Citat:
Ursprungligen postat av
oldeuboi
Vad kan man göra med ett PS4 som kan nyttja 120-144Hz?
Nyttja och nyttja, det beror ju på hur man ser på saken. Det är ju egentligen väldigt få skärmar som egentligen är "riktiga" 120Hz skärmar. De flesta tar en 60hz input och kör post-processing på den (motion blur reduction o.s.v.) för att få bilden att se bättre ut. Det är ju dock förstås en smaksak om man tycker om det eller inte, personligen tycker jag att tv/filmtittande kan vara något bättre.
När det kommer till spelande kan det dock i värsta fall resultera i "ghosting", vilket är anledningen till att många (de flesta?) av dessa skärmar har ett 'gaming mode' som gör att dessa funktioner deaktiveras och att den kör på lägre hz.
Så, är ju som sagt smaksak vad man tycker om och om man är beredd att betala för det. Själv kan jag tycka att prisskillnaden i allmänhet är så pass låg att man kan slanta ut pengarna för att få en lite mer futureproof skärm samtidigt som man får (i mitt tycke) lite bättre filmupplevelse. Om man vill köra 3D-grejer är det ju också att föredra, men det är väl relativt få som kör på det