• 1
  • 2
2016-06-15, 11:31
Medlem
George Wittigs avatar
I förra veckan blev min sjuårige son oprovocerat sparkad i skrevet på fritids efter skolan. Det finns vuxna vittnen (fritidspedagoger och en förälder) till det hela.

Det som hände var att klassens "stökiga barn" gick fram till min son och sa till honom att flytta sig (han stod vid sin klädhängare och höll på att ta på sig). Det fanns gott om plats så min son sa "gå runt". Då sparkade den adra ugnen honom hårt i skrevet. Fritidspedagogerna hann inte stoppa det hela, det tog bara 5 sekunder för det hela att spåra ur. Vi har naturligtvis diskuterat det inträffade med pedagoger och ungens föräldrar.

Jag funderar på att polisanmäla ungen. Kan det leda till någonting? Jag vet att han inte är straffmyndig, men i mitt tycke är det inträffade ett solklart fall av misshandel. Hade det varit två 20-åringar på stan är det ingen tvekan. Tycker det kunde vara värt det som markering. Finns det nån chans att ungens föräldrar kan få betala sveda/värk till grabben (han har fått vara hemma i tre dagar nu pga svullen pung) och eventuellt förlorad arbetsinkomst till mig?
Citera
2016-06-15, 11:48
Medlem
Jag tycker du ska anmäla händelsen, sedan får polisen avgöra om det är fritidsverksamheten eller ungen som är motpart. Det kommer nog inte att leda till någonting med en anmälan, men händer det flera gånger så finns det dokumenterat var problemet ligger så verksamheten inte kan skylla ifrån sig.

Alla skolbarn är försäkrade genom kommunens försorg så specificera (med polisanmälan som grund förstås) exakt vilka utlägg och inkomstbortfall du haft och vilka problem barnet har så kan du åtminstone försöka, du kommer aldrig att få något från gm's föräldrar.
Citera
2016-06-15, 11:48
Medlem
OldFashioneds avatar
Barn är barn och gör som barn gör. Ibland bråkar de, ibland blir de sjuka, ibland ramlar de och slår sig. Du har pratat med föräldrarna, de pratar med sitt barn. Släpp det.
Citera
2016-06-15, 11:52
Medlem
UngeHerrProms avatar
Du kan ju begära ersättning för dagarna du har varit hemma och sen kan du ta ungen till läkaren så har du bevis, men är det värt det? när jag var 7 blev jag sparkad i skrevet, den som gjorde det är min bästa vän idag. varför straffa föräldrarna för något som alla barn gör
Citera
2016-06-15, 11:57
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Barn är barn och gör som barn gör. Ibland bråkar de, ibland blir de sjuka, ibland ramlar de och slår sig. Du har pratat med föräldrarna, de pratar med sitt barn. Släpp det.

Hade det bara varit ett bråk så hade jag släppt det. Nu var det ett oprovocerat påhopp. Inte första gången den här ungen gör det mot min son eller andra barn (han har gissningsvis obehandlad ADHD, jag ser likheterna med mitt brorson innan han fick hjälp). Tycker det kunde vara dags med en ordentlig markering så att föräldrarna faktiskt tar tag i det här.
Citera
2016-06-15, 11:57
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Jag funderar på att polisanmäla ungen.
Anmäla kan du förstås alltid göra, men om du pratat med både pedagoger och föräldrarna och det fortfarande bara är barnet du känner ska anmälas så lär det inte hända mycket.

Men jag tycker du ska anmäla för att du känner att detta är allvarligt och bör tas på allvar, men förmodligen bör du ta med personal på fritids - ansvarig och de som var i tjänst, samt göra en orosanmälan för sjuåringen till socialtjänsten om du vill att det ska hända något.

Det som definitivt lär hända är att du kommer att uppfattas som en jobbig jävel som inte förstår att barn är barn och pojkar är pojkar.

http://www.vardgivarguiden.se/Patien...barn-far-illa/

Du kan också börja träna din son i muay thai, MMA och krav maga så att han om något år kan spöa upp "stökiga barn" vid behov.
Citera
2016-06-15, 12:03
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon

Anmäla kan du förstås alltid göra, men om du pratat med både pedagoger och föräldrarna och det fortfarande bara är barnet du känner ska anmälas så lär det inte hända mycket.

Men jag tycker du ska anmäla för att du känner att detta är allvarligt och bör tas på allvar, men förmodligen bör du ta med personal på fritids - ansvarig och de som var i tjänst, samt göra en orosanmälan för sjuåringen till socialtjänsten om du vill att det ska hända något.

