Citat:
Ursprungligen postat av
tobes
Kan du inte ta och länka till detta beslut där det står att Flashback Forum inte får existera i sin nuvarande form, så att vi andra också kan få ta del av dessa nyheter?

Här är trådar som frågar att Flashback är olagligt i I Sverige. Är trådstarten helt fel och
förutsättningen fel?
Varför är Flashback olagligt i Sverige?
Flashback idioter funderar (FB) Varför är Flashback olagligt i Sverige?
Flashback Idioter undrar om Flashback är förbjudet i Sverige? ....
Är inte Flashback förbjudet att verka i Sverige, då ber jag verklige om ursäkt för det har stått på några hemsidor bland annat flashback.se. Det är förvisso möjligt att flashback.se ägnar sig åt vilseledning. Jag ber om ursäkt för det! Rätt ska vara Rätt!
Hörde att den som uppmanar någon att ta del av brott eller brottslig verksamhet uppviglar i juridisk mening. Om nu någon öppnar ett förbjudet forum så kan det tydligen tolkas som en handling som är brottslig och om denne öppnar för allmänheten öppnas också för allmänheten att verka i det förbjudna forumet. Vilket tydligen kan tolkas som uppvigling. Vad säger ni som vet allt?
-Kan ni utbilda mig i frågeställningen? Beklagar djupt om det är svårt att förstå!
Citat:
1.04. Uppvigling
Det är förbjudet att uppvigla eller att organisera brottslig verksamhet från forumet.
Är forumet förbjudet, så ...
Tack på Förhand! Och tack för all redan visad omtanke och klargörande klokskap