2016-06-15, 11:48
Medlem
autismus-maximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valhiri040
Jag har en mutual friend som känner mackan
Då kanske du kan tala om vilken markus du tror det är.
Senast redigerad av autismus-maximus 2016-06-15 kl. 11:49. Anledning: hade råkat skriva dit ett r som inte hörde hemma där
Citera
2016-06-15, 12:35
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:

"Jag har en gemensam vän som..."

Bra svenska...

Berätta i stället vad du vet...
Citera
2016-06-15, 13:39
Medlem
Citat:
Den frisläppte 15-åringen kallas för mackan, så han heter nog Markus

Illa att ungdjäveln är utsläppt redan.
Citera
2016-06-15, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klippadintung
Vilket gör att man inte behöver allmänhetens hjälp med att hitta honom, helt riktigt.

Men allmänheten kanske vill ha hjälp med att veta om det går en galning ute i byn, som sparkar folk i huvudet? Fast allmänhetens rätt att får veta hur denne galning ser ut kanske är för känsligt att bemöta...
Det kan man tycka men det är ju inte så det går till. Att skylla det på att han är invandrare är bara korkat.
Citera
2016-06-15, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Illa att ungdjäveln är utsläppt redan.
Nej, det är så det ska vara. Att han sparkat en person i huvudet innebär inte att det finns så stor risk att han kommer attackera andra att man måste häkta honom. Häkte används inte för att straffa folk.
Citera
2016-06-15, 17:35
Medlem
klippadintungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salladsturken
Att skylla det på att han är invandrare är bara korkat.

Jag instämmer verkligen, och jag beskyller heller inte någon invandrare för att vara invandrare. Det är ju en helt befängd tanke. Jag känner ett flertal och gillar de personerna väldigt mycket!

Men att ge allmänheten signalement (utseende på kropp och kläder) kan vara rimligt efter så grovt brott som att sparka en annan person i huvudet, så att andra kan ta försiktighetsåtgärder innan eventuell rättsprocess är avslutad. Speciellt i mindre samhällen. Är det helt puckat? Ja kanske, men jag tycker inte det.
Citera
2016-06-15, 18:13
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Även om detta skulle råka vara en etnisk svensk som gjort detta så har han säkerligen lärt sig detta av en inhyst asylkonsult och skall därmed icke klandras för brottet - det är samhällets fel...

Vad är det som förresten säger att telningen är etnisk svensk enkom för att han ev. heter Markus (Mackan) - finns mången andra generationens blattar som bär svenskklingande namn.

Brottet är självklart förkastligt oavsett etnicitet - är han dock av invandrad art så skall han och hela familjen ögonaböj utvisas...
Citera
2016-06-15, 22:38
Medlem
RutledgeWoods avatar
Bilisten borde inte ha kränkt honom och förlöjligat honom inför bruschorna.
Hon är säkert rasist också.
Så här går det i det nya spännande Sverige när man tutar på någon som kastat sten på bilen.
Citera
2016-06-15, 22:51
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Vad har du hört om honom?
Citera
2016-06-15, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av autismus-maximus
>kastar saker (sten?) på kvinnans bil
>bråkar efteråt
>"15 år"
>inga signalement
nog för att det finns många svenska omogna 15 åringar som bråkar för underhållning, men detta luktar som en konsult från mellanöstern eller afrika!

Om du tycker om 4chan kan du väll stanna där?
Citera
2016-06-16, 10:40
Medlem
Beatriceaurores avatar
Kanske är karatesparkaren en helyllesvensk.
Men vårt samhälle håller på att ändras radikalt, det har redan ändrats. Femtonåringar är extremt mottagliga för vad andra femtonåringar gör, de härmar varandra i klädsel, förhållningssätt och närmast allt.
Mellanösternkillar är uppväxta med våld som en självklarhet. Flera källor, t ex den palestinsk-danska författaren Yahya Hassan vittnar om daglig aga -med en bräda från farsan.
- Och "Det var normalt där, alla gjorde så" som kurdiske Özz Nujen säger i "Stjärnorna på slottet": "Han slog mig, han slog mig varje dag tills jag blev arton" berättar han om sin far.

Zinat Pirzadeh från Iran har berättat att hennes mamma uppfostrade henne med slag från sina tofflor

Men det är sönerna som far mest illa av att från småbarnsåldern lära sig att den som är störst och slår hårdast vinner, våldets lag gäller. En marockansk far slog till slut ihjäl sin yngste son, beskrivet i den självbiografiska boken "Enkelt förflutet".
I den afghanska "Flyga drake" handlar pojkarnas lek inte om att ha vackrast drake, eller mest högtflygande drake utan om att med sin egen draklina skära av de andras linor så att deras drakar störtar och går sönder.
Arabiska ynglingar tycker att svenska pojkar är fjantiga mesar. Då gäller det för mesen att bli likadan, slåss, sparkas och kasta gatsten. Så fungerar det.

Skulle någon femtonåring under min uppväxt kastat sten och sen sparkat en kvinna i huvudet hade han ansetts psykiskt sjuk och hämtats in för vård.
Senast redigerad av Beatriceaurore 2016-06-16 kl. 10:58. Anledning: felstavning
Citera
2016-06-16, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netdog
En kicker från 80-talets kungsan i Svedala? Fan va ni på landet är bakom
Du menar utflyttad fjollträskare i 50-års åldern då😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto