2016-10-17, 23:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Hot och tvång är två skilda saker även om de ofta är sammankopplade men det förnekar inte det faktum att det just är två skilda saker.

Inte enligt ordboks-definitionerna.

Citat:
Varför skall jag nyttja en ordbok om jag redan vet vad ordet betyder?

Men du kan tydligen inte ordboks-betydelsen. Och det är ordboks-betydelsen som för min del är underlaget för kommunikation.

Vi kan ju inte anpassa debatten till varje enskild "volapük"-version som manifesterar sig.

Citat:
Jag är varken teist eller religiös

You could have fooled me.

Men kanske du i realiteten bara ÄR en halvfnoskig misogynist som har hoppat på islams manschauvinistiska bandwagon.

Citat:
Ha, bara för att en kvinna skulle ha några drag som jag värderar så gör det inte henne till en övermänniska.

Men det går tydligen bra för dig bra att göra män till övermänniskor med hänvisning till "drag du värderar".

Citat:
Intelligens hjälper inte en kvinna. Även en bodybuilder kvinna som tränat hela sitt liv skulle ha sämre förutsättningar än mig om jag t.ex hade valt att syssla med bodybuilding. Med din retorik så är 98% av världens kvinnor underlägsna

Säger min retorik att 98% av världens kvinnor är underlägsna demonstrerat genom svagare intellekt, mindre fysisk styrka eller hormonell lägre integration?

Hur kommer du fram till denna statistik?

Citat:
Jag är en vuxen man som är långt borta ifrån puberteten och jag drivs inte av primitiva hormonella styggelser som dessvärre kvinnor gör.

Din uppfattning om kvinnor pekar tyvärr på det motsatte.
Citera
2016-10-18, 00:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
1/ Frånsett dom som vill kunne välja kläder själv.

2/ Det är väl frihets-principen per se som i så fall prioriteras när individer opponerar sig mot det frihets-fobiska islam.

Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Nej, det är absolut inte så självklart som du försöker få det att låta..

Jo, visst är det så självklart som jag försöker få det låta. Flertalet individer ... naturligvis frånsett dom naturligt disponerade eller indoktrinerade slav-zombier i pådyvlande religion e.dyl. hjärntvättningssystem ... vill gärna ha möjligheten för personlig frihet och personliga val.

Det är bara stackare som du som har frihets-fobi ... och som behöver en imaginär sky-daddy och som har ett behov av pådyvlande safety-in-numbers-snuttefiltism.

Citat:
En del strävan som en elit av kvinnorna haft i väst är inga universella "prioriterade" värderingar. Detta är faktiskt en kritik mot feminismen.

Det är typisk för din intellektuella ohederlighet att du väljar den icke-reprentativa FIminism som exempel.

Citat:
Vad som exempelvis prioriteras av afrikanska kvinnor är heller inte något som skulle passa in i den liberala kontexten. Men genom att du värdesätter en elits värderingar till något som gäller universellt, så stryper du deras egna kriterier för vad som är frihet enligt dem själva.

Ojoj, kulturantropologi-"experten". Du vet inte att matriarki inte är ovanligt i Afrika?
Citera
2016-10-18, 06:45
Medlem
Bogomils avatar
Det egentliga problemet i islams syn på kvinnans position är inte att kvinnan " for her own good" skall skyddas mot konsekvenserna av sin egen "förföriskhet".

Problemet är koran-sanktioneringen av vad som i realiteten är våldtäkt, när den primitiva, självdisciplinslösa och egotrippande muslimska mannen blir helt till sig av att kunne se vissa delar av en kvinnas kropp och under devisen "now see what you made me do" betér sig som ett svin (för eventuella svinentusiaster beklagar jag denna för svin förolämpande jämförelse. Det är bara ett idiom).

Inget att undra på om en del muslimsla tjejer vill lämna denna våldtäks-sanktionerande religion.

*

PS det skall bli intressant att läsa dom koranefterrationaliseringer som jag förmodar kommer att följa.
Senast redigerad av Bogomil 2016-10-18 kl. 06:57.
Citera
2016-10-18, 07:32
Medlem
Fenixnewborns avatar
Citat:
Det egentliga problemet i islams syn på kvinnans position är inte att kvinnan " for her own good" skall skyddas mot konsekvenserna av sin egen "förföriskhet".

Problemet är koran-sanktioneringen av vad som i realiteten är våldtäkt, när den primitiva, självdisciplinslösa och egotrippande muslimska mannen blir helt till sig av att kunne se vissa delar av en kvinnas kropp och under devisen "now see what you made me do" betér sig som ett svin (för eventuella svinentusiaster beklagar jag denna för svin förolämpande jämförelse. Det är bara ett idiom).

