Citat:
Ursprungligen postat av
Stantorman
Helt sant. De massutvisningar som Anders Ygeman pratade om i vintras, han nämnde siffror på uppåt 80000 av de som kom 2015 som ej kommer att få PUT och därför behöva avvisas. Det är helt uppåt väggarna och helt orealistiskt. Det finns inga som helst tekniska, organisatoriska eller personella resurser i Sverige att genomföra detta. Det är bara tomt snack.
Åkessons utspel om utvisning av överåriga ensamkommande, som kan ha bott i Sverige i flera år, skaffat sig ett liv och ett socialt nätverk, avfärdar jag som populism. Det låter bra i teorin men är i praktiken ogenomförbart.
Däremot ska Sverige skyndsamt inrätta metoder för säker medicinsk åldersbedömning. Inrätta ett system med förtroendeläkare, typ Försäkringskassan, så ska ni se att det blir snabba resultat och verkstad.
Det Sverige bör och kan göra är att skyndsamt kapa alla ekonomiska incitament som finns för långvarigt passivt bidragsberoende. Endast så kan vi bli av med välfärdssnyltarna.
"Det finns inga som helst tekniska, organisatoriska eller personella resurser i Sverige att genomföra detta. Det är bara tomt snack"
NEJ! det är inte tomt snack, i dum -och snällsverige, representerad av typ Ygeman, är det omöjligt. De personella och organisatoriska resurserna går dock att ordna, om viljan finns. Förbannat bra av Jimmie att kräva detta!
"Åkessons utspel om utvisning av överåriga ensamkommande, som kan ha bott i Sverige i flera år, skaffat sig ett liv och ett socialt nätverk, avfärdar jag som populism. Det låter bra i teorin men är i praktiken ogenomförbart"
NEJ! Det är inte populism. Det är fullt logiskt och måste yttras. Vi skall inte godta att dessa as får stanna om de bevisas ha ljugit sig in i landet!
"Däremot ska Sverige skyndsamt inrätta metoder för säker medicinsk åldersbedömning. Inrätta ett system med förtroendeläkare, typ Försäkringskassan, så ska ni se att det blir snabba resultat och verkstad.
Det Sverige bör och kan göra är att skyndsamt kapa alla ekonomiska incitament som finns för långvarigt passivt bidragsberoende. Endast så kan vi bli av med välfärdssnyltarna"
Ja, det ovanstående håller jag fullständigt med om.