2016-06-07, 23:17
Medlem
Verkar vara prestige för vissa att få tillbaka en massa pengar. Ni förstår att det är som vilket konto som helst och om ni betalar in för mycket så studsar det tillbaka? Det är ingen konst att få tillbaka en massa, bara att betala in extra.

Antar att det är självklart, men ibland undrar man när man ser en tråd på 12 sidor med en massa siffror på hur mycket extra folk har betalt in.
Citera
2016-06-07, 23:21
Medlem
Angående kfm. Gå in på "tidigare utbetalningar" och öppna dokumentet, hos mig står det på skattekontot att jag ska fått utbetalat hela beloppet, men när man går in i dokumentet står det så här:

Uppgifter om utbetalning från skattekontot:
Utbetalt belopp 23 613
- belopp som överförts till KFM för betalning av annan skuld -12 040
Återstående utbetalningsbelopp * 11 573

* Beloppet sätts in på ditt konto (se ovan)

Däremot inte fått för resor till och från jobbet som.jag deklarerade, det är visst fler som inte fått utan något meddelande?
Citera
2016-06-07, 23:23
Medlem
3000kr! Är helt otroligt glad över att få tillbaka mina pengar som jag har lånat ut till staten! (Räntefritt)
Citera
2016-06-07, 23:26
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Av mina 30 är 18000 endast från avdrag av resor till och från jobbet. Såna som du förstår inte sådant.

Om du vore intresserad av att få behålla dessa pengar direkt varje månad så hade du självklart jämkat. Dock så har mångas svårt med disciplinen och använder skattekontot som sparkonto. Whatever floats your boat

Jag får betala nästan 400 KSEK pga såld lägenhet
Senast redigerad av humpcut 2016-06-07 kl. 23:30.
Citera
2016-06-07, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humpcut
Om du vore intresserad av att få behålla dessa pengar direkt varje månad så hade du självklart jämkat. Dock så har mångas svårt med disciplinen och använder skattekontot som sparkonto. Whatever floats your boat

Exakt, och det optimala för mig är att få in dessa under sommaren, men att folk som får tillbaka "mycket" skulle få det pga för hög beskattning under året stämmer ju inte alltid.
Citera
2016-06-07, 23:34
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Får tillbaks 0 kr , istället ska man pröjsa 8500

260 tusen i skatt.

Det räckte inte.

De skall ha 9000 till.

Emigrationen är nära.
Citera
2016-06-07, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Vem bryr sig? Sitter du hellre och får en klumpsumma en gång per år istället för att få rätt (och högre) lön varje månad?
Jag är lika bra på att spendera pengar som att tjäna dom så det skulle gå på ett ut bokstavligen.
En summa till sommaren är därför välkommet.

Företagen har dessutom inte ett sådant system som räknar ut det, utan en skattesats som du kanske vet.
Själv kan man då också planera hur mycket man kan arbeta övertid för att maximera uttaget.
Citera
2016-06-07, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av muppliberal
260 tusen i skatt.

Det räckte inte.

De skall ha 9000 till.

Emigrationen är nära.
jag gissar att du tjänar circa 756300 kr om året?
Citera
2016-06-07, 23:55
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
10 200 :- får man tillbaka Pengarna går rätt ner i bra bostaden
Citera
2016-06-07, 23:59
Medlem
Ratchers avatar
7582:- för att vara ganska exakt
Fan så skönt att få tillbaka än att betala till bedrövelsen.

Så länge jag ligger plus så stannar jag kvar, när det blir minus blir det Spanien med släktingarna
hmm... möjligen Canada nu när dom ska införa "assisterat självmord", kan ju passa bra...

Däremot så sänkte dom åter igen den summan man var berättigad först, det har hänt förut med, då snuvade dom mig på närmare 28,000:-, vart 9000:- i slutänden.

Men det är några år sedan, antar att sparar man några kronor här å där så blir det mycket för staten till slut i sparad summa.
Senast redigerad av Ratcher 2016-06-08 kl. 00:02.
Citera
2016-06-08, 00:14
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokalish
17000 kronor, men vad hjälper det när man inte kan göra nåt för dom. Har mycket mer pengar än jag behöver, känns som man bara staplar på hög utan anledning. Familjeplanerna gick då åt helvete för strax över året sedan tragiskt nog. Enbart bitter nu för tiden. Fy fan, staten kunde lika väl ha behållit skiten för att fortsätta försörja den nya neger-adeln. Det enda som betyder nåt i den stora statens ögon, konstigt ens att depression är vår tids största folksjukdom i detta sjuka samhälle. Nästan så man kräks.

om du inte vill ha dina pengar tar jag jättegärna dom!
Citera
2016-06-08, 00:30
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voodoodaddy
Nej, inte alls. En riskfri ränta på 0.8 procent är en bra ränta idag. Det är därför regeringen nyligen beslutat att sänka den. Ekonomiskt sinnade människor (dvs inte du) har helt enkelt börjat använda skattekontot för att placera kontanter. En bra affär för placerarna men en usel affär för staten.

Exakt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in