• 1
  • 2
2016-06-14, 21:49
Medlem
Anusiktets avatar
Är det en skröna eller kan det stämma?

Vilka är dom förmögna brottsoffren om det stämmer-det rör sig trots allt om > 100 000 kr /år (2000x52veckor)?

Mina tankar och sympati går, liksom Dan Eliassons, till dom stackars förövarna-vilka är dom?
Citat:
Barn från sjätte och sjunde klass dras in i brott genom att äldre ungdomar först skrämmer dem eller slår sönder deras skolläsplatta, cykel eller annat. Och när barnen berättar för vuxna kommer förövaren och begär skyddspengar, för att barnet har skvallrat eller golat. Det kan vara 1 000–2 000 kronor i veckan i värsta fall.

http://www.sydsvenskan.se/2016-06-15...ran-kriminella
Citera
2016-06-14, 21:54
Medlem
Readyfreddies avatar
"Vi vill understryka att vi inte är ekonomiskt eller socialt svaga familjer och att detta inte är sammankopplat med integrationsproblem."

Nähä. Fast när dom säger så fattar man ju att det förstås är just invandrarrelaterat.
Citera
2016-06-14, 21:54
Medlem
systemkollapss avatar
Golat Är det dom stackars ensamkommande barnen som kör med utpressning.

När min grundskola blev mer invandrartät när jag gick i mellanstadiet blev lärarna tvungna att låsa dörren vid lunch och raster för att stölder blev ett märkbart problem. Mobiler, märkeskläder, pengar och skor.
Senast redigerad av systemkollaps 2016-06-14 kl. 21:57.
Citera
2016-06-14, 21:57
Medlem
BernardLoutres avatar
Är det såna där de kallade för busfrön?
Citera
2016-06-14, 21:59
Medlem
att elever delade ut böter till andra elever fanns redan i 80-talets Sverige när jag gick i skolan.

Då var den svartaste invandraren på skolan från Vitryssland.
Citera
2016-06-14, 21:59
Medlem
Drinkycrows avatar
Vem fan kan ens betala så mycket i sjätte klass? Ganska stora summor pengar för en tolvåring. Frågan är om de kan få någon att betala så mycket? Man måste ju antingen vara kriminell eller sjukt bortskämd om man kan få fram de summorna vid 12års ålder.

Hoppas de får storstryk av någons storebror eller till och med farsa. Polisen lär väl inte kunna göra alltför mycket om de inte är straffmyndiga.
Citera
2016-06-14, 22:00
Medlem
Jackschnuss avatar
Man går givetvis inte i skolan i 52 veckor... Så TS beräkning kan inte stämma
Citera
2016-06-14, 22:02
Medlem
Summan får mig att tro det är en skröna. Det är helt enkelt inte möjligt att elever i 6:e klass lyckas skrapa ihop 2000 kr/veckan. Det skulle möjligen kunna vara alla eleverna tillsammans då.

Däremot tillvägagångasättet är en traditionell maffiametod så jag skulle inte alls bli förvånad om det förekommer. Det är en klassiker att i områden där kriminella tagit över och håller polisen borta att butiker och annan företagarverksamhet betalar för skydd till de kriminella för att slippa bli rånade av i stort sett samma personer.
Citera
2016-06-14, 22:20
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
att elever delade ut böter till andra elever fanns redan i 80-talets Sverige när jag gick i skolan.

Var det lokalt till din skola? Det fanns definitivt inte på någon av de två skolor jag gick på under grundskolan. De låg en bit utanför Stockholm.
(Däremot så kom det förstås flyktingar från Iran/Irak-kriget som pågick 1980 till 1988, även om det inte var så många som nu förstås.)
Citera
2016-06-14, 22:20
Medlem
Vi har nu alltså nått en punkt där man i tidningsartiklar rakt ut påpekar att ett brott som begåtts inte är "integrationsrelaterat"

Vad är nästa steg? "Vi vill påpeka att även om mannen var invandrare så är det här inte relaterat till invandring"?
Citera
2016-06-14, 22:24
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Vi har nu alltså nått en punkt där man i tidningsartiklar rakt ut påpekar att ett brott som begåtts inte är "integrationsrelaterat"

Vad är nästa steg? "Vi vill påpeka att även om mannen var invandrare så är det här inte relaterat till invandring"?

Det var en debattartikel skriven av föräldrar från några av de drabbade barnens familjer.
Citera
2016-06-14, 22:30
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian

Vad fint. Men nu, över 30 år senare, så har de svenska skolbarnen enorma problem med våldsamma muslimska och/eller afrikanska barn som dessutom ofta är i majoritet.

Fundera klart över dina enskilda trauman från 1980-talet och börja sedan se dagens verklighet för eleverna 2016.

Om du överhuvudtaget är intresserad av svenska barns välmående i nutid.
Senast redigerad av tramsebyxan 2016-06-14 kl. 22:33.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in