Det som definitivt lär hända är att du kommer att uppfattas som en jobbig jävel som inte förstår att barn är barn och pojkar är pojkar.

http://www.vardgivarguiden.se/Patien...barn-far-illa/

Du kan också börja träna din son i muay thai, MMA och krav maga så att han om något år kan spöa upp "stökiga barn" vid behov.

Jobbig har jag inga problem med att vara (är skyddsombud på jobbet...). Kampsportsbiten är redan påbörjad, han tränar taekwondo och BJJ.

Just för att det inte var första gången det hände med den är ungen ska jag nog ta tag i det. Tycker inte om att ungen har för vana att hoppa på andra barn oprovocerat (en annan unge klappade han till i bakhuvet med en gren). Dags för en ordentlig markering, om inte annat för att visa föräldrarna att det kan bli trubbel om man inte tar tag i den grabbens uppfostran (eller tar honom till BUP och får en diagnos som som kan jobba med). Dom är väl som folk är mest - man gör inget åt problem förrän det börjar bli jobbigt, och att ha ett samtal då och då ifrån skolan är ju inte speciellt jobbigt.
Senast redigerad av George Wittig 2016-06-15 kl. 12:05.
Citera
2016-06-15, 12:22
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Jobbig har jag inga problem med att vara (är skyddsombud på jobbet...). Kampsportsbiten är redan påbörjad, han tränar taekwondo och BJJ.

Just för att det inte var första gången det hände med den är ungen ska jag nog ta tag i det. Tycker inte om att ungen har för vana att hoppa på andra barn oprovocerat (en annan unge klappade han till i bakhuvet med en gren). Dags för en ordentlig markering, om inte annat för att visa föräldrarna att det kan bli trubbel om man inte tar tag i den grabbens uppfostran (eller tar honom till BUP och får en diagnos som som kan jobba med). Dom är väl som folk är mest - man gör inget åt problem förrän det börjar bli jobbigt, och att ha ett samtal då och då ifrån skolan är ju inte speciellt jobbigt.

Du kan utan vidare anmäla det hela som ett missförhållande i skolverksamheten (förskolan). Även om det blir "jobbigt läge" för dig gentemot skolpersonalen (som väl, i någon mening är oskyldiga) så kommer det att medföra åtgärder, om så bara ökad vaksamhet.

En polisanmälan leder i sig ingenstans (av uppenbara skäl, brottsutredning ligger långt borta), men lägger du upp saken rätt kan det resultera i en orosanmälan gentemot vårdnadshavare och skola. Det som inträffat är litet värre än ett vanligt bråk mellan två sjuåringar. Därför, ta upp saken, rakt, ärligt och med allas bästa intresse som ledstjärna.

Det viktiga för dig är ju att ordna en så bra situation som möjligt för din son. Att lära upp denne till ett värre hår av hin än "den stökige" är dock inte fruktbart.
Citera
2016-06-15, 13:15
Bannlyst
TL;DR:
Alltså, se det från ditt barns perspektiv ditt äckliga egoistiska svin. Utgå från din son, gör det som känns bäst för honom om det så är att spöa skiten ur GM bildligt talat på ett lagligt sätt som inte är ett brott.

Vill ditt barn gå över med blommor till GM så gör det, men det är nog inte det som är det bästa här och din son vill nog självfallet inte det. Men du förstår vad jag menar va. Du får ju agera utifrån ditt barns bästa. Fyfan vad arg man blir på dåliga föräldrar, fy TS.
/TL;DR

Måste varit någon som sparkat din far i nötterna så att generna gick sönder innan du blev till, sämre förälder får man leta efter.

Du ska ta och nyttja alla samhälliga medel som finns och sedan så går ni vidare med era liv. Änmäl till polis, socialen mm och sedan så skärper du dig som förläder i fortsättningen. För varje spark i pungen ett barn får så får vi mer individer som dig och och GM. Det är inte okej. Därför ska du polisanmäla, anmäla till socialen och så vidare.

Inte fan daltar man med barn som beter sig antisocialt. Härnäst väntar våldtäkter, rån och knark och det skatar även GM. Visa var skåpet ska stå så att även GM får en chans här i livet, var inte ett sådant jävla äckligt egoistiskt svin.

Och du, se till att ungen moppsar upp sig lite. Man sparkar inte någon med pondus i nötterna, de är de svaga som får stryk och det visar forskningen. Skydda din unge (på ett sätt som han mår bra av) för fan, du har ett ansvar din jävla misslyckade förälder! När man läser din trådstart så kan man tro att du studerat genuspedagogik. Kom in i verkligheten för fan. Psykopater är lika mycket psykopater när de är barn.

