Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
För Sverigedemokrater är det kanske en teknikalitet att skita i vår lagstiftning, exempelvis förvaltningslagen. Enligt nämnda lag krävs det ganska mycket att en beviljad förmån, i detta fall uppehållstillstånd, får återkallas. Jag kan inte se att det finns lagstöd för att kalla in alla personer som under de senaste åren fått uppehållstillstånd enbart på grund av verklig eller påstådd underårighet till någon sorts röntgenundersökning. Mig veterligen finns det inte heller någon medicinsk metod som kan hur visa hur gammal en numera vuxen person var för några år sedan. Men kanske har Åkesson uppfunnit en radiologisk metod som kan visa en persons exakta ålder oavsett hur gammal vederbörande är? Annars förstår jag inte hur man skulle visa att en person som påstod sig vara 17 år några år sedan i själva verket var äldre. Efter 18-20 års åldern är det omöjligt att medicinskt bestämma en persons ålder.
Alla lagar kan ändras. Det finns en märklig tro att lagar och konventioner är av Gud skapade eller är naturlagar, så är det självklart inte. Lagar, de skriver vi människor och vi kan ändra dem. Förvaltningslagen är en av dessa lagar. Du hänger upp dig på teknikaliteter och för övrigt så skiter jag, SD och resten av forumet fullkomligt fan i dina "mig veterligen" och dina så kallade rättskunskaper och kunskaper i medicinska frågor. Finns det vilja så finns det möjligheter, hur fan tror du vi kom ur grottorna...