• 1
  • 2
2016-06-15, 13:51
Medlem
Hur skulle din vardag se ut tror du, om du inte behövde tänka på att tjäna in pengar varje månad?

Jag är inte främst intresserad av vilka inköp (sportbilar, slott, schweiziska armabandsur eller handgjorda skor eller väskor samt smycken) ni skulle göra direkt när ni uppnått ert ekonomiska oberoende (så hur vi definierar "ekonomiskt oberoende" är därför ointressant).

Utan det är hur ni föreställer er tillbringa vardagen jag är nyfiken på!

Är det något i min fråga som är oklar, så fyll i oklarheterna själv med valfritt innehåll och posta ett svar på rubriken efter bästa förmåga.

Skön sommar på er.
Citera
2016-06-15, 14:03
Bannlyst
Skulle ägna mig åt mina hobbys, gå kurser och utbilda mig i dessa först och främst. Resa mycket mellan utbildningar och köpa ett par båtar att upptäcka nya skärgårdar, sjöar och hav. Kul ämne fick mig att inse hur mycket man fortfarande skulle vilja lära sig och upptäcka
Citera
2016-06-15, 14:05
Moderator
tobess avatar
Skulle gå ner på halvtid på jobbet eller liknade, helt sysslolös skulle jag nog inte vilja vara.

Men - mindre tid på jobbet, mer tid med familjen och spendera en betydande del av året utomlands. Ungefär så.
Citera
2016-06-15, 14:26
Bannlyst
Tror bara jag hade uppgraderat mina materiella ting. I övrigt hade jag fortsatt leva precis som nu.Är rätt nöjd med tillvaron.
Citera
2016-06-15, 14:27
Medlem
Andersdamaans avatar
Jag skulle nog inte ändra på så mycket. Har en förvärvsarbetande fru som bara verkar bli vackrare med åren, har ett jobb som även är min största hobby (Jag har en egen snickerifirma), har en fin och avbetalad fyra i Bromma, har en sommarstuga i skärgården och ett för det mesta bekymmerslöst liv.

Möjligen så skulle jag lägga litet mer krut på att höja kvaliteten när det gäller mina öl och vininköp, samt lägga litet mer pengar på resor så att min fru kan resa och hälsa på sina föräldrar så ofta som hon vill (Dom bor i Indien). Annars så vet jag inte vad som jag skulle ändra på. Jobba mindre skulle jag iaf aldrig göra! Jag älskar mitt jobb alltför mycket för att kunna trappa ned.

Edit: Nu kom jag på en sak som jag skulle införskaffa! En riktigt saftig vattenskoter! Som det är nu så vågar jag mig inte på att köpa en då vattenskotrar försvinner nästan lika snabbt som man hinner sjösätta dem. Bara i vårt område ute på Vindö så har det stulits flera stycken bara i år.
Skulle jag vara snorrik så skulle det ju inte spela en så stor roll (Iaf ekonomiskt) om någon öststatstattare norpade min egendom.
Citera
2016-06-15, 14:28
Medlem
think2acts avatar
Köpa lite verksamheter. Restauranger caféer , livsmedelsbutiker kanske kanske bageri delägarskap i andra verksamheter kanske bemanningsföretag, transport, import, reklam, tryckeri, fastigheter, hyresrätter mm
Citera
2016-06-15, 14:34
Medlem
Pecanpies avatar
Jag hade ägnat mig åt sånt som intresserade mig och är roligt.
Inget jobb men hobbys. Hade haft nog med sysselsättning om jag kunde ägna mig åt mina hobbys.

Självklart hade jag ökat standarden på vardagsgrejer, som kvalitet på mat, prylar, kläder.
Hade inte köpt några dunderprylar men att kunna köpa en ny TV utan att spara i ett halvår hade varit rätt skönt.

Hade väl levt ganska likt det jag gör nu förutom att jag hade strukit jobb helt.
Citera
2016-06-15, 14:39
Medlem
ettett3s avatar
Rest runt hela världen stanna en månad på varje ställe, testat massor med nya aktiviteter och festat rejält.
Citera
2016-06-15, 14:39
Medlem
SkateBlinds avatar
Jag hade öppnat en butik för actionsport som jag funderat på i flera år. För att det är roligt och givande att ge tillbaka till communityt.
Citera
2016-06-15, 15:32
Medlem
Finans.killens avatar
Jag hade levt fattigare om jag hade kunnat.

Hade flyttat till djupaste Norrland, i en liten by som är precis lagom stor för att ha hyfsat Internet (inte bästa men OK) och ett medborgarhus för kvällskurser.
Hade kunnat spara in massor med pengar, det är dyrt att jobba.
Man ska ha kostym, man ska äta ute för säljmöten (som är betalt av firma om jag går på vanlig kontorstid men som jag så klart får lägga ut själv i min egna deltidsfirma), kostymen ska kemtvättas, man ska se till så att bilen ser snygg ut, man ska lägga ut för bensin, osv. osv. Om man inte måste jobba så kan man spara in 3 tusen i månaden direkt.
Citera
2016-06-15, 15:37
Medlem
Celenos avatar
När jag snart är ekonomiskt oberoende kommer jag att leva på resande fot. Leva i billiga länder, campa och tälta mycket i de dyrare.

Hade jag varit snuskigt rik hade jag köpt mig en husbil och kört runt med. Nu får det duga med kollektivtrafik.
Citera
2016-06-15, 15:38
Medlem
Drumedarens avatar
Hade stoppat ansiktet i en gigantisk hög med Kokain. Sen hade jag köpt vapen och börjat skjuta på ungdomar och tanter. Hade gjort allt i min makt för att bli en regelrätt gangster.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in