2017-02-25, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror att situationen var helt ny för Lotta, att träffa en sådan full-blods psykopat som Martin. Tack och lov är det inte många som gör det.

När Lotta insåg hur det stod till försökte hon undvika han samt skriva dagbok och dokumentera sina skador. Vilka hon också förmedlade vidare. Helt enligt vad som rekommenderas att man skall göra i den situationen som utsatt. Det gjorde hon också.

Att hon sedan felbedömde situationen dvs att Martin skulle släppa taget och gå vidare samt lämna henne i fred är en annan sak. Men hur skulle hon kunna veta det på Förhand? Hon hade ingen tidigare erfarenhet av en anabolstinn fullblods psykopat som Martin.

Lika lite som jag tror hennes vänner eller anhöriga hade. Dom hade väl absolut ingen erfarenhet.

Många utsatta kvinnor tar på sig skulden själv och det är något som psykopaten också utnyttjar samt
ständigt påpekar. Det ingår liksom i strategin att förinta självkänslan hos sitt utvalda offer. En högst medveten skuldöverföring.

Liksom Martin fick Lotta att intressera sig för anabola och inta kokain. Du är lika skyldig som jag.

Fel. Martin har pysslat med detta sedan tonåren och tillbringat största delen av sitt liv i "samhällets omsorg".

Till skillnad från Lotta, hennes vänner och anhöriga.

Jag tror att det är svårt för alla, som inte befunnit sig i Lottas situation, att ens begripa något. Det kan man inte heller förvänta sig. Faktiskt.

Detta hände under ca Tre månader i Lottas 41-åriga liv.

R.I.P. LOTTA
Tack för dina ord! Det får mig att sova bättre. Vi kan inte förvänta oss att Lotta eller hennes anhöriga förstod bättre. Vi kan bara hoppas att alla lärt sig något av Lottas öde. Det enda jag önskar är att alla nu förstått att det kan gå väldigt fort innan något hemskt händer. R.I.P Lotta
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2017-02-25 kl. 23:51.
Citera
2017-02-25, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Tack för dina ord! Det får mig att sova bättre. Vi kan inte förvänta oss att Lotta eller hennes anhöriga förstod bättre. Vi kan bara hoppas att alla lärt sig något av Lottas öde. Det enda jag önskar är att alla nu förstått att det kan gå väldigt fort innan något hemskt händer. R.I.P Lotta
Ja, det är det jag önskar. Att media kan ta upp fallet Lotta och visa på att det kan gå riktigt åt helvete bara under några månader. Lotta är inte ett skolboksexempel och det önskar jag att alla borde lära sig av. Då skulle det åtminstone finnas en anledning till varför hennes död inte var förgäves. R.I.P Lotta
Citera
2017-02-26, 00:22
Medlem
Citat:
Ja, det är det jag önskar. Att media kan ta upp fallet Lotta och visa på att det kan gå riktigt åt helvete bara under några månader. Lotta är inte ett skolboksexempel och det önskar jag att alla borde lära sig av. Då skulle det åtminstone finnas en anledning till varför hennes död inte var förgäves. R.I.P Lotta

Vem skulle kunna vara förbilden av ett "skolboksexempel" om man helt plötsligt befinner sig i en dopad fullblods psykopats listigt vävda spindelnät? Det undrar jag.

Jag tror att Lottas död GÖR skillnad. Faktiskt.

Media har varit bra därvidlag. Tycker jag. Hoppas på en Lex Lotta.
Citera
2017-02-26, 00:40
Medlem
Citat:
Vem skulle kunna vara förbilden av ett "skolboksexempel" om man helt plötsligt befinner sig i en dopad fullblods psykopats listigt vävda spindelnät? Det undrar jag.

Jag tror att Lottas död GÖR skillnad. Faktiskt.

