlidne som efter sin död har fifflat undan sitt dödsbo

Till TS, har det hela polisanmälts? Har polisen utfört någon brottsplatsundersökning? Fanns de försvunna ägodelarna registrerade/identifierade och var fotografier tagna?
Vad gör man för att spåra vad som är stulet?
Citera
2016-06-19, 13:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Spontana känslan efter ha läst din TS är att det förmodligen är en bekant till den avlidne som ligger bakom och således också en bekant till dig. Så mitt tips är att du kollar runt bland din egna bekantskapskrets innan du frågar här. Här kommer du inte få ut så mycket tror jag.

Vem skulle annars veta att han gått bort tänker jag? Det borde vara en person som hört det via närstående till den döde alternativt, Facebook-vänner som sett vila i frid-meddelanden och kondoleanser till anhöriga på hans vägg..

Jo någon med lite vetskap borde det väl röra sig om. Som då vet om alla dessa prylar och vet också om att nu vederbörande bodde ensam så de inte råkar stöta in i en käresta under sin räd. Visst det finns säkert också helt utomstående som liksom sitter och bara väntar på att läsa om något sådant här och sedan åker direkt hem till vederbörande för att se om det finns något fint att stjäla. Men just gällande så snabbt och att då veta att det fanns fina prylar så lutar väl mer åt ett "inside" jobb.

Men alltid bra att det blir uppmärksammat oavsett. Blir ju då lite svårare att obemärkt omsätta prylarna till kosing på andrahandsmarknanden.
Citera
2016-06-19, 14:10
Medlem
Mnomads avatar
Citat:

Det är faktiskt inte helt ovanligt att efterlevande sätter in en dödsannons i tidningen. En sådan kan läsas av vem som helst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in