2016-06-07, 20:37
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag behöver inte använda min röv för att räkna ut detta. Det har dessutom andra redan räknat ut så jag behöver inte ens använda skallen för att räkna ut detta.
men om nu dessa siffror och överrepresentation stämmer för alla typer av sexbrott så betyder det ju i reda siffror att ca hälften av dessa brott begås av svennar…så????? jag frågar igen…och vänligen använd nu din skalle istället för röven…varför ska man då inte låtsas om dessa brott?
hmm?

Naturligtvis ska man bry sig om alla brott men media borde vara mer nyanserad och lyfta fram fler bakomliggande faktorer än bara att det är gruppen män som begår brotten. Ungefär som det fanns någon universell manskultur som gör alla män till potentiella sexualbrottslingar. Man borde lyfta fram att även tjejer kallar varandra hora och inte bara killar. Man borde även lyfta fram vissa invandrade gruppers överrepresentation. Att klumpa ihop allt till gruppen män visar att man inte förstått begreppet minsta gemensamma nämnare. Då det handlar om gruppen brottslingar så är inte den minsta gemensam nämnaren bara det att de är män utan: ålder, kön, psykisk ohälsa, utbildning, värderingar, utanförskap och missbruk spelar ungefär lika stor roll.

Den fråga som feminister och media som värnar kvinnors rättigheter så här långt i den aktuella samhällskontexten borde ställa sig är denna: Att en stor del av flyktingströmmen är unga, män, med krigstrauman, med bristande utbildning där man kanske inte heller samtalat om könens lika värde i så stor utsträckning som i svensk skola...Där många hamnar i utanförskapsområden och i bostadsområdet springer på andra unga män med samma problematik som dessutom säljer substanser som ofta leder till missbruk...

Är detta ett potentiellt problem för kvinnor?

Men nej, istället klumpar man ihop gruppen män som att vi är likadana. För att bli tafsad på rumpan av ett fyllo i krogkön en fredagskväll eller att en gubbe glor på en eller att bli kallad hora. Det är samma sak som att bli omringad av 10 män och få ett finger uppkört i anus. Sedan inte sagt att alla män med flyktingbakgrund gör detta naturligtvis men det verkar finnas en skillnad i kvinnosyn mellan kulturella grupper som borde lyftas fram på ett djupare plan än kvinnor/män som minsta gemensamma nämnare.
Senast redigerad av Blundetto 2016-06-07 kl. 20:52.
Citera
2016-06-07, 20:38
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Hemmet är alltså en av de tryggaste platserna enligt denna studie. Och en kvinnas partner är en av de personer som är minst sannolik att utsätta henne för detta.

Alltså tvärtemot vad feministerna påstår.

Alla män slår. Du också.
Citera
2016-06-07, 20:40
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Naturligtvis ska man bry sig om alla brott men media borde vara mer nyanserad och lyfta fram fler bakomliggande faktorer än bara att det är gruppen män som begår brotten. Ungefär som det fanns någon universell manskultur som gör alla män till potentiella sexualbrottslingar. Man borde lyfta fram att även tjejer kallar varandra hora och inte bara killar. Man borde även lyfta fram vissa invandrade gruppers överrepresentation. Att klumpa ihop allt till gruppen män visar att man inte förstått begreppet minsta gemensamma nämnare. Då det handlar om gruppen brottslingar så är inte den minsta gemensam nämnaren bara det att de är män utan: ålder, kön, psykisk ohälsa, utbildning, värderingar, utanförskap och missbruk spelar ungefär lika stor roll.

Den fråga som feminister och media som värnar kvinnors rättigheter så här långt i den aktuella samhällskontexten borde ställa sig är denna: Att en stor del av flyktingströmmen är unga, män, med krigstrauman, med bristande utbildning där man kanske inte heller samtalat om könens lika värde i så stor utsträckning som i Sverige...Där många hamnar i utanförskapsområden och i bostadsområdet springer på andra unga män i samma problematik som dessutom säljer substanser som ofta leder till missbruk...

Är detta ett potentiellt problem för kvinnor?

Men nej, istället klumpar man ihop gruppen män.

Det är inte utan att Aftonbladet faktiskt känns lite som ROKS.
Citera
2016-06-07, 20:40
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Nu är masspsykotiska feminister på g igen, kanske den mest korkade missriktade kampanjen någonsin, detta kan inte vara sunt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22876518.ab
http://inteensam.story.aftonbladet.se/

Svenska män har i alla tider fått höra att vi är för blyga och tar inte för oss, och kvinnorna har attraheras av män från mer sydliga breddgrader för att de är bättre att ta för sig…..män skall inte behöva fråga om de får en kyss typ…..och nu denna kampanj….hur fn skall de ha det egentligen.
Det gnälls att vi är för blyga och det gnälls att vi rör i kvinnor.

