• 1
  • 2
2016-06-19, 01:14
Medlem
brutenbryggas avatar
Sverige tycks vara en fristad för galna fanatiska islamistiska psykopater som gärna ger sitt liv för sin religion genom att ta så många andra oskyldiga med sig som möjligt. Sverige misslyckas med att avböja, och skydda sig från att hjälpa dessa terrorister och samhället blir istället utnyttjat till deras onda fördel. På ett indirekt sätt medverkar Sverige till terrordåd ute i världen.

Det värvas som jag förstått hej vilt nya förvirrade odågor till terrorister ute i våra förortsmiljöer, och även andra områden. Och med Sveriges stora flyktingmottagning är det förstås en ren buffé att värva medlemmar som gärna åker härifrån och dör och dödar andra i onödan.

Jag tänker mig då att en hemlig organisation skulle kunna skapas som opererar på samma sätt som terrororganisationerna värvar sina medlemmar. Ett falskt terroristvärvande. Men denna organisation skulle bara göra detta som en täckmantel, och istället ägna sig åt att i smyg mörda alla idioter som får för sig att ansluta sig till en terrororganisation.

Hur praktiskt vore inte det? Tänk vilket bakslag det skulle kunna leda till för nuvarande terrororganisationer. De tror att Sverige är en terroristgenerator men istället förminskas deras förutsättningar att värva nya medlemmar ju fler som kommer hit! Tanken må va grym men den är smart. Terroristjävlarna måste få den största dyngan dom kan i ansiktet så att världen kan komma vidare utan detta konstanta var i ögat.

Samhället skulle må bättre om en sån här organisation skapades "i skuggan" och började plocka bort radikala jihadister innan dom skred till verket.
Senast redigerad av brutenbrygga 2016-06-19 kl. 01:19.
Citera
2016-06-19, 01:34
Medlem
Vilken sorts terrorister menar du?
De som åker till Syrien behöver man inte döda - med lite tur dör de där, och man låter dem inte återvända.
Spåra vanliga terrorister tror jag inte att nyskapad 'hemlig organisation' skapad av dig lyckas bättre med än exempelvis Europol.

(Off topic, vad skiljer "radikala jihadister" från "jihadister"? Samma sak som radikala nazister från nazister.. ingenting.)
Citera
2016-06-19, 01:36
Medlem
brutenbryggas avatar
Vill bara så ett frö till idén att jihadister som tror de hamnar i himmelen skulle kunna bli tagna av dagen utan att någon nånsin får veta. Riktigt rövknullade således.
Citera
2016-06-19, 01:37
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutenbrygga
Sverige tycks vara en fristad för galna fanatiska islamistiska psykopater som gärna ger sitt liv för sin religion genom att ta så många andra oskyldiga med sig som möjligt. Sverige misslyckas med att avböja, och skydda sig från att hjälpa dessa terrorister och samhället blir istället utnyttjat till deras onda fördel. På ett indirekt sätt medverkar Sverige till terrordåd ute i världen.

Det värvas som jag förstått hej vilt nya förvirrade odågor till terrorister ute i våra förortsmiljöer, och även andra områden. Och med Sveriges stora flyktingmottagning är det förstås en ren buffé att värva medlemmar som gärna åker härifrån och dör och dödar andra i onödan.

Jag tänker mig då att en hemlig organisation skulle kunna skapas som opererar på samma sätt som terrororganisationerna värvar sina medlemmar. Ett falskt terroristvärvande. Men denna organisation skulle bara göra detta som en täckmantel, och istället ägna sig åt att i smyg mörda alla idioter som får för sig att ansluta sig till en terrororganisation.

Hur praktiskt vore inte det? Tänk vilket bakslag det skulle kunna leda till för nuvarande terrororganisationer. De tror att Sverige är en terroristgenerator men istället förminskas deras förutsättningar att värva nya medlemmar ju fler som kommer hit! Tanken må va grym men den är smart. Terroristjävlarna måste få den största dyngan dom kan i ansiktet så att världen kan komma vidare utan detta konstanta var i ögat.

Samhället skulle må bättre om en sån här organisation skapades "i skuggan" och började plocka bort radikala jihadister innan dom skred till verket.

Kul idé!

Men tänk om denna hemliga organisation infiltreras av "terroristerna"?
Citera
2016-06-19, 01:38
Medlem
Civvares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Kul idé!

