2016-06-08, 20:21
Bannlyst
Sluta klandra offret för detta det är inte hennes fel att hon råkade ut för en sjuk människa som borde avlivats för längesedan.
Citera
2016-06-08, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Det var ju för fan precis vad hon gjorde! Så fort hon märkte förändringen i hans beteende så försökte hon ta avstånd men han ville inte låta henne göra det, utan utsatte henne för alla möjliga hotelser. En normal man hade låtit henne gå sin väg i frihet.

Och hon hade tagit det skydd som behövdes.
Citera
2016-06-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Han verkar ha en förkärlek för våld mot huvudet.
Ändå hävdar han att han lider av vanföreställningar.
Han kanske har lärt sig att det går att komma lite lindrigare undan om man skyller på det?
Hans bror "såg ju troll" och slog ihjäl en 71 årig man med ett järnrör

Det är den vanliga klyschan dom slänger sig med numera. Jag köper det inte men det är ett helvete att bevisa motsatsen givetvis.
Citera
2016-06-08, 20:23
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
[/b]
Nej, det kan vi inte.

Däremot kan vi förstå den fruktansvärda skräcken hon måste ha känt och dessutom den fruktansvärda känslan av utsatthet och ensamhet. För när det heter, och anses, att man inte VILL få slut på sin mardröm, vad ska då en person i t. ex denna kvinnans situation göra? När t. o. m Lagen står på GM: s sida, vad kan man som utsatt då göra?
Inte mycket, annat än att öga mot öga möta sin gärningsman och HOPPAS på det bästa.
Vilket också blev denna kvinnans "val".
Det hann inte ens bli en utredning förrän han dödade henne.......... vad hade hänt om hon hade "velat" medverka till en utredning?
Han var ju galen och farlig redan innan, tänka sig då att gå till motangrepp.
Man kräver av enskilda medborgare att de skall, o. s. v. medan samhället självt skiter i, o. s. v.
Nåja, ännu en siffra i statistiken.

Mmm, precis som man kräver av kvinnan att hon ska veta och förstå hur farlig han är innan han ens visat det för henne. Man lägger ansvaret på den mördade kvinnan fast ansvaret borde ha legat på svenskt rättsväsende. Varför var han ens ute på våra gator i frihet?
Citera
2016-06-08, 20:26
Bannlyst
Någon som vet vilka föräldrarna till GM är ? Vore intressant att veta vilken samhällsklass dom tillhör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Bodde bo i villa, det såg ut så i aftonbladet som han slagit i glasrutan på dörren

Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Nej, hyreshus. Han bröt sig in i porten och bankade på lägenhetsdörren tills hon till slut öppnade.

stopp och belägg här!!

skrev i mitt första inlägg på första sidan att detta mordet skedde på h*llebergsvägen! alltså detta skedde inte hemma hos lotta (där hon e skriven)... varför mod raderat det inlägget e konstigt.. namnet i det inlägget var även riktat i den lgh detta skedde, så de e antagligen raderat för det gick till annan person. dock var de denna adress det skedde på och även i dennes lägga

var kommer uppgifterna om att hon blev övermannad i hemmet från??

tror ni mej inte så kolla lott*s adress och jämför me bilderna på aftonbladet. på aftonbladet är de gråa hus på brottsplatsen!

plocka inte bort inlägg me relevans i forts.
Senast redigerad av stuffen 2016-06-08 kl. 20:28.
Citera
Medlem
Citat:
Han verkar ha en förkärlek för våld mot huvudet.
Ändå hävdar han att han lider av vanföreställningar.
Han kanske har lärt sig att det går att komma lite lindrigare undan om man skyller på det?
Hans bror "såg ju troll" och slog ihjäl en 71 årig man med ett järnrör

Just våld mot huvudet tyder på en riktigt sjuk människa. Man måste vara bra empatistörd för att krossa just huvudet på en annan människa. Att krossa ett finger kan jag "förstå", men att krossa hjärnkontoret så en människa blir en grönsak är bara för mycket.
Citera
2016-06-08, 20:29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Någon som vet vilka föräldrarna till GM är ? Vore intressant att veta vilken samhällsklass dom tillhör.
Är väl ganska uppenbart socialgrupp 3, baserat på vart han växte upp etc.
Citera
2016-06-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuffen
stopp och belägg här!!

skrev i mitt första inlägg på första sidan att detta mordet skedde på h*llebergsvägen! alltså detta skedde inte hemma hos lotta (där hon e skriven)... varför mod raderat det inlägget e konstigt.. namnet i det inlägget var även riktat i den lgh detta skedde, så de e antagligen raderat för det gick till annan person. dock var de denna adress det skedde på och även i dennes lägga

var kommer uppgifterna om att hon blev övermannad i hemmet från??

tror ni mej inte så kolla lott*s adress och jämför me bilderna på aftonbladet. på aftonbladet är de gråa hus!

plocka inte bort inlägg me relevans i forts.

Ja, H*llerbergsvägen i Traneberg. Jag har inte sagt nåt annat. Inlägget och B*elkevägen du syftar på var för mig konstigt, men var det tagit helt ur luften?

Var skedde det menar du? När jag kollar streetview verkar du ha rätt. Konstigt.
Senast redigerad av glendale 2016-06-08 kl. 20:43.
Citera
2016-06-08, 20:31
Medlem
Citat:
Mmm, precis som man kräver av kvinnan att hon ska veta och förstå hur farlig han är innan han ens visat det för henne. Man lägger ansvaret på den mördade kvinnan fast ansvaret borde ha legat på svenskt rättsväsende. Varför var han ens ute på våra gator i frihet?

Hade han slagit sönder revbenen på tjejen han dödat nu?

Och fått chansen att slutföra jobbet?

Hon kan ha varit skräckslagen för att vittna, det förstår nog alls. Men killens kompisar har också ett ansvar, anser jag!
Citera
2016-06-08, 20:35
Medlem
JustZlatans avatar
Det sjuka är att svenska skattebetalare ska betala för den här mördarpsykopatens kostnader framöver. Är det 2000 kr per dag som en fängelsedömd i Sverige kostar? Det är ju helt bedrövligt.

Det bästa vore för alla om man dödar honom efter han har blivit dömd för brottet. Inför dödsstraff nu så slipper vi han i framtiden.
Citera
2016-06-08, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Hade han slagit sönder revbenen på tjejen han dödat nu?

Och fått chansen att slutföra jobbet?

Hon kan ha varit skräckslagen för att vittna, det förstår nog alls. Men killens kompisar har också ett ansvar, anser jag!
Den som är kompis med honom klarar nog inte att ta något ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in