Media har varit bra därvidlag. Tycker jag. Hoppas på en Lex Lotta.
Jag hoppas att Lottas död gör skillnad men än så länge har jag inte läst en enda artikel som verkligen redogör för Lottas öde och alla dess konsekvenser. Lottas öde gick snabbt. Snabbare än vad någon kunnat ana. Vilken artikel har tagit upp just denna problematik, att det gick så hiskeligt snabbt innan hon var död? Ingen så vitt jag vet även fast vi alla har något att lära av Lottas öde.

Däremot så verkar det som om juristerna arbetar på med fallet Lotta och vi får alla hoppas på att det leder till en Lex Lotta. Så många fel har begåtts i fallet Lotta. Kanske, kanske Lottas öde inte var förgäves. Jag hoppas i alla fall det!
Citera
2017-02-26, 01:09
Medlem
Citat:
Jag hoppas att Lottas död gör skillnad men än så länge har jag inte läst en enda artikel som verkligen redogör för Lottas öde och alla dess konsekvenser. Lottas öde gick snabbt. Snabbare än vad någon kunnat ana. Vilken artikel har tagit upp just denna problematik, att det gick så hiskeligt snabbt innan hon var död? Ingen så vitt jag vet även fast vi alla har något att lära av Lottas öde.

Däremot så verkar det som om juristerna arbetar på med fallet Lotta och vi får alla hoppas på att det leder till en Lex Lotta. Så många fel har begåtts i fallet Lotta. Kanske, kanske Lottas öde inte var förgäves. Jag hoppas i alla fall det!

Där har du rätt. Det gick hiskeligt snabbt. TRE MÅNADER.

Så var hennes liv slut. Hjärnkrossad.

Han skulle inte varit på fri fot alls.

Skulle gärna sett motivationen Varför, man släppte ut Martin på dessa "lösa boliner"? Utan dagliga drogkontroller? Eller uppsikt?

Antar, helt kallt, att det får vi inte.
Citera
2017-02-26, 01:31
Medlem
Citat:
Där har du rätt. Det gick hiskeligt snabbt. TRE MÅNADER.

Så var hennes liv slut. Hjärnkrossad.

Han skulle inte varit på fri fot alls.

Skulle gärna sett motivationen Varför, man släppte ut Martin på dessa "lösa boliner"? Utan dagliga drogkontroller? Eller uppsikt?

Antar, helt kallt, att det får vi inte.
Tre månader och så var Lotta död. Tre månader...En så kort tid i en människas liv och ingen har skrivit en artikel som redogör för Lottas sista månader i livet eller vem hon egentligen var även fast det funnits flera artiklar om Lotta. Det är hisnande att en människoliv kan vara så lite värt...
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2017-02-26 kl. 01:33.
Citera
2017-02-26, 01:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Så vad du egentligen påstår att det var ohyggligt intressant för Lotta att ha "en spännande kille" även fast hon haft mindre "spännande" män före det? Något är det som inte stämmer med din teori...

Vad du inte verkar fatta är att människor förändras med tid och så också BO, jag kan mycket väl tänka mig att hon blev till sig i trasorna när hon fick se det tatuerade muskelberget. BO verkar också ha varit rätt ytlig och fixerad vid träning och utseende. Att BO sedan fortsatte relationen med GM efter att ha fått reda på hans tidigare våldshistorik kan i teorin ha gjort henne ännu mer intresserad.

Och varför är det här fallet så jävla intressant för dig förresten, gå vidare nu, GM är bakom lås och bom.
Citera
2017-02-26, 01:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Blev till sig i trasorna? Kanske du blir det? Vem vet?

