• 4
  • 5
2016-12-22, 23:49
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Hade nog flyttat till USA, mjligtvis L.A eller nt sknt stlle i ett hus vid stranden. Dagarna skulle tillbringas av att chilla p beachen dagarna lnga.
Citera
2016-12-22, 23:57
Medlem
soligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Hur skulle din vardag se ut tror du, om du inte behvde tnka p att tjna in pengar varje mnad?

Jag r inte frmst intresserad av vilka inkp (sportbilar, slott, schweiziska armabandsur eller handgjorda skor eller vskor samt smycken) ni skulle gra direkt nr ni uppntt ert ekonomiska oberoende (s hur vi definierar "ekonomiskt oberoende" r drfr ointressant).

Utan det r hur ni frestller er tillbringa vardagen jag r nyfiken p!

r det ngot i min frga som r oklar, s fyll i oklarheterna sjlv med valfritt innehll och posta ett svar p rubriken efter bsta frmga.

Skn sommar p er.

Jag har varit ekonomiskt oberoende sen april, samt arbetsls och i februari mste jag skaffa jobb.. Jag tror jag har 14-15 sckar med pant i kllaren.. Men jag har gjort det jag ville
Citera
2016-12-23, 10:53
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Jag har varit ekonomiskt oberoende sen april, samt arbetsls och i februari mste jag skaffa jobb.. Jag tror jag har 14-15 sckar med pant i kllaren.. Men jag har gjort det jag ville

Jag har svrt att se en s tillfllig period som ngot som kan kallas ekonomiskt oberoende. Fr att kvala in anser jag att man mste ha det ekonomiska fixat fr resten av livet, om man inte rkar ut fr ngon force majeure-hndelse. Som en samhllskollaps eller hyperinflation. I en acceptabel definition s r dessutom pengarna man lever p ens egna. Inga bidrag frn staten eller sjukersttningar av ngon annan sort.
Citera
2016-12-23, 12:21
Medlem
Bbobis avatar
Fr bara ngra r sen brukade jag prata om hur tomt det skulle vara utan ett jobb och att jag garanterat hade fortsatt jobba. Sen gick jag in i vggen (ven om jag tycker det lter s fnigt att sga s) att det inte lngre var s otnkbart.

Nu har jag inte jobbat p ver ett r och r i praktiken ekonomiskt oberoende vilket jag dock ntt genom att flytta till ett varmt U-land. Som jag gillar s inget fel s. Men samtidigt kanske det inte r att kalla fr ekonomiskt oberoende d jag anpassat mig efter ekonomin. Jag hade med en starkare ekonomi tagit andra val. Men jobba behver jag inte.

I brjan var det rtt segt men sen kommer man in i det.

Mina dagar ser vl ut ungefr shr:

Vakna sent s man har mer tid den svala sidan av dygnet
Dra och simma i havet
Hem, kolla brs, dricka kaffe, frukost
Dra till marknaden fr kompleterande inkp av mat/gas etc.
Spela lite spel/plugga sprk/trffa nn polare
Kka middag, ut och dricka lite l om det r en av dom dagarna. Annars ta det lugnt hemma eller hos nn vn. Men det sociala blir den strsta delen av vardagen.

Sen p det blir det lite resor.

Egentligen ser livet ut ungefr som det gjorde hemma bara att tiden jag brukade jobba har bytts ut med att slsa tiden p ngot annat stt. Hemma var det ocks trna/trffa polare utver att jobba. lskar att spela Rust s har inga problem att frdriva hela dagar med det.

Dock vill jag vl med tiden brja gra saker igen men det knns fortfarande fr avlgset d jag vantrivdes s otroligt med jobbet och s innan jag stack.

Edit: Allts att vara ekonomiskt oberoende betyder ju inte att man r p en konstant semester dr man gr superintressanta saker varje dag. Jag har bara slutat jobba. Resten ser likadant ut frutom att det r 33c+ p dagen och runt 25 p natten
Senast redigerad av Bbobi 2016-12-23 kl. 12:32.
Citera
2016-12-23, 13:43
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Fr bara ngra r sen brukade jag prata om hur tomt det skulle vara utan ett jobb och att jag garanterat hade fortsatt jobba. Sen gick jag in i vggen (ven om jag tycker det lter s fnigt att sga s) att det inte lngre var s otnkbart.

