Fr bara ngra r sen brukade jag prata om hur tomt det skulle vara utan ett jobb och att jag garanterat hade fortsatt jobba. Sen gick jag in i vggen (ven om jag tycker det lter s fnigt att sga s) att det inte lngre var s otnkbart.
Nu har jag inte jobbat p ver ett r och r i praktiken ekonomiskt oberoende vilket jag dock ntt genom att flytta till ett varmt U-land. Som jag gillar s inget fel s. Men samtidigt kanske det inte r att kalla fr ekonomiskt oberoende d jag anpassat mig efter ekonomin. Jag hade med en starkare ekonomi tagit andra val. Men jobba behver jag inte.
I brjan var det rtt segt men sen kommer man in i det.
Mina dagar ser vl ut ungefr shr:
Vakna sent s man har mer tid den svala sidan av dygnet
Dra och simma i havet
Hem, kolla brs, dricka kaffe, frukost
Dra till marknaden fr kompleterande inkp av mat/gas etc.
Spela lite spel/plugga sprk/trffa nn polare
Kka middag, ut och dricka lite l om det r en av dom dagarna. Annars ta det lugnt hemma eller hos nn vn. Men det sociala blir den strsta delen av vardagen.
Sen p det blir det lite resor.
Egentligen ser livet ut ungefr som det gjorde hemma bara att tiden jag brukade jobba har bytts ut med att slsa tiden p ngot annat stt. Hemma var det ocks trna/trffa polare utver att jobba. lskar att spela Rust s har inga problem att frdriva hela dagar med det.
Dock vill jag vl med tiden brja gra saker igen men det knns fortfarande fr avlgset d jag vantrivdes s otroligt med jobbet och s innan jag stack.
Edit: Allts att vara ekonomiskt oberoende betyder ju inte att man r p en konstant semester dr man gr superintressanta saker varje dag. Jag har bara slutat jobba. Resten ser likadant ut frutom att det r 33c+ p dagen och runt 25 p natten