Men tänk om denna hemliga organisation infiltreras av "terroristerna"?

Enkelt, inga muslimer eller islam-kramare
Citera
2016-06-19, 01:40
Medlem
Mia-Rovys avatar
Jag tror att det skulle störa Europol, Interpol, SÄPO och Polisens arbete. Det skulle inte uppskattas av dem, skulle jag tro.

Det finns nämligen flera problem som skulle uppstå om ert arbete skulle krocka. Dels så skapar ni falska villospår (till er), ni stör befintliga utredningar och kanske till och med spårandet av nyckelpersoner, och dels så riskerar ni att stöta på EISPs (en egen förkortning) egna agenter. För tro mig, de har bevisligen redan infiltratörer där ute i allt från smått till stort.

Får jag istället föreslå att man söker upp de redan funna och bekräftade terroristerna? Även gärna terrorister av alla dess slag och inte bara en specifik typ av terrorister.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-06-19 kl. 01:49.
Citera
2016-06-19, 01:42
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civvare
Enkelt, inga muslimer eller islam-kramare

Tyvärr finns det en kärn grej inom islam och det är att ljuga om det gagnar islam eller är fara för ditt liv (muslimen ifråga)...

Så det blir svårt att (efter ett tag) att skilja på vems som är vem... tyvärr...
Citera
2016-06-19, 01:51
Medlem
brutenbryggas avatar
Nä, säkert skulle en sådan rörelse bli lika förfölljd om inte mer av tex SÄPO och liknande. Men jag leker med tanken bara om något liknande växte fram, kanske till och med djupt rotad i redan etablerade organisationer. Det var därför som jag placerade tråden i konspirationsteori-delen.
Citera
2016-06-19, 01:53
Medlem
Civvares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Tyvärr finns det en kärn grej inom islam och det är att ljuga om det gagnar islam eller är fara för ditt liv (muslimen ifråga)...

Så det blir svårt att (efter ett tag) att skilja på vems som är vem... tyvärr...

Då blir det ett litet nätverk med närstående människor man litar på.
Citera
2016-06-19, 01:55
Medlem
brutenbryggas avatar
Kanske vore det ett strategiskt sätt att kämpa mot all äcklig terror. Så klart långt från politiska förslag, men jag tror tyvärr att det med tiden kommer att behövas hårda tag mot detta vidriga fenomen. Som en av bekämpningsstrategierna, givetvis kan det finnas fler. Bäst av allt vore att ha ett helt uppslagsverk för hur vi ska slå tillbaka och rensa bort terrorn från världen.
Citera
2016-06-19, 02:02
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutenbrygga
Kanske vore det ett strategiskt sätt att kämpa mot all äcklig terror. Så klart långt från politiska förslag, men jag tror tyvärr att det med tiden kommer att behövas hårda tag mot detta vidriga fenomen. Som en av bekämpningsstrategierna, givetvis kan det finnas fler. Bäst av allt vore att ha ett helt uppslagsverk för hur vi ska slå tillbaka och rensa bort terrorn från världen.
Jag står inte helt bakom dig eftersom du planerar att ignorera alla andra än de islamistiska terroristerna. Då ser du problemet med islamism, men du har missat problemet med terrorism.

Men det finns många metoder för att stoppa dem. Men det tar ju lite tid. I princip av samma anledning som du skulle behöva tid på dig att etablera den organisation tråden handlar om.
Citera
2016-06-19, 02:09
Medlem
brutenbryggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jag står inte helt bakom dig eftersom du planerar att ignorera alla andra än de islamistiska terroristerna. Då ser du problemet med islamism, men du har missat problemet med terrorism.

Men det finns många metoder för att stoppa dem. Men det tar ju lite tid. I princip av samma anledning som du skulle behöva tid på dig att etablera den organisation tråden handlar om.

Jag tänker inte etablera någon organisation. Jag vill bara spekulera i hur fint det vore om en sådan som jag beskriver fanns och var aktiv idag. Jag må ha framhävt islamistisk terror men är gärna beredd att ändra min ståndpunkt till alla dess lika former och uttryck. Allt jag önskar är ett fredligt och vackert samhälle utan dessa förbannade självmordsbombare och masskjutningar. Att ha ihjäl dom på förhand vore ju därav en rätt så effektiv metod, enligt min tanke. Fast det skulle ju inte funka om alla visste om det, eftersom man egentligen inte får göra så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in