Citat:
jag behöver inte använda min röv för att räkna ut detta. Det har dessutom andra redan räknat ut så jag behöver inte ens använda skallen för att räkna ut detta.
men om nu dessa siffror och överrepresentation stämmer för alla typer av sexbrott så betyder det ju i reda siffror att ca hälften av dessa brott begås av svennar…så????? jag frågar igen…och vänligen använd nu din skalle istället för röven…varför ska man då inte låtsas om dessa brott?
hmm?
men om nu dessa siffror och överrepresentation stämmer för alla typer av sexbrott så betyder det ju i reda siffror att ca hälften av dessa brott begås av svennar…så????? jag frågar igen…och vänligen använd nu din skalle istället för röven…varför ska man då inte låtsas om dessa brott?
hmm?
Naturligtvis ska man bry sig om alla brott men media borde vara mer nyanserad och lyfta fram fler bakomliggande faktorer än bara att det är gruppen män som begår brotten. Ungefär som det fanns någon universell manskultur som gör alla män till potentiella sexualbrottslingar. Man borde lyfta fram att även tjejer kallar varandra hora och inte bara killar. Man borde även lyfta fram vissa invandrade gruppers överrepresentation. Att klumpa ihop allt till gruppen män visar att man inte förstått begreppet minsta gemensamma nämnare. Då det handlar om gruppen brottslingar så är inte den minsta gemensam nämnaren bara det att de är män utan: ålder, kön, psykisk ohälsa, utbildning, värderingar, utanförskap och missbruk spelar ungefär lika stor roll.
Den fråga som feminister och media som värnar kvinnors rättigheter så här långt i den aktuella samhällskontexten borde ställa sig är denna: Att en stor del av flyktingströmmen är unga, män, med krigstrauman, med bristande utbildning där man kanske inte heller samtalat om könens lika värde i så stor utsträckning som i svensk skola...Där många hamnar i utanförskapsområden och i bostadsområdet springer på andra unga män med samma problematik som dessutom säljer substanser som ofta leder till missbruk...
Är detta ett potentiellt problem för kvinnor?
Men nej, istället klumpar man ihop gruppen män som att vi är likadana. För att bli tafsad på rumpan av ett fyllo i krogkön en fredagskväll eller att en gubbe glor på en eller att bli kallad hora. Det är samma sak som att bli omringad av 10 män och få ett finger uppkört i anus. Sedan inte sagt att alla män med flyktingbakgrund gör detta naturligtvis men det verkar finnas en skillnad i kvinnosyn mellan kulturella grupper som borde lyftas fram på ett djupare plan än kvinnor/män som minsta gemensamma nämnare.
Senast redigerad av Blundetto 2016-06-07 kl. 20:52.
Senast redigerad av Blundetto 2016-06-07 kl. 20:52.