Nu har jag inte jobbat p ver ett r och r i praktiken ekonomiskt oberoende vilket jag dock ntt genom att flytta till ett varmt U-land. Som jag gillar s inget fel s. Men samtidigt kanske det inte r att kalla fr ekonomiskt oberoende d jag anpassat mig efter ekonomin. Jag hade med en starkare ekonomi tagit andra val. Men jobba behver jag inte.

I brjan var det rtt segt men sen kommer man in i det.

Mina dagar ser vl ut ungefr shr:

Vakna sent s man har mer tid den svala sidan av dygnet
Dra och simma i havet
Hem, kolla brs, dricka kaffe, frukost
Dra till marknaden fr kompleterande inkp av mat/gas etc.
Spela lite spel/plugga sprk/trffa nn polare
Kka middag, ut och dricka lite l om det r en av dom dagarna. Annars ta det lugnt hemma eller hos nn vn. Men det sociala blir den strsta delen av vardagen.

Sen p det blir det lite resor.

Egentligen ser livet ut ungefr som det gjorde hemma bara att tiden jag brukade jobba har bytts ut med att slsa tiden p ngot annat stt. Hemma var det ocks trna/trffa polare utver att jobba. lskar att spela Rust s har inga problem att frdriva hela dagar med det.

Dock vill jag vl med tiden brja gra saker igen men det knns fortfarande fr avlgset d jag vantrivdes s otroligt med jobbet och s innan jag stack.

Edit: Allts att vara ekonomiskt oberoende betyder ju inte att man r p en konstant semester dr man gr superintressanta saker varje dag. Jag har bara slutat jobba. Resten ser likadant ut frutom att det r 33c+ p dagen och runt 25 p natten

Ska du inte rehabiliteras? Fr du vara "gdd in i vggen" resten av livet? Eller lever du p din egen aktieavkastning?
Citera
2016-12-23, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keyz
Jag som faktiskt r ekonomiskt oberoende har en jvla trkig vardag. Reser en del i perioder men blir snabbt less p det. Trots det r nya platser jag besker varje gng s frsvinner "wow"-faktorn.

Studier och kurser blir s utdragna och rinner ofta ut i sanden.

Ja.. Frga grna om ni undrar ver nt.

Den givna frgan - hur lyckades du bli det?

mvh
c
Citera
2016-12-23, 14:02
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Ska du inte rehabiliteras? Fr du vara "gdd in i vggen" resten av livet? Eller lever du p din egen aktieavkastning?

Lever p min egna avkastning. Hade mjligheten att gra s nr jag trttnade p jobbet s jag tog den.
Senast redigerad av Bbobi 2016-12-23 kl. 14:04.
Citera
2016-12-23, 15:01
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Lever p min egna avkastning. Hade mjligheten att gra s nr jag trttnade p jobbet s jag tog den.

OK! D r det helt OK med mig i alla fall. Njut av solskenet och av att vara ekonomiskt oberoende!
Citera
2016-12-24, 00:06
Medlem
bajskorvsanuss avatar
I ordning:
1) Letat upp en grym vindslgenhet i Gbg - max 250 kvm - och kpt den.
2) Anlitat Svenssons i Lammhult fr att f ordning p inredningen (fr jag tycker snt r SVRT).
3) Kpt en BMW M3 (fr att ha en snabb sedan).
4) Kpt en Ferrari 488 (fr att ha en stilig coupe).
5) Kpt ett skrgrdshus i norra Bohusln (inget annat duger).
6) Gtt ner p halvtid.
7) Brjat stta planer och drmmar i verket.
8) Spenderat november-februari i Centralamerika (sger jobbet nej s sger jag upp mig).
9) Gett en hel massa pengar till mamma o pappa o mina syskon. Till mina syskonbarn hade jag ocks gett en stor summa men d i papper s att dom inte har lsa stlar att bli snorungiga med.

Frgor p det?

Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in