Citat:
Inte enligt ordboks-definitionerna.
Citat:
Varför skall jag nyttja en ordbok om jag redan vet vad ordet betyder?
Men du kan tydligen inte ordboks-betydelsen. Och det är ordboks-betydelsen som för min del är underlaget för kommunikation.
Vi kan ju inte anpassa debatten till varje enskild "volapük"-version som manifesterar sig.
Citat:
Jag är varken teist eller religiös
You could have fooled me.
Men kanske du i realiteten bara ÄR en halvfnoskig misogynist som har hoppat på islams manschauvinistiska bandwagon.
Citat:
Ha, bara för att en kvinna skulle ha några drag som jag värderar så gör det inte henne till en övermänniska.
Men det går tydligen bra för dig bra att göra män till övermänniskor med hänvisning till "drag du värderar".
Citat:
Intelligens hjälper inte en kvinna. Även en bodybuilder kvinna som tränat hela sitt liv skulle ha sämre förutsättningar än mig om jag t.ex hade valt att syssla med bodybuilding. Med din retorik så är 98% av världens kvinnor underlägsna
Säger min retorik att 98% av världens kvinnor är underlägsna demonstrerat genom svagare intellekt, mindre fysisk styrka eller hormonell lägre integration?
Hur kommer du fram till denna statistik?
Citat:
Jag är en vuxen man som är långt borta ifrån puberteten och jag drivs inte av primitiva hormonella styggelser som dessvärre kvinnor gör.
Din uppfattning om kvinnor pekar tyvärr på det motsatte.