2016-10-05, 02:40
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Hur i helvette slår man straffar på Fifa 17? Sämsta skiten jag någosin varit med om.

Du väljer startposition med höger spak, sedan för du vänster spak fram och på väg till bollen siktar du åt höger eller vänster med vänster styrspak. Hur länge du håller in skottknappen avgör hur hårt och högt bollen går. Har du provat att läsa den praktiska lilla hjälprutan som dyker upp?
Citera
2016-10-05, 04:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Du väljer startposition med höger spak, sedan för du vänster spak fram och på väg till bollen siktar du åt höger eller vänster med vänster styrspak. Hur länge du håller in skottknappen avgör hur hårt och högt bollen går. Har du provat att läsa den praktiska lilla hjälprutan som dyker upp?

Tack
Citera
2016-10-05, 07:54
Medlem
Jonteffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinthe
Går det att köra lokal multiplayer (alltså två spelare på samma konsol) ultimate team iår? Gick på FIFA15 men funktionen tog EA bort av nån idiotisk anledning i 16.

Gick alldeles utmärkt på Fifa 16 också.
Citera
2016-10-05, 12:38
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Hur i helvette slår man straffar på Fifa 17? Sämsta skiten jag någosin varit med om.

Måste hålla med angående straffar, det är jobbigt.
Citera
2016-10-05, 13:10
Medlem
absinthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonteffs
Gick alldeles utmärkt på Fifa 16 också.

Det var som.. då är det jag som är en idiot! Kul, då blir det ett köp.
Citera
2016-10-05, 15:11
Medlem
LinzLuss avatar
Bara jag som har extrema problem med FIFA 17 jämfört med tidigare år?
Mitt record i år är vad jag kan komma ihåg ungefär, 39-10-30.
Tidigare år så har jag MINST dubbelt så många vinster som förluster.

Mitt anfallspel är ett skämt och varje målvakt jag möter gör deras livs matcher med 12-13 räddningar.

Har extremt svårt att skapa chanser, någon som har något tips eller liknande?
Citera
2016-10-05, 16:17
Medlem
Köpte ni spelet fysiskt i butik eller online?
Citera
2016-10-05, 16:27
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Everglot
Köpte ni spelet fysiskt i butik eller online?

Förhandsbokade spelet digitalt på Xbox Store.

Någon som har testat att spela 5v5 online?

Jag gillar konceptet även om det inte fungerar så bra i praktiken. I en gammal artikel från Level för många år sedan skrev en skribent om problematiken som borde uppstå när så många spelare möts. Likt barn på skolgården springer alla mot bollen utan att förhålla sig till positioner. Exakt så är mina upplevelser från onlineläget, vilket är tråkigt när man går in för att spela seriöst.
Citera
2016-10-05, 17:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LinzLus
Bara jag som har extrema problem med FIFA 17 jämfört med tidigare år?
Mitt record i år är vad jag kan komma ihåg ungefär, 39-10-30.
Tidigare år så har jag MINST dubbelt så många vinster som förluster.

Mitt anfallspel är ett skämt och varje målvakt jag möter gör deras livs matcher med 12-13 räddningar.

Har extremt svårt att skapa chanser, någon som har något tips eller liknande?

Har lust att sälja skiten. Klarar inte av någonting och då har jag varit en div 1 spelare sedan Fifa 13.
Kan inte ens passa bollen när jag står ohotad, rättvänd mot den jag passar till. Helt otroligt.
Citera
2016-10-05, 17:41
Medlem
LinzLuss avatar
Så jävla stubbigt, trubbigt spel. Skills är ingen ide att ens försöka använda. Jävla horor till spelutvecklare. FIFA 14 2.0
Citera
2016-10-05, 18:03
Medlem
91:an Karlssons avatar
Hur ser ni på spelarnas ratings kontra deras verkliga "värde"? Generellt, alltså.
Citera
2016-10-05, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinzLus
Så jävla stubbigt, trubbigt spel. Skills är ingen ide att ens försöka använda. Jävla horor till spelutvecklare. FIFA 14 2.0
Detta har jag läst flera gånger nu. Vad är det för skill moves som inte fungerar? Den enda finten jag har lite problem med är drag back men det beror nog snarare på att jag bytt från PS till Xbox och inte vant mig vid spakarna riktigt än. Annars tycker jag det går utmärkt att använda skill moves vid rätt tillfälle.
Senast redigerad av No6 2016-10-05 kl. 18:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in