Inget att undra på om en del muslimsla tjejer vill lämna denna våldtäks-sanktionerande religion.

*

PS det skall bli intressant att läsa dom koranefterrationaliseringer som jag förmodar kommer att följa.
Ditt inlägg kan användas som svar till taqiyyatomten IR5 varje gång h*n försöker bortförklara koranens (=muhammeds) kvinnosyn.

Lysande också med devisen "now see what you made me do"

Det är sannolikt så de svartmuskiga tänker när de gruppvåldtar svenska unga flickor .
Citera
2016-10-18, 07:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Problemet är koran-sanktioneringen av vad som i realiteten är våldtäkt, när den primitiva, självdisciplinslösa och egotrippande muslimska mannen blir helt till sig av att kunne se vissa delar av en kvinnas kropp och under devisen "now see what you made me do" betér sig som ett svin.

Citat:
Ursprungligen postat av Fenixnewborn

Äran för detta legendariska påpekande av den inkompetenta tyrannens försök på att slingre sig undan från sitt eget ansvar bör ges till Helan och Halvan filmerna.
Citera
2016-10-18, 13:34
Medlem
Citat:

Men du kan tydligen inte ordboks-betydelsen. Och det är ordboks-betydelsen som för min del är underlaget för kommunikation.

Vi kan ju inte anpassa debatten till varje enskild "volapük"-version som manifesterar sig.

Och hur lyder din ordboks-definiering? Saxat ifrån google - "Vad betyder tvång?
det att tvinga eller vara tvungen; det att något sker mot ens vilja, det att man inte tillåts bestämma själv
"

Det kanske är fel? Men det är åtminstone vad jag lärt mig om du har någon annan förklaring så är jag idel öra på att lyssna.

Citat:
You could have fooled me.

Men kanske du i realiteten bara ÄR en halvfnoskig misogynist som har hoppat på islams manschauvinistiska bandwagon.

Så om jag finner religion som något intressant och specifikt islam så är jag religiös? Intressant teori.

Jag hatar inte kvinnor och jag ser inte ner på kvinnor. Tvärtom jag avgudar dess skönhet och deras feminina lockelse. Men jag hymlar inte med att kvinnor tillhör botten av näringskedjan.

Citat:
Men det går tydligen bra för dig bra att göra män till övermänniskor med hänvisning till "drag du värderar".

Ja, jag är inte förgiftad av vänstertrams om jämställdhet. Män är överlägsna kvinnor, men det gör inte att jag tycker bättre om män. Tvärtom föraktar jag mer män än vad jag gör med kvinnor.

Citat:
Säger min retorik att 98% av världens kvinnor är underlägsna demonstrerat genom svagare intellekt, mindre fysisk styrka eller hormonell lägre integration?

Hur kommer du fram till denna statistik?

Dina egna ord. "Det finns t.ex. gott om kvinnor som är båda mera intelligenta än du, sannoliken några som är starkare än du och definitivt en del som är i bättre hormonell balans än din pubertala sexual-neurotiska manschauvinism.

Borde du så ... enligt dina egna särbehandlings-principer ... underkaste dig dessa kvinnor?
"

Dessa två % kan matcha sig med mig och resten är värdelösa enligt dig.

Citat:
Din uppfattning om kvinnor pekar tyvärr på det motsatte.

På vilket sätt?
Citera
2016-10-18, 14:10
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Och hur lyder din ordboks-definiering?

http://www.synonymer.se/?query=tv%E5ng

Synonymer till tvång:

HOT, tvingande, förtryck, våld, tyranni, terror; press, tryck, ok; nödtvång, nöd, krav, obligatorium

...

https://sv.wiktionary.org/wiki/tv%C3%A5ng

tvång:

det att någon förmår eller tvingar en person, OFTA med våld, att utföra handlingar den annars inte skulle gjort

(Min kommentar: Notera att det inte rör sig exlusivt om våld).

Kapitaliseringer är mina.

Citat:
Jag hatar inte kvinnor och jag ser inte ner på kvinnor. Tvärtom jag avgudar dess skönhet och deras feminina lockelse. Men jag hymlar inte med att kvinnor tillhör botten av näringskedjan.

Du ser inte ner på kvinnor ... MEN anser att dom tillhör botten av näringskedjan.

Citat:
Män är överlägsna kvinnor,

Du har ännu inte kommit med riktiga belägg.

