2016-06-07, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hansen
Utmärkt kampanj. När kommer den dagliga artikelserien som behandlar svenska ungdomars skräckmöten med mångkulturen?

Varför skriver du inte den själv? Hade gärna läst!
Citera
2016-06-07, 19:30
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Känns mer syftet med den artikeln är att skapa någon slags gemenskap bland kvinnor, så de alla kan känna sig utnyttjade och dra tröst eller styrka från den vetskapen.

Faran ligger kanske lite i att man börjar urholka begreppet sextrakasserier. När man vidgat begreppet såpass att den värre formerna knappt skiljer sig från de mildare så hamnar man i en svår sits.
Citera
2016-06-07, 19:30
Medlem
Vintergrisens avatar
Jag noterar, efter lite grävande att Inizio/Schibsted använder s.k. självrekryterade paneler. Ni vet, sådana paneler som var helt obrukbara när Sentio och YouGov för ett tag sedan redovisade alldeles för höga opinionssiffror för SD. Hela undersökningen kan alltså kastats i papperskorgen, åtminstone om man får tro Aftonbladets kollegor på SVT, SR, DN, m.fl.

Något annat som lyser med sin frånvaro är väl själva undersökningen. Hur många tillfrågades, hur många svarade, hur var frågorna formulerade, hur tolkades svaren?
Citera
2016-06-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Lev som du lär.
När jag kritiserar feminism får jag ofta på pälsen för att just den typen feminism inte är blablabla, och jag kan inte generalisera om jag skall på ett seriöst sätt kritisera och tas på allvar, jag borde sätta mig in i vad jag kritiserar och kunna specificera mig mer, känner du igen det?
Men när det gäller män, då dras alla över en kam.

Nej…se det så här istället. När det gäller ämnet sexuella trakasserier/ sexbrott så dras alla över en kam, man säger att det nästan är enbart män som är förövare i dessa typer av brott.
( vilket är nästan sant, men inte helt, men sån pass övervikt att det är …."generellt" nästan sant, right?)

Detta påstående måste dock gå in i diverse hjärnor och cirkulera runt där och TOLKAS korrekt.
För vårt språk är inte tillräckligt precist för att uttrycka detta på annat sätt.
För det man säger är alltså inte att ALLA nu levande varelser som fjuttar runt med ett "utskott" mellan benen är sexbrottslingar. Alla är mycket väl medvetna om att de flesta med utskott ( burna eller vita dito) är ytterligt trevliga och snälla varelser. ok?

Seriöst Roy? är detta verkligen så svårt så att du som man måste gå i FB-taket varje gång artikelserier av denna typ dyker upp på din näthinna?
Citera
2016-06-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inavladarab
Det finns 500 000 muslimska män i Sverige. Det finns 4 miljoner vita män i Sverige.

Om 500 000 muslimska män begår hälften av alla våldtäkter kan du räkna ut med röven att muslimerna är grovt överrepresenterade i våldtäktsstatistiken.

Varför försvarar du muslimska mäns rätt att våldta vita flickor? Verkar som att du hatar kvinnor.
jag behöver inte använda min röv för att räkna ut detta. Det har dessutom andra redan räknat ut så jag behöver inte ens använda skallen för att räkna ut detta.
men om nu dessa siffror och överrepresentation stämmer för alla typer av sexbrott så betyder det ju i reda siffror att ca hälften av dessa brott begås av svennar…så????? jag frågar igen…och vänligen använd nu din skalle istället för röven…varför ska man då inte låtsas om dessa brott?
hmm?
Citera
2016-06-07, 19:47
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Det vore fel om kvinnor ska vara lika viktiga som män. Kvinnor har inte bidragit lika mycket till samhället. Så kvinnor får allt stå ut med att bli tafsade på det är inte så mycket man kan göra åt mäns biologi.
Det krävs två kön för vår överlevnad. Båda är viktiga på sitt sätt.
Kvinnans roll det första året går inte att överskatta.
Till och med Birgitta Ohlsson höll käften efter det.

Merapi, ska man slåss mot något, så ska man lägga det lilla krut man har där det gör mest nytta först.
Om en grupp begår brott 22 ggr mer än den andra, så betyder det inte att de första går fria. Men de som behöver punktmarkeras är den brottsbenägna inte sant?

Det kommer fortfarande begås brott i det här landet, men bäst effekt nås om insatserna riktas rätt.
Senast redigerad av Pansarvecket 2016-06-07 kl. 19:52.
Citera
2016-06-07, 19:52
Medlem
Utan att veta hur många dräggiga killar tjejerna möter känns det extremt svårt att relatera. Är det 10 kläm på rumpan varje gång de går ut eller var det på kryssningen för sju år sen?
Citera
2016-06-07, 19:59
Medlem
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/somaralnaher/article22959322.ab

Pinsamt...hon har garanterat varit med och vurmat för att vi ska ta in alla dessa människor som tafsar och beter sig illa mot svenska kvinnor.
Nu biter hon sig rejält i svansen!!
Det är...utan att kunna hänvisa till säkra källor minst 95% av männen som ger sig på kvinnor som inte är etniskt svenska. Säkert 99.9% oxå. Så innan hon...och alla hennes landsmän kom hit var det frid och fröjd.
Punkt!!
Citera
2016-06-07, 20:10
Medlem
PK-befriads avatar
Det här lär inte komma som någon nyhet men lägets allvar beror på våra impulsiva våldgästare från öknen, stäppen och djungeln. De hudfärgshandikappade.
Citera
2016-06-07, 20:10
Medlem
Celerons avatar
Får väl säga hej efter att ha varit tvungen att vara utan nätet i ett drygt år och därmed också fb. Men nu till saken.

