Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag tror att situationen var helt ny för Lotta, att träffa en sådan full-blods psykopat som Martin. Tack och lov är det inte många som gör det.
När Lotta insåg hur det stod till försökte hon undvika han samt skriva dagbok och dokumentera sina skador. Vilka hon också förmedlade vidare. Helt enligt vad som rekommenderas att man skall göra i den situationen som utsatt. Det gjorde hon också.
Att hon sedan felbedömde situationen dvs att Martin skulle släppa taget och gå vidare samt lämna henne i fred är en annan sak. Men hur skulle hon kunna veta det på Förhand? Hon hade ingen tidigare erfarenhet av en anabolstinn fullblods psykopat som Martin.
Lika lite som jag tror hennes vänner eller anhöriga hade. Dom hade väl absolut ingen erfarenhet.
Många utsatta kvinnor tar på sig skulden själv och det är något som psykopaten också utnyttjar samt
ständigt påpekar. Det ingår liksom i strategin att förinta självkänslan hos sitt utvalda offer. En högst medveten skuldöverföring.
Liksom Martin fick Lotta att intressera sig för anabola och inta kokain. Du är lika skyldig som jag.
Fel. Martin har pysslat med detta sedan tonåren och tillbringat största delen av sitt liv i "samhällets omsorg".
Till skillnad från Lotta, hennes vänner och anhöriga.
Jag tror att det är svårt för alla, som inte befunnit sig i Lottas situation, att ens begripa något. Det kan man inte heller förvänta sig. Faktiskt.
Detta hände under ca Tre månader i Lottas 41-åriga liv.
R.I.P. LOTTA
Återigen friserar du sanningen.
Lotta ville inte bli av med Martin. Tvärtom slogs hon om honom med Angelica och blev väldigt ledsen när hon trodde att hon hade förlorat kampen.
Andra – normala kvinnor – träffar inte sådana här “fullblodspsykopater” helt enkelt därför att de
aldrig addat kåkfarare som sina vänner på facebook. De är inte intresserade. De finner inte våldsamma kåkfarare som lämpliga personer att umgås med – helt oavsett hur “charmerande” de sen månne vara.
Det är just detta som skiljer fru Svartenbrandt och Lotta från vanliga kvinnor.
Det är också därför Lotta är död och fru Svartenbrandt lider fortfarande av sviterna på misshandeln med den nu redan döda mannen.
Det är inte så att det kräver extremt hög intelligens att inse att våldsamma återfallsförbrytare ÄR farliga. Men vissa kvinnor som Lotta tycktes inte bry sig om det. För henne kvittade det att någon ANNAN hade blivit svårt misshandlad eller dödad.
Lotta hade ingen empati för Martins offer.