• 1
  • 2
2016-06-15, 08:44
Medlem
I Sörmlandsidyllen Flen har tydligen en grov misshandel skett:

Citat:
Polisen grep vid 17-tiden på tisdagen en 17-årig kille, misstänkt för grov misshandel.

Vem är "ynglingen"?

http://ekuriren.se/nyheter/flen/1.41...shandel-i-flen
Citera
2016-06-15, 08:46
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Polis tillkallades till Busstationen i Flen med anledning av bråk. Två unga killar, 17 och 18 år, har bråkat med varandra och uppgifter om att ngn form av tillhyggen har använts finns. Målsäganden, 18 åringen, ådrog sig skador i huvudet och fick följa med ambulans till Kullbergska sjukhuset. Den misstänkte 17 åringen greps och fördes till polisstationen i Katrinteholm där han anhölls av åklagare efter förhör.
https://polisen.se/Skane/Aktuellt/Ha...el-grov-Flen1/
Citera
2016-06-15, 11:40
Medlem
Illustrations avatar
Det handlar väl antagligen om att det är två fulla polare som blev oeniga om att inte kompisen fick logga in på hans snapchat för att hans surf var slut, då blev han arg och drog kniv. Jävla pack.
Senast redigerad av Illustration 2016-06-15 kl. 11:43.
Citera
2016-06-15, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illustration
Det handlar väl antagligen om att det är två fulla polare som blev oeniga om att inte kompisen fick logga in på hans snapchat för att hans surf var slut, då blev han arg och drog kniv. Jävla pack.
Ja det är väl en möjlighet. Det kan också vara asylanter som inte lyckats bli helt integrerade. Var och en av dem av olika trosuppfattningar, kanske?

Flen har ett stort flyktingmottagande.
Citera
2016-06-15, 12:00
Medlem
Illustrations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja det är väl en möjlighet. Det kan också vara asylanter som inte lyckats bli helt integrerade. Var och en av dem av olika trosuppfattningar, kanske?

Absolut kan det röra sig om det med, ta Salsta som ett exempel, bara en massa asylanter som inte lyckats bli helt integrerade.
Citera
2016-06-15, 12:05
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:

Är det två (utomeuropeiska) asylsökande kan konflikten lika gärna handla om vilket europeiskt fotbollslag de håller på, eller att någons mamma någonting...

Även om det skulle finnas en vilja till att integrera sig är märkligt att förvänta sig att asylsökande är integrerade (om du inte har en nysvensk definition av "asylsökande").
Citera
2016-06-15, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Är det två (utomeuropeiska) asylsökande kan konflikten lika gärna handla om vilket europeiskt fotbollslag de håller på, eller att någons mamma någonting...

Även om det skulle finnas en vilja till att integrera sig är märkligt att förvänta sig att asylsökande är integrerade (om du inte har en nysvensk definition av "asylsökande").
Ja, jag tänkte väl att de inte direkt var nyanlända, eftersom asylanter ofta blir boende länge i boendena. Jag kan naturligtvis ha fel.

EDIT: Jag har en liten fallenhet för misstänksamhet mot muslimer, just nu med tanke på Paris igår och Florida i lördags . . . konstigt nog. Det kan ju också vara helt feltänkt av mig .
Senast redigerad av NurseRatched 2016-06-15 kl. 12:12.
Citera
2016-06-15, 12:28
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ja, jag tänkte väl att de inte direkt var nyanlända, eftersom asylanter ofta blir boende länge i boendena. Jag kan naturligtvis ha fel.

EDIT: Jag har en liten fallenhet för misstänksamhet mot muslimer, just nu med tanke på Paris igår och Florida i lördags . . . konstigt nog. Det kan ju också vara helt feltänkt av mig .
Det kan röra sig asylsökande. Dels vill jag påstå att det är mer sannolikt att de hannar i en konflikt likt denna och de kan finnas viss språkförbistring mellan dem och polis. Rubriceringen är även grov misshandel.

Paris och Florida verkar vara helt ointressanta här (schizofren respektive islamisminspirerad).
Citera
2016-06-15, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Det kan röra sig asylsökande. Dels vill jag påstå att det är mer sannolikt att de hannar i en konflikt likt denna och de kan finnas viss språkförbistring mellan dem och polis. Rubriceringen är även grov misshandel.

Paris och Florida verkar vara helt ointressanta här (schizofren respektive islamisminspirerad).
Nja jag tror inte det är en slump att det sker sådana dåd, just nu. Det är ramadan . . .

Men visst, händelsen i Flen har oklara kopplingar med Florida, det håller jag med om .
Citera
2016-06-15, 20:12
Medlem
Denna gången var det två personer med invandrarbakgrund som vart utplockade av polisen på salstagatan.

Något som är sjukt är att folk tror att så fort det händer nått så är det invandrare och muslimer som är GM. Många av sakerna som sker i samhället och i Flen beror på att det är svenskar som är i farten. Sjuk samhällsinsikt folk kan ha!
Citera
2016-06-16, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koek
Denna gången var det två personer med invandrarbakgrund som vart utplockade av polisen på salstagatan.

Något som är sjukt är att folk tror att så fort det händer nått så är det invandrare och muslimer som är GM. Många av sakerna som sker i samhället och i Flen beror på att det är svenskar som är i farten. Sjuk samhällsinsikt folk kan ha!
Å andra sidan är utrikes födda eller personer med utrikes födda föräldrar, överrepresenterade i brottsstatistiken. Så det är inte konstigt om man misstänker utlänningar eller muslimer för brott. Speciellt inte nu under ramadan.
Citera
2016-06-16, 17:42
Medlem
Citat:
Å andra sidan är utrikes födda eller personer med utrikes födda föräldrar, överrepresenterade i brottsstatistiken. Så det är inte konstigt om man misstänker utlänningar eller muslimer för brott. Speciellt inte nu under ramadan.

Varför skulle ramadan ha någon som helst betydelse i detta fall?
Och var finns statistiken att de med invandrarbakgrund är överrepresenterade? Säg inte SD:s hemsida för då skrattar jag.
Jag har själv jobbat på flera anstalter runt om i landet. Både på de öppna och de slutna. Kan med handen på hjärtat säga att svenskar är överrepresenterade med undantag för de anstalter som är sk utvisningsanstalter.
Typiskt byhålementalitet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in