Fast jag fullt och fast tror på jämställdhet mellan könen och även kvinnors rätt att slippa bli sextrakasserade så gör aftonbladets artikel mig enbart uppgiven. I stället för en mer sansad och verkligt öppen och bred diskussion, så tycker jag man gjort den snäv,vinklad och svartvit. Att ens titta på en kvinna verka enligt dem "platsa" i kategorin "sextrakasserier". Då har det gått för långt. Nästa som att man på detta sätt även "fått upp" siffrorna för hur många procent trakasserats.

Eller för den delen kommentera någons kropp i stil med "Vad fin du är". Är det att trakassera någon ?. När man med det visar att man verkligen inte föraktar den personen utan faktiskt högaktar den.

Inte heller går jag med på detta eviga tjatande om ALLA män som numera är närmast standard i sådana här "reportage". När det, enligt mig, ibland också finns andra kriterier som borde tas upp och diskuteras. Om t.e.x 80 procent av gärningsmännen som anmälts för sexuella trakasserier vid en musikfestival i Stockholm har samma etniska ursprung, så borde även denna detalj vara något att titta på som en del av helheten.

Avslutningsvis. Att man sedan ser att aftonbladet också har en chatt med någon från ROKS. Som i botten faktiskt är en militant, extrem-feministisk organisation Som därmed är milt sagt subjektiva i dessa frågor så blir detta "pricken över i:et" att känna den uppgivernhet som jag talasde om i början av mitt inlägg.

Så nej. Kampanjen , som egentligen har ett gott syfte, hjälper ganska mycket till att att "göda" en "schizofren" syn hos en del av unga, och andra som inte tänker till och inser att t.e.x "spana in" varandra, även över hela kroppen, är ett fullständigt naturligt beteende hos arten Homo Sapiens.
Senast redigerad av Celeron 2016-06-07 kl. 20:15.
Citera
2016-06-07, 20:32
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Nu är masspsykotiska feminister på g igen, kanske den mest korkade missriktade kampanjen någonsin, detta kan inte vara sunt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22876518.ab
http://inteensam.story.aftonbladet.se/

Svenska män har i alla tider fått höra att vi är för blyga och tar inte för oss, och kvinnorna har attraheras av män från mer sydliga breddgrader för att de är bättre att ta för sig…..män skall inte behöva fråga om de får en kyss typ…..och nu denna kampanj….hur fn skall de ha det egentligen.
Det gnälls att vi är för blyga och det gnälls att vi rör i kvinnor.

Vad är budskapet med denna kampanj, fråga alltid först innan ni överhuvudtaget rör en kvinna, som egentligen tycker det är bara töntar som frågar först……eller?
Det är som att män skall veta om kvinnan är attraherad och det är ok att röra henne, jag är övertygad om att om en ful kille klappar en tjej på rumpan och kallat henne snygging tar hon det som trakasseri men om en snygg kille som hon attraheras av gör samma sak samma kväll är det bara upphetsande.

Vad för bild ger detta till våra svenska unga män i dag, vad är budskapet egentligen……. och om de verkligen ville göra nytta med en sådan kampanj borde den då inte vara på arabiska (eller vad det kallas), vi kan liksom konstatera att ca. 50% våldtäktsmän i fångenskap (vissa fängelser) har så dålig svenska att de inte kan följa med i behandlings programmen, det framgår inte hur många som kan men har svårt.

Jag reagerade stark på dem man som gick bakom en kvinna hem från krogen och såg kvinnan panikartade ansiktsuttryck fullt av panik och DÖDSÅNGEST.
Har feministerna skrämt upp unga kvinnor till den grad att de får dödsångest för att en man går bakom.
En gubbe som glor!!! ???? är det sexuella trackaserier??
Någon som kommenterar din kropp…. Normalt sett påtalar väl inte män om en kvinna är ful och är det en komplimang så….vad menar de egentligen.

Vars går gränsen på en komplimang och trakasseri?? kan någon förklara det för mig, för jag tolkar budskapet i kampanjen som att OM! Kvinnan anser sig trakasserad är hon det, med det budskapet har väl alla män och kvinnor trakasserats vid något tillfälle i livet, eller?

Vem riktar sig denna kampanj emot egentligen?, eller är det bara för att stirra upp kvinnorna än mer, för att försöka fånga upp än fler kvinnor till den masspsykotiska rörelse vi kallar feminism.

Jag tror rörelsen börjar få panik, tappa följare och de måste fånga upp nya och vad är då bättre än att skrämma upp dem än mer och därmed fånga upp dem i masspsykosen.

(Casen de skall ta upp antar jag kommer bestå av vita män, med det återstår att se.)

Detta handlar nog mest om problemet med icke-svenskar i grundskolan samt gymnasiet. Har själv blivit "ofrivilligt" tafsad på i central krogmiljö, men vem har inte blivit det?
Citera
2016-06-07, 20:37
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Känns mer syftet med den artikeln är att skapa någon slags gemenskap bland kvinnor, så de alla kan känna sig utnyttjade och dra tröst eller styrka från den vetskapen.

Faran ligger kanske lite i att man börjar urholka begreppet sextrakasserier. När man vidgat begreppet såpass att den värre formerna knappt skiljer sig från de mildare så hamnar man i en svår sits.

Sant. Aftonslasken försöker driva fram en känsla som handlar om vi mot dem. Trist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in