2016-06-18, 09:46
Medlem
KalleXLs avatar
Hej.
Jag har väldigt många småfel på min iMac mid 2011 sedan El Capitan installerades som jag aldrig hade i tidigare versioner av OS X
Jag har aldrig använt Dashboard eller aktiva hörn ändå försvinner sidor bakom skärmen utan att jag vet hur jag skall få tillbaks dem ut på skrivbordet.
I min värld gäller att är ingenting ibockat så finns det ingenting som beordrats göra saker jag inte bett om.

Som ni ser på bifogade skärmdump så finns ingenting ibockat i aktiva hörn ändå försvinner sidorna om jag kommer för nära kanterna av skärmen.

Hur kan jag få bort detta mycket irriterande problem. Jag vill helt enkelt inte ha någonting av detta.

Tack på förhand.

https://s32.postimg.org/h9huf3l85/Sk...l_09_31_02.png
Citera
2016-06-18, 09:49
Medlem
Hysteria90s avatar
Jag skulle rekommendera dig att formatera datorn och installera om operativsystemet - det kommer sannolikt att lösa problemet.

Jag är tveksam till att du kommer få bättre svar än detta här på flashback.

Det finns specifika diskussionsforum för detta - tror du kommer lyckas bättre där med att få svar.
Citera
2016-06-18, 09:52
Medlem
tzjs avatar
Du har inget tredjepartstillägg med kombinationer som aktiverar aktiva hörn?

Testa annars att logga ut och sedan in igen. Formatering av datorn är inte nödvändigt.
Citera
2016-06-18, 11:00
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Du har inget tredjepartstillägg med kombinationer som aktiverar aktiva hörn?

Testa annars att logga ut och sedan in igen. Formatering av datorn är inte nödvändigt.

Tack för att du svarade. Nej, jag har bara ett tredjepartstillägg och det är AdBlock men det har jag haft i minst 5 år utan tidigare problem.

Som jag i tidigare trådar berättat brukar jag göra en "Säker omstart" med Shiftknappen nertryckt som löst många av problemen för tillfället.
En sak jag börjar misstänka mer och mer är att jag böt min Apple mus ungefär samtidigt med att El Capitan installerades till en Razer med kabel eftersom jag var missnöjd med scrollhjulen på Apple mössen. Jag köpte musen hos Webbhallen som menade på att den fungerar utmärkt på Macdatorer utan drivrutiner.
Citera
2016-06-18, 11:02
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Tack för att du svarade. Nej, jag har bara ett tredjepartstillägg och det är AdBlock men det har jag haft i minst 5 år utan tidigare problem.

Som jag i tidigare trådar berättat brukar jag göra en "Säker omstart" med Shiftknappen nertryckt som löst många av problemen för tillfället.
En sak jag börjar misstänka mer och mer är att jag böt min Apple mus ungefär samtidigt med att El Capitan installerades till en Razer med kabel eftersom jag var missnöjd med scrollhjulen på Apple mössen. Jag köpte musen hos Webbhallen som menade på att den fungerar utmärkt på Macdatorer utan drivrutiner.
Musen kan mycket väl vara orsaken. Testa lite utan den.
Citera
2016-06-18, 11:14
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Musen kan mycket väl vara orsaken. Testa lite utan den.

OK, jag testar med en gammal Applemus med kabel.

Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in