Vad är budskapet med denna kampanj, fråga alltid först innan ni överhuvudtaget rör en kvinna, som egentligen tycker det är bara töntar som frågar först……eller?
Det är som att män skall veta om kvinnan är attraherad och det är ok att röra henne, jag är övertygad om att om en ful kille klappar en tjej på rumpan och kallat henne snygging tar hon det som trakasseri men om en snygg kille som hon attraheras av gör samma sak samma kväll är det bara upphetsande.

Vad för bild ger detta till våra svenska unga män i dag, vad är budskapet egentligen……. och om de verkligen ville göra nytta med en sådan kampanj borde den då inte vara på arabiska (eller vad det kallas), vi kan liksom konstatera att ca. 50% våldtäktsmän i fångenskap (vissa fängelser) har så dålig svenska att de inte kan följa med i behandlings programmen, det framgår inte hur många som kan men har svårt.

Jag reagerade stark på dem man som gick bakom en kvinna hem från krogen och såg kvinnan panikartade ansiktsuttryck fullt av panik och DÖDSÅNGEST.
Har feministerna skrämt upp unga kvinnor till den grad att de får dödsångest för att en man går bakom.
En gubbe som glor!!! ???? är det sexuella trackaserier??
Någon som kommenterar din kropp…. Normalt sett påtalar väl inte män om en kvinna är ful och är det en komplimang så….vad menar de egentligen.

Vars går gränsen på en komplimang och trakasseri?? kan någon förklara det för mig, för jag tolkar budskapet i kampanjen som att OM! Kvinnan anser sig trakasserad är hon det, med det budskapet har väl alla män och kvinnor trakasserats vid något tillfälle i livet, eller?

Vem riktar sig denna kampanj emot egentligen?, eller är det bara för att stirra upp kvinnorna än mer, för att försöka fånga upp än fler kvinnor till den masspsykotiska rörelse vi kallar feminism.

Jag tror rörelsen börjar få panik, tappa följare och de måste fånga upp nya och vad är då bättre än att skrämma upp dem än mer och därmed fånga upp dem i masspsykosen.

(Casen de skall ta upp antar jag kommer bestå av vita män, med det återstår att se.)

Testa svara på den frågan själv genom att svara vad som är okej att göra på din dotter/syster/mamma/partner?
Citera
2016-06-07, 20:43
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Alla män slår. Du också.

Vill du veta en sak till som slog mig? Adolf Hitler var MAN!
Citera
2016-06-07, 20:44
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Testa svara på den frågan själv genom att svara vad som är okej att göra på din dotter/syster/mamma/partner?

Får du nypa din eventuellt tillkommande käresta i rumpan utan skriftligt tillstånd?
Citera
2016-06-07, 20:45
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP

Slår du också din fru är ett klassiskt exempel på en strawman.
Citera
2016-06-07, 20:46
Medlem
Minipaxs avatar
Kvinnor har år efter år lobbat för att ta hit män från arabländer.
Dessa män sextrakasserar nu svenska kvinnor och AB försöker få det till att det är den vita mannen som är boven i dramat.

Vad är problemet? Det är ju förfan det här ni ville ha era dumstrutar.

Njut.
Citera
2016-06-07, 20:48
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP

Djävulen själv är en man.
Citera
2016-06-07, 20:48
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Kvinnor har år efter år lobbat för att ta hit män från arabländer.
Dessa män sextrakasserar nu svenska kvinnor och AB försöker få det till att det är den vita mannen som är boven i dramat.

Vad är problemet? Det är ju förfan det här ni ville ha era dumstrutar.

Njut.

Den bittra sanningen svider.
Citera
2016-06-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inavladarab
Varför fokuserar inte ni feminister på den folkgrupp som har den högsta våldtäktsbenägenheten istället för att fokusera på den som har den lägsta? Det ni gör är att likna vid att sila mygg och svälja kameler.

Därför att feminism rör sig kring genus/ kön och konflikterna och obalansen däremellan,
den är inte speciellt intresserad av nationalism eller etnicitet.
Citera
2016-06-07, 20:52
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Därför att feminism rör sig kring genus/ kön och konflikterna och obalansen däremellan,
den är inte speciellt intresserad av nationalism eller etnicitet.

Alla män våldtar inte, alla män slår inte osv. Långt ifrån. Den som vill verkligen minska det sexuella våldet måste först glöma och kasta bort sin ideologi. Ideologin gör att man inte ser klart. Man ser inte att det finns kulturella orsaker bakom det sexuella våldet.
I USA för man statistik om etnicitet av brottslingar, till skillnad mot Sverige. I New York kan man se att de vita står för 5,7% av alla våldtäkter och för 2,9% av alla mord, trots att de utgör 65% av befolkningen. Kan någon ge en rimlig förklaring varför det är så?
http://www.nyc.gov/html/nypd/downloads/pdf/analysis_and_planning/enforcement_report_year_end_2014.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in