Citat:
Dina egna ord. "Det finns t.ex. gott om kvinnor som är båda mera intelligenta än du, sannoliken några som är starkare än du och definitivt en del som är i bättre hormonell balans än din pubertala sexual-neurotiska manschauvinism.

Borde du så ... enligt dina egna särbehandlings-principer ... underkaste dig dessa kvinnor?"

Citat:
Dessa två % kan matcha sig med mig och resten är värdelösa enligt dig.

1/ Varför 2%?

2/ Min fråga var: Borde du underkaste dig kvinnor som är "bättra" än dig (oavsett procentsats)? Får jag ett svar?
Citera
2016-10-18, 14:26
Medlem
Citat:

*

Du skriver saker som era kyrkor trodde på en gång i tiden och applicerar det på Islam. Du förklarar aldrig graden av relevans i det verkliga livet.. Du tar företeelser från verkligheten och sätter dessa i en islamisk kontext, vilket är missvisande eftersom få praktiserar Islam. Du hindrar en givande diskussion för du vet att dina föreställningar är den verkliga terrorn mot mänskligheten.
Dessutom så vet du inte mycket om Islams syn på kvinnan..
Citera
2016-10-18, 14:30
Medlem
Citat:
http://www.synonymer.se/?query=tv%E5ng

Synonymer till tvång:

HOT, tvingande, förtryck, våld, tyranni, terror; press, tryck, ok; nödtvång, nöd, krav, obligatorium

...

https://sv.wiktionary.org/wiki/tv%C3%A5ng

tvång:

det att någon förmår eller tvingar en person, OFTA med våld, att utföra handlingar den annars inte skulle gjort

(Min kommentar: Notera att det inte rör sig exlusivt om våld).

Kapitaliseringer är mina.

Du ser inte ner på kvinnor ... MEN anser att dom tillhör botten av näringskedjan.

Du har ännu inte kommit med riktiga belägg.

1/ Varför 2%?

2/ Min fråga var: Borde du underkaste dig kvinnor som är "bättra" än dig (oavsett procentsats)? Får jag ett svar?

Du kallar det "underkastelse" medan detta inte står i våra källor.. Du hittar på! Ingenstans i Koranen står det att kvinnor ska underkasta sig männen.. Sedan anklagar du andra för efterkonstruktioner..
Citera
2016-10-18, 14:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

*

Citat:
Du skriver saker som era kyrkor trodde på en gång i tiden och applicerar det på Islam.

Vad jag skrivar har sitt underlag i moderna, västlig akademisk (filosofisk) rationalism.

Citat:
Du förklarar aldrig graden av relevans i det verkliga livet.. Du tar företeelser från verkligheten och sätter dessa i en islamisk kontext, vilket är missvisande eftersom få praktiserar Islam. Du hindrar en givande diskussion för du vet att dina föreställningar är den verkliga terrorn mot mänskligheten.
Dessutom så vet du inte mycket om Islams syn på kvinnan..

Jaja, igen tramset om islams metafysik vs. moderna västlig, akademisk metafysik ... som du aldrig ger dig in i en diskussion om, trots att jag har bumpat tråden "ateister, motbevisa islam" så den väntar på dig.
Citera
2016-10-18, 14:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du kallar det "underkastelse" medan detta inte står i våra källor.. Du hittar på! Ingenstans i Koranen står det att kvinnor ska underkasta sig männen.. Sedan anklagar du andra för efterkonstruktioner..

Jaså, du anser inte att tvångs-applicering är underkastelse.
Citera
2016-10-18, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenixnewborn
Ditt inlägg kan användas som svar till taqiyyatomten IR5 varje gång h*n försöker bortförklara koranens (=muhammeds) kvinnosyn.

Det är sannolikt så de svartmuskiga tänker när de gruppvåldtar svenska unga flickor .
Det finns inget intresse för att "våldta" svenska kvinnor.. Jag vet inte om ni fyller era egna komplex genom dessa upprepningar. Med tanke på att den svenska kvinnan inte längre ens intresserar den svenska mannen. I verkligheten så ser det annorlunda ut eftersom denna sk "jämlikhet" har fått många att söka fru på landet eller utomlands.

Vill också informera läsarna om att svenskarnas definition av "våldtäkt" behöver bara vara påståendet om att en svenska "känner" sig våldtagen. Fanns många exempel i USA när man ville döda husnegern genom sådana anklagelser. Faktiskt finns det idag få muslimer som är intresserade av att ha ett förhållande med västerländska kvinnor. Inte ens deras egna män är intresserade! För att bortförklara fenomenet så vill man att det ser ut som att muslimska kvinnor rymmer från Islam. Detta är en förvrängd bild som svenskar inte tror på i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in