2016-06-11, 08:19
Medlem
Jag vet inte hur jag skall lägga upp detta mail. Men jag känner mig väldigt nere. Poängen med denna tråd, är framförallt få tips ifrån en eller flera vänliga personer. Men andra punkter så som skriva av sig, ropa på hjälp, ha någon att prata med via PM är bland de sakerna.

Jag skulle volontära sommaren. Alltså inget lön. Utan jag skulle däremot få boende och sovplats, så jag slipper pendla fram och tillbaka. I och med att jag är arbetssökande, så tog jag beslutet att skriva in mig på Arbetsförmedlingen. Jag har varit inskriven där förut. Men tänkte att jag skulle söka jobba självmant, utan att bli indragen på jobbgaranti. Kände som om att jag skulle skippa stress hos AF. Det en gnutta avancerat att förklara jus varför jag inte ville skriva in mig där.

Jag skulle direkt på ett möte nästa vecka, på Måndagen. Då tänkte jag att det vore lite onödigt att komma till den där volontärsarbetet (som jag sp hemskt gärna ville ha). Skickade ett mail om att jag har fptt förhinder, men vill gärna komma till de näst, nästa vecka. Jag tror att mitt miss vart att jag lade upp mitt text väldigt, väldigt fel.

Jag fick tillbaks ett mail, skillnad ifrån de andra tidigare mail ifrån de. Så skrev de "Tack och adjö", mail ungefär.

"Tack för vissat intresse. Det är upp till arbetsgivaren att bestämma när man skall anställa inte arbetaren. Vi har ingen möjlighet att anställa dig". Ett ungefärlig citat då.

Jag fick det brevet igår, och fortfarande mår jag urusel. Jag mår jättedåligt. Det var ett jobb där jag kunde lära mig massor. Men på grund av min snabba idiotiska beslut. Om att det skulle bli smidigare att skjuta upp arbetet, så man slipper pendla fram och tillbaka. Och på grund av min knasig mail, så blir det fel signaler. Jag kan i för sig skicka ett mail återigen. Men jag vet ingenting om det.

Jagvtror att de kommer ihåg mig och knappast att de kommer att ge mig någon som helst respons för arbete nästa sommar. Jag ville gärna ha detta jobb.

Det är massa saker som spelar in mitt mående, men detta är den stora, stora saker. Arbetslös och förlorat uppdrag.

Detta är min text av Rop På Hjälp. Om någon medmänniska, har tips och råd till mig. Vänligen, skriv till mig. Om du vill bara vill prata med mig. Skriv gärna också.

Jag behöver verkligen någon att prata med.

TACK PÅ FÖRHAND!
Citera
2016-06-11, 08:40
Medlem
sasos avatar
vad gick arbetet ut på?
Citera
2016-06-11, 08:59
Medlem
Ta några djupa andetag och slappna av. Inget blir bättre av att du tycker synd om dig själv utan att visa handlingskraft. Du säger att du gärna vill ha arbetet, men inga av dina handlingar visar det.

Eventuellt känner sig arbetsgivaren sviken av dig, och svarade bryskt tillbaka. Lyft nu upp luren och ring till dem. Förklara läget och hur gärna du vill ha jobbet.

Tror det löser sig.
Citera
2016-06-11, 09:23
Bannlyst
Mejla en gång till och säg att du ska klä dig i bombväst och dyka upp när dom minst anar det.
Citera
2016-06-11, 09:26
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrkamera
Mejla en gång till och säg att du ska klä dig i bombväst och dyka upp när dom minst anar det.

haha

ont: kolla gärna på denna sida
https://www.volontarresor.se/
finns många liknande sidor
googla "volontärarbete"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in