Citat:
Ursprungligen postat av
Gils
Jag tycker inte du är konstig. Egentligen tycker jag allt är väldigt märkligt, men det resulterar i att jag inte tycker något tänk eller agerande är märkligt om du förstår vad jag menar. En liten paradox?
Kan tänka mig att det är ganska vanligt att romantisera andra tider. Jag romantiserar ibland "lilla huset på prärien" tiden för att avsnitten får mig att må bra. Sympatiserar inte med dagens värld och hur systemet är uppbyggt, men gläds åt en hel del ändå.
Tack! Jo, jag förstår hur du menar att hela världen och tillvaron egentligen är ganska konstig om man tänker efter. Mycket jag har skrivit här handlar ju om att ifrågasätta allt möjligt. Lever man bara i världen utan att begrunda den så lär man sig nog inget nytt.
Lilla huset på prärien. Det förknippar jag inte mest med en tid utan med en speciell miljö och känsla. Jag har ju själv vuxit upp med det också, så det har kanske präglat mig på något sätt. Familjen Mcahan var dock ännu "större".
Jag sympatiserar inte heller med en hel del i den här världen. Jag tar till mig allt som är nytt och håller inte kvar något gammalt i onödan. Så visst uppskattar jag mycket nytt, och det gäller även t.ex. den musik jag lyssnar på. Det jag är emot är mer vårt politiska system, våra politiker och deras värderingar och allt annat som är dåligt.