Hur svårt ska det vara att fatta att man anmäler en sådan här händelse till samhället? Du är skyldig din son det åtminstone, som sitter hemma med svullen pung. Vad är det för jävla bögeri du håller på med, skäms TS, skäms!

Passa på att anmäla dig själv till socialen som misslyckad förälder också.

Prata med ditt barn, ge honom upprättelse. Tala om för honom att nu polisanmäler vi det här för det är inte okej. Skydda ditt barns självförtroende.

Man blir så arg på dåliga föräldrar som TS.

VAd talar du om för din dotter om hon blir våldtagen då? Det vågar jag inte ens tänka på.

Sådana som dig bör kastreras, på så sätt kanske det är bra att din son kanske inte kan fortplanta sig längre och sprida dina äckliga jävla gener.
Senast redigerad av SugMinRov 2016-06-15 kl. 13:17.
Citera
2016-06-15, 13:17
Medlem
Citat:
I förra veckan blev min sjuårige son oprovocerat sparkad i skrevet på fritids efter skolan. Det finns vuxna vittnen (fritidspedagoger och en förälder) till det hela.

Det som hände var att klassens "stökiga barn" gick fram till min son och sa till honom att flytta sig (han stod vid sin klädhängare och höll på att ta på sig). Det fanns gott om plats så min son sa "gå runt". Då sparkade den adra ugnen honom hårt i skrevet. Fritidspedagogerna hann inte stoppa det hela, det tog bara 5 sekunder för det hela att spåra ur. Vi har naturligtvis diskuterat det inträffade med pedagoger och ungens föräldrar.

Jag funderar på att polisanmäla ungen. Kan det leda till någonting? Jag vet att han inte är straffmyndig, men i mitt tycke är det inträffade ett solklart fall av misshandel. Hade det varit två 20-åringar på stan är det ingen tvekan. Tycker det kunde vara värt det som markering. Finns det nån chans att ungens föräldrar kan få betala sveda/värk till grabben (han har fått vara hemma i tre dagar nu pga svullen pung) och eventuellt förlorad arbetsinkomst till mig?

Herregud, kan INGEN prata med varandra längre utan ska springa till farbror polisen så fort det blir problem. Det är ditt ansvar som förälder att lösa situationen, inte polisens.
Citera
2016-06-15, 13:17
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:

Dagens föräldrar alltså... Barn slåss opovocerat. Det är sånt de gör. Fritidspedagogerna vet om det. De kommer att jobba med det. Ungens föräldrar vet om det, de kommer att prata med honom. Det räcker nu.

Att du ens jämför två 20 åringar med två 7 åringar, det är bara sjukt. Du verkar inte ha nån direkt koll på verkligheten..

Din unge klarar sig. Släpp det bara. Ska du va så överbeskyddande att du anmäler en sådan grej kommer dim grabb att bli en bortskämd, osäker liten kärring.
Citera
2016-06-15, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Dagens föräldrar alltså... Barn slåss opovocerat. Det är sånt de gör. Fritidspedagogerna vet om det. De kommer att jobba med det. Ungens föräldrar vet om det, de kommer att prata med honom. Det räcker nu.

Att du ens jämför två 20 åringar med två 7 åringar, det är bara sjukt. Du verkar inte ha nån direkt koll på verkligheten..

Din unge klarar sig. Släpp det bara. Ska du va så överbeskyddande att du anmäler en sådan grej kommer dim grabb att bli en bortskämd, osäker liten kärring.

Jag kan hålla med om att TS är helt jävla dum i huvudet och inte borde ha barn. Men du verkar inte heller ha barn själv för du vet inte vad du snackar om. Fortsätter TS så här så kommer han få en meth-missbrukande transa till son som glatt tar salamikorven i grytgången varje gång han råkar ut för en orätt.

Det du skriver är exceptionellt dumt i särklass. Förmodligen är du själv en sån som tar salamin i daimkanalen med glädje medan pojkvänen som identiferar sig som din 4-årige son tittar på.

Så här är det: en polisanmälan utesluter inte övriga lösningar. En kombination ger bästa resultat. Med en polisanmälan kanske den GM-ungjäveln håller sig borta från TS unge. En amälan kanske förändrar hela GMs liv som kanske inte förstått hur allvarligt beteendet var.

Med det sagt så måste TS också uppfostra sin jävla unge, utöver en amälan. TS verkar väldigt förvirrad och dum i skallen (precis som du) och är antagligen transa själv. Rätt uppfostran i det här läget är vitalt och TS har inte visat minsta tanke på hur allt det här ska forskrida från barnens perspektiv. Saknar man barnperspektiv så ska man inte ha barn.
Senast redigerad av SugMinRov 2016-06-15 kl. 13:28.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in