2016-06-05, 19:53
Medlem
Publikrekord i ett soligt och kvavt Göteborg där över SJUTTIOTUSEN människor samlas och känner tillhörighet och relevans till hans lyrik. Vad i helvete? Vad gör denna man så olik alla andra artister? Vilken artist drar in 70000 på Ullevi förutom Håkan? Många frågetecken...
Citera
2016-06-05, 19:56
Medlem
VelvetReds avatar
Det är nog en blandning mellan att han sjunger på sitt modersmål och har jordnära texter. Underskatta inte igenkänningsfaktorn.
Citera
2016-06-05, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Det är nog en blandning mellan att han sjunger på sitt modersmål och har jordnära texter. Underskatta inte igenkänningsfaktorn.

Tycker hans texter är väldigt orelevanta och osammanhängande. Är jag ensam om det? Ett axplock ur en av hans större låtar:

Citat:
Jag är sexton år
Jag är platsen dom aldrig upptäckte
Jag är en storm från ingenstans
Jag kan krossa ditt hjärta
Citera
2016-06-05, 20:04
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Tycker hans texter är väldigt orelevanta och osammanhängande. Är jag ensam om det? Ett axplock ur en av hans större låtar:

Det du citerade skulle kunna vara taget ur vilken svesnk tjejs dagbok som helst.

Det är just det jag menar.

Sen att det är rätt "up-beat" gör ju inte saken sämre.
Citera
2016-06-05, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Det du citerade skulle kunna vara taget ur vilken svesnk tjejs dagbok som helst.

Det är just det jag menar.

Sen att det är rätt "up-beat" gör ju inte saken sämre.

Jo fan visst är det så, det har du helt rätt i. Nu tror jag medel åldern är på hans konserter är betydligt högre än 16 dock. Profiler som Kristian Luuk och "Henke" står ju och tjoar hans namn. Det är någonting grövre än igenkänningsfaktorn...
Citera
2016-06-05, 20:11
Medlem
Jag tyckte om hans musik i min ungdom men skyr alla former av personkult. Och just personkult är precis vad jag anar existerar kring honom idag.

Mitt tips:
Samlas tiotusentals människor på en arena, och i extas hyllar en person - gå ej dit.

Min personliga favoritlåt är Kom igen Lena och den lär jag lyssna på i många år framöver. Däremot hade jag av ovan nämnda anledning inte velat bevistat en konsert av denna sort.
Citera
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Jo fan visst är det så, det har du helt rätt i. Nu tror jag medel åldern är på hans konserter är betydligt högre än 16 dock. Profiler som Kristian Luuk och "Henke" står ju och tjoar hans namn. Det är någonting grövre än igenkänningsfaktorn...

Du får ha i åtanke att Håkan har hållit låda sedan 90-talet, och det finns ett visst mått utav nostalgi inblandat.

Jag gillar själv en del av hans låtar, även om det inte finns någon djupare mening, är bara schysst svensk musik helt enkelt. Det är för få artister som väljer att skriva på svenska. Engelska är överskattat och pretentiöst enligt vissa.
Citera
Medlem
En av anledningarna till att han är så poppis är för att han ALLTID bjuder på tjack.
Citera
2016-06-05, 20:14
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartold
En av anledningarna till att han är så poppis är för att han ALLTID bjuder på tjack.

Det lär ju inte vara många som blir bjudna på det utav de 70.000 som var där igår.
Citera
2016-06-05, 20:33
Medlem
Ducadreams avatar
Vad är det som är så unikt med det? Det finns många andra artister som har större publik på 70 000+...
Citera
2016-06-05, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Vad är det som är så unikt med det? Det finns många andra artister som har större publik på 70 000+...

På Ullevi?
Citera
2016-06-05, 20:37
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
På Ullevi?

Kanske inte på Ullevi, men på andra arenor i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in