2016-10-05, 18:16
Medlem
LinzLuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Detta har jag läst flera gånger nu. Vad är det för skill moves som inte fungerar? Den enda finten jag har lite problem med är drag back men det beror nog snarare på att jag bytt från PS till Xbox och inte vant mig vid spakarna riktigt än. Annars tycker jag det går utmärkt att använda skill moves vid rätt tillfälle.

Ball roll är lika effektivt som att kasta kontrollen i väggen jämfört med tidigare år. Att försöka finta/"weava" med vänsterspaken i en 1v1 situation är katastrofalt. Ronaldo chopen suger.
Spelarnas bollkontroll är ju allt annat än rolig, vilket spelet ska vara. Ja menar, om jag har Coutinho måste ja kunna dribbla enkelt och effektivt, annars kan jag lika gärna ha Andy Carrol som offensiv mittfältare.
Citera
2016-10-05, 23:50
Medlem
Bravidas avatar
Det räcker alltså inte att köpa detta j-a spel, som har varit i princip likadant under flera år. För att kunna spela tillsammans med någon online så måste man betala en månadsavgift?
Citera
2016-10-06, 02:21
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinzLus
Ball roll är lika effektivt som att kasta kontrollen i väggen jämfört med tidigare år. Att försöka finta/"weava" med vänsterspaken i en 1v1 situation är katastrofalt. Ronaldo chopen suger.
Spelarnas bollkontroll är ju allt annat än rolig, vilket spelet ska vara. Ja menar, om jag har Coutinho måste ja kunna dribbla enkelt och effektivt, annars kan jag lika gärna ha Andy Carrol som offensiv mittfältare.

Effektivaste "finten" verkar vara att trycka L2/LT så man ställer sig med röven mot sin motståndare, täcka boll en stund och sedan hitta en yta att gå förbi på när spelaren går bort sig i ett brytningsförsök eftersom det fan inte går att plocka bollen i det läget 1v1.
Citera
2016-10-06, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Det räcker alltså inte att köpa detta j-a spel, som har varit i princip likadant under flera år. För att kunna spela tillsammans med någon online så måste man betala en månadsavgift?
Ja, Xbox live t ex, fungerar så.
Citera
2016-10-06, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Jag tycker spelet känns riktigt roligt. Har bara spelat kanske tre ligamatcher med United. Men spontant känns det som att ingen match är den andra lik. Det är svårare att hitta lägen att göra mål. Det är svårare att vinna matchen. Man måste alltid vara på tårna.
Så det känns väldigt kul.

The Journey är väl vad det är. Det är ett kul avbräck. Inte alls som jag tänkt mig.
Storyn är klyschig. Lite för scriptat. Och helt vansinnigt trist att det bara är en säsong. Man hinner liksom inte bygga upp någon karaktär eller en karriär som dalar upp och ner. Det är lite fattigt. Men å andra sidan väntat.
Fotboll är nog mycket svårare att göra en story på än basket, varför vet jag inte. Säger jag nog mest bara det för att jag inte kan något om basket.

Men jag tycker FIFA känns roligt i år. Jag kör ändå bara karriärläget. Och visst det hade varit mycket roligare med en The Journey där istället. En som sträcker sig i flera säsonger. Eller åtminstone interaktion med media, fans, spelare och ägare. Men där ligger säkert svårigheten i rättigheterna.
Men spelandet känns i sig bra!

Man hade kunnat göra the journey så mycket bättre, inte för att jag har spelat the sims, men EA games gör väl de spelen också? De hade kunnat bygga upp en story där man lever som ett fotbollsproffs 24/7. Nu kunde man ju i princip gissa hur de skulle gå eftersom man såg vilka prylar man kunde låsa upp till ut.
Citera
2016-10-06, 14:43
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Spelar lite karriärläge som tränare. Får ofta upp typ "köp en ungdomsspelare" som ett viktigt mål. Skickat iväg scouter och tryckt ge kontrakt till spelare men händer ingenting. Hur ska man klara dessa mål?

Vill inte få sparken nu när medelåldern är typ 21 i startelvan med lovande spelare.
Citera
2016-10-06, 17:19
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Listade ut det ovan men en sak jag inte förstår är varför jag inte får några pengar? Min säsong tog slut och stod att jag skulle få 67m pund till värvningar. Fick inte ett skit.
Citera
2016-10-06, 18:28
Medlem
Gregory.Houses avatar
Kör med hands on eller off ? Märkte att det var off från början.
Citera
2016-10-06, 19:06
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
On fast inte på straffar.
Citera
2016-10-06, 19:14
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Spelar lite karriärläge som tränare. Får ofta upp typ "köp en ungdomsspelare" som ett viktigt mål. Skickat iväg scouter och tryckt ge kontrakt till spelare men händer ingenting. Hur ska man klara dessa mål?

Vill inte få sparken nu när medelåldern är typ 21 i startelvan med lovande spelare.
Kan vara ute och cykla nu då jag inte hunnit sätta tänderna i karriärläget än, men menas det inte att du ska köpa en ung spelare (vad som räknas som ungdomsspelare vet jag inte, kallas inte spelare man värvat till akademin för just ungdomsspelare?)?

Edit: såg nu att jag citerat dig två gånger. Hur löste du det? Akademin eller min gissning?

Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Listade ut det ovan men en sak jag inte förstår är varför jag inte får några pengar? Min säsong tog slut och stod att jag skulle få 67m pund till värvningar. Fick inte ett skit.
Tror det betyder att du har 67m pund totalt sätt, och inte att du får 67m extra. Eler har du inga pengar alls?

Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Alltid med hands när man spelar offline. Synd det inte finns online med.
Senast redigerad av Boomshiggabang 2016-10-06 kl. 19:22.
Citera
2016-10-06, 20:57
Medlem
Mikeyjamess avatar
Vafan, kan man inte spara Alex Hunter-storyn? Spelade min första match och gick tillbaka till menyn. Nu är det jag spelat på den delen borta
Citera
2016-10-06, 23:26
Medlem
Alltså jag vill verkligen hitta något i det här spelet som motiverar ett köp.

Jag har suttit och tittat på olika videos över matcher och jag kan fan inte se något som motiverar mig.

Vad är det för fel på bollfysiken? Varje video jag ser går den som på ett snöre på gräset, den liksom glider fram som en pingvin på is i lätt nedförsbacke. Ibland märker jag att bollen kan få en jävulsk fart också, totalt orealistisk fart alltså, för att bara tvär stanna på en spelares fot eller kropp. Det ser verkligen underligt ut och för att inte nämna att bollen ser ut som en handboll.

I övrigt så ser AI spelarna dumma ut i sitt agerande på planen och nästan stjälper mer än dom hjälper.

En annan sak jag noterat är att medspelare hoppar över bollen för att inte stå i vägen för en passning, det är väl normalt men inte när dom gör det hundra gånger per match och framförallt när dom omöjligt kan se bollen (Den kommer rakt bakifrån).

Sen är det ju skrattretande att dom markerar med ett kryss var bollen ska landa! Hallå, det var störande redan i början av 2000-talet i PES. Den gula markeringen när man slår hörnor ska jag inte ens ta upp.

Positiva saker är väl annars att repriserna är otroligt snyggt utformade, mycket bättre än konkurrenternas. Ljussättningen är fin och självklart att alla lagen är licenserade.

Jag gillar att spela online och just nu spelar jag PES 17 men även det spelet har sina brister men då framför allt med inlägg och nickar - som allt som oftast gynnar anfallande lag. Sjukt störande.

Vad fan motiverar till ett köp av FIFA i år egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in