Kom igen nu, BO blev så pass till sig i trasorna så att det blev en förstadejt med GM och där föll hon helt uppenbart som en fura. Hon var också betuttad i GM ända till slutet då hon sorgligt nog helt plötsligt blev ihjälslagen och du kan försöka hitta vilka förklaringsmodeller som helst i ren desperation men faktum kvarstår fortfarande, hon var intresserad av en relation med GM ända till slutet och hon uppmuntrade mer eller mindre honom att fortsätta den relation dom trots allt hade.
Citera
2017-02-26, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kom igen nu, BO blev så pass till sig i trasorna så att det blev en förstadejt med GM och där föll hon helt uppenbart som en fura. Hon var också betuttad i GM ända till slutet då hon sorgligt nog helt plötsligt blev ihjälslagen och du kan försöka hitta vilka förklaringsmodeller som helst i ren desperation men faktum kvarstår fortfarande, hon var intresserad av en relation med GM ända till slutet och hon uppmuntrade mer eller mindre honom att fortsätta den relation dom trots allt hade.
Javisst var BO kär i GM. Är det någon som sagt något annat?
Citera
2017-02-26, 16:13
Medlem
Citat:
Jag tror att situationen var helt ny för Lotta, att träffa en sådan full-blods psykopat som Martin. Tack och lov är det inte många som gör det.

När Lotta insåg hur det stod till försökte hon undvika han samt skriva dagbok och dokumentera sina skador. Vilka hon också förmedlade vidare. Helt enligt vad som rekommenderas att man skall göra i den situationen som utsatt. Det gjorde hon också.

Att hon sedan felbedömde situationen dvs att Martin skulle släppa taget och gå vidare samt lämna henne i fred är en annan sak. Men hur skulle hon kunna veta det på Förhand? Hon hade ingen tidigare erfarenhet av en anabolstinn fullblods psykopat som Martin.

Lika lite som jag tror hennes vänner eller anhöriga hade. Dom hade väl absolut ingen erfarenhet.

Många utsatta kvinnor tar på sig skulden själv och det är något som psykopaten också utnyttjar samt
ständigt påpekar. Det ingår liksom i strategin att förinta självkänslan hos sitt utvalda offer. En högst medveten skuldöverföring.

Liksom Martin fick Lotta att intressera sig för anabola och inta kokain. Du är lika skyldig som jag.

Fel. Martin har pysslat med detta sedan tonåren och tillbringat största delen av sitt liv i "samhällets omsorg".

Till skillnad från Lotta, hennes vänner och anhöriga.

Jag tror att det är svårt för alla, som inte befunnit sig i Lottas situation, att ens begripa något. Det kan man inte heller förvänta sig. Faktiskt.

Detta hände under ca Tre månader i Lottas 41-åriga liv.

R.I.P. LOTTA

Återigen friserar du sanningen.

Lotta ville inte bli av med Martin. Tvärtom slogs hon om honom med Angelica och blev väldigt ledsen när hon trodde att hon hade förlorat kampen.

Andra – normala kvinnor – träffar inte sådana här “fullblodspsykopater” helt enkelt därför att de aldrig addat kåkfarare som sina vänner på facebook. De är inte intresserade. De finner inte våldsamma kåkfarare som lämpliga personer att umgås med – helt oavsett hur “charmerande” de sen månne vara.

Det är just detta som skiljer fru Svartenbrandt och Lotta från vanliga kvinnor.

Det är också därför Lotta är död och fru Svartenbrandt lider fortfarande av sviterna på misshandeln med den nu redan döda mannen.

Det är inte så att det kräver extremt hög intelligens att inse att våldsamma återfallsförbrytare ÄR farliga. Men vissa kvinnor som Lotta tycktes inte bry sig om det. För henne kvittade det att någon ANNAN hade blivit svårt misshandlad eller dödad.

Lotta hade ingen empati för Martins offer.
Citera
2017-02-26, 17:47
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Återigen friserar du sanningen.

Lotta ville inte bli av med Martin. Tvärtom slogs hon om honom med Angelica och blev väldigt ledsen när hon trodde att hon hade förlorat kampen.

Andra – normala kvinnor – träffar inte sådana här “fullblodspsykopater” helt enkelt därför att de aldrig addat kåkfarare som sina vänner på facebook. De är inte intresserade. De finner inte våldsamma kåkfarare som lämpliga personer att umgås med – helt oavsett hur “charmerande” de sen månne vara.

Det är just detta som skiljer fru Svartenbrandt och Lotta från vanliga kvinnor.

Det är också därför Lotta är död och fru Svartenbrandt lider fortfarande av sviterna på misshandeln med den nu redan döda mannen.

Det är inte så att det kräver extremt hög intelligens att inse att våldsamma återfallsförbrytare ÄR farliga. Men vissa kvinnor som Lotta tycktes inte bry sig om det. För henne kvittade det att någon ANNAN hade blivit svårt misshandlad eller dödad.

Lotta hade ingen empati för Martins offer.

Och samhället ingen sympati för mördare och misshandelsmän. Nej, lagen säger ingenting om vare sig Svartenbrants fru eller Lotta utan det handlar snarast om åsikter från lowlifescum med egna stora problem.

Så till dina tidigare påstående att dom här mördarna har fullt med besök som du ivrigt påstått i den här tråden.

Citat:
Rosenlundsmördaren får inte ta emot kvinnor
http://www.jp.se/article/rosenlundsmordaren-far-inte-ta-emot-kvinnor/
Citat:
Dubbelmördaren har nu inlett ett förhållande med sin sjuksköterska på fängelset.
Men paret får inte träffas - det anses farligt för kvinnan.
http://www.expressen.se/nyheter/mordarens-karlek-fangelseskoterska/

Så nu får du sluta ljuga i den här tråden om att kvinnorna kommer besöka Martin för det kommer man inte tillåta. Alltså farliga män som är riskbedömda får inga besök.

Så nu inväntar vi HDs beslut, och under tiden sitter Martin på Växjö rättspsyk. Ja just han som anses vara felfri i den här tråden där NI små lägger skulden på mordoffret. Nåja vi fattar och vi ser hur låg nivå debatten ligger på.
Citera
2017-02-26, 22:27
Medlem
Solglittrets avatar
Det är beklagligt att Lotta blev ihjälslagen, ett mänskligt liv gått till spillo. Ingen förtjänar att mördas.Även om man som Lotta lekte med elden och tog en väldigt stor risk med att välja och fortsätta relationen med den alltmer psykotiske anabolstinne pundaren Martin. Fullkomligt livsfarligt att dansa vidare med honom, vilka bevekelsegrunder hon än kan ha haft.

Men vi kanske borde vara försiktiga med alla uttryckliga beklaganden här. De påverkar inte faktum att Lotta är död och kommentarerna kan tyvärr inte uppfattas av henne.

Det enda som kan hända är att anhöriga och vänner till Lotta får mer bränsle till sitt mediesug och sitt pengabegär. Något som jag tycker har varit riktigt obehagligt. Som någon skrev "Lotta skulle vänt sig i sin grav".

Jag slutade följa denna tråd nyligen för jag blev faktiskt så illa berörd av Lottas anhöriga fr a systern Camillas beteende. En riktig obehaglig upplevelse av hur anhöriga har som mål att mjölka ut så mycket pengar som möjligt och gärna tar vägen via kändisskap i artiklar och intervjuer. Om de så måste ljuga som postaren som uppger sig vara Camilla gjort här i tråden.

En fruktansvärt obehagligt beteende där man bara vill titta bort, som för att slippa se vad gamar och hyenor gör när någon dött. Stackars Lotta om detta var hennes mest närstående, både anhöriga och vänner, som nu är ute i media. Då blir ju nästan lusten att ha en nära kontakt med en Martin-typ mer förklarlig...

Om jag inte dras hit igen av något speciellt, tänker jag lämna denna tråd nu. Anhörigas beteende gav för mycket bitter smak, det blev för obehagligt och pinsamt.
RIP Lotta - skäms Camilla m fl.
Senast redigerad av Solglittret 2017-02-26 kl. 22:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in