• 1
  • 2
2005-11-28, 23:27
Bannlyst
Hej,
ngn som vet om det finns typ ngn förening man kan gå med i som anordnar riktiga suparfester? Ja då menar jag inte som en vanlig fest där man skall vara trevlig och snacka massa skit. Jag menar mer att man träffas i hyrd lokal och råsuper som bara mer erfarna supare kan göra. Om det inte finns kanske man skall starte en?? Kanske bra om man hyr lokal nära ett sjukhus om ngn får för mycket så att hjälpen finns nära till hands?? KOm gärna med era åsikter i detta ämne
Citera
2005-11-28, 23:32
Medlem
tweek_s avatar
Hahahaha, det var det bsta jag har hrt Idn i sig r ju inte alls dum. Det vore sknt att kunna supa sig drngfull och veta att varken du sjlv eller ngon annan kommer komma ihg vad du gjort.
Citera
2005-11-28, 23:35
Medlem
a4swes avatar
Det kryllar av dom p Sveriges universitet och hgskolor.
Citera
2005-11-28, 23:41
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Ta dig en promenad sent p kvllen p en fredag i universitetet s hittar du skert ntt.
Citera
2005-11-28, 23:48
Medlem
tweek_s avatar
Universitet och högskola är ju ändå inte samma sak.. visst det sups mkt och hårt, men det är ingen klass på det. En riktig suparklubb skulle samlas i någon lada eller gammal industrilokal, häva upp varsin liter renat på en träbänk och sen gå på´t. Fredrik Lindström definerar spritfest jävligt bra, det är väldigt lite fest och väldigt mkt sprit. Poängen med en suparfest är ju att det inte finns någon poäng, mer än att bli snorfull och sen få härja runt i ett par timmar innan man slocknar i på golvet i fosterställning.
Citera
2005-11-28, 23:53
Medlem
a4swes avatar
Tyvrr tror jag det r de kriter du nmner som universiteten lever upp till.
Sorgligt men sant.
Citera
2005-11-28, 23:54
Medlem
Om ngon drar ihop en sdan tillstllning i Gteborg hoppar jag p direkt
Citera
2005-11-29, 00:03
Medlem
Anemis avatar
Ooh!
En sdan klubb har jag tnkt starta i ett par r, men det har inte blivit av.
Idn r att hitta en snyggt inredd lokal som innehller en bardisk, ett stereosystem, soffor och bord, bjuda in folk som vet hur man dricker sprit, ha en strikt dresscode (frack och fez) och supa skallen av sig.
Enbart dla drycker frtrs, skickliga bartenders jobbar gratis och medlemskostnaden r hg fr att tcka utgifterna. Kvinnor r icke vlkomna.
Mat skall det finnas, slagsml skall utbryta men urarta, sluddrigt argsint tal skall skall frn alla hll och toaletterna skall vara fullkomligt nerspydda.
Rkning r tillten, musiken som spelas r frmst lounge eller tiki, inredningsstilen r polynesisk och bartendrarna jobbar i hawaiiskjorta.
Vnta bara.
Citera
2005-11-29, 00:07
Bannlyst
Hmmm

Kul att det verkar finnas intresse. Det dr med universitet e skert kul men min erfarenhet r att det r aldelles fr mrkvrdigt. Jag vill mer att supandet skall vara i centrum och INGET annat. Sen tror jag det r bra om lokalen ligger nra sjukstuga, alternativt att man hyr en lokal med ngon sorts stor larmknapp som man kan trycka p om ambulansen mste komma?? Fortstt grna spna p detta s kanske det blir ntt
Citera
2005-11-29, 00:10
Medlem
tweek_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemi
Ooh!
En sådan klubb har jag tänkt starta i ett par år, men det har inte blivit av.
Idén är att hitta en snyggt inredd lokal som innehåller en bardisk, ett stereosystem, soffor och bord, bjuda in folk som vet hur man dricker sprit, ha en strikt dresscode (frack och fez) och supa skallen av sig.
Enbart ädla drycker förtärs, skickliga bartenders jobbar gratis och medlemskostnaden är hög för att täcka utgifterna. Kvinnor är icke välkomna.
Mat skall det finnas, slagsmål skall utbryta men urarta, sluddrigt argsint tal skall skall från alla håll och toaletterna skall vara fullkomligt nerspydda.
Rökning är tillåten, musiken som spelas är främst lounge eller tiki, inredningsstilen är polynesisk och bartendrarna jobbar i hawaiiskjorta.
Vänta bara.

Där har vi däremot det genomsnittliga kårhuset, förutom att detta utöver det listade även befolkas av det täcka könet.

Nej, ska det finnas en bar bör den sakna bartender och enbart erbjuda en liten kran som är lättillgänglig och aldrig sinar.
Citera
2005-11-29, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ooh!
Idn r att hitta en snyggt inredd lokal som innehller en bardisk, ett stereosystem, soffor och bord, bjuda in folk som vet hur man dricker sprit, ha en strikt dresscode (frack och fez) och supa skallen av sig.
Enbart dla drycker frtrs, skickliga bartenders jobbar gratis och medlemskostnaden r hg fr att tcka utgifterna. Kvinnor r icke vlkomna.
Mat skall det finnas, slagsml skall utbryta men urarta, sluddrigt argsint tal skall skall frn alla hll och toaletterna skall vara fullkomligt nerspydda.
Rkning r tillten, musiken som spelas r frmst lounge eller tiki, inredningsstilen r polynesisk och bartendrarna jobbar i hawaiiskjorta.
Vnta bara.
Intressant koncept men tycker fokus tas lite ifrn supandet i sig?? Dessutom kul kanske om man hyr in en strippa? D blir ju alla adrenalinstinna fyllskallar kta och brjar slss om vem som skall f ta hand om strippan kanske? Minns ett intressant TV program p trean dr e hrstadius och lill marit bugge gjorde en kul grej tillsammans. De hade typ 3 helrr som de drack och de blev bda odrgliga framfr kameran och brjade snacka knulla osv. Det slutade med att hrstadius stupade om jag minns rtt??
Citera
2005-11-29, 14:26
Medlem
Kosstaskens avatar
Citat:
Ooh!
Vnta bara.

Underbart! Du verkar